U ova četiri grada u Srbiji godišnje strada najviše biciklista: Jedino rešenje nove staze

Sombor očigledno vapi za novim stazama. Jedina potpuna i funkcionalna staza je ona na Apatinskom putu, dok je staza oko venaca nebezbedna, isprekidana...

Foto: Tanjug/Zoran Zestic

Grad Sombor spada u grupu gradova s najvećim procentom povređivanja i stradanja biciklista u saobraćajnim nezgodama u Srbiji. Ovu crnu statistiku potvrdila je Agencija za bezbednost saobraćaja. Osim Sombora, u toj grupi se nalaze Novi Sad, Subotica i Šabac, s tim da je najveći broj poginulih biciklista zabeležen u Šapcu.

Vozači bicikala kažu da bi se ovakva situacija najverovatnije promenila kada bi Sombor imao dovoljno biciklističkih staza i kada bi postojeće staze bile funkcionalne, odnosno bezbedne za vožnju bicikla.

Grad Sombor Foto: Wikipedia/Ant83

Prema podacima somborske policije, od početka ove godine na području Zapadnobačkog okruga poginulo je dvoje biciklista, dok je teške telesne povrede zadobilo 14, a lakše povrede 37 vozača dvotočkaša. Statistika pokazuje da tokom prošle godine na ovom području nijedan biciklista nije poginuo, dok je povređeno bilo 73 vozača dvotočkaša.

U 2017. poginulo je troje biciklista, a povređeno je čak 90. Najveći broj saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali biciklisti dogodio se u ulicama oko samog centra grada, gde je i najveća frekvencija saobraćaja, kao i u selima Kljajićevo i Bezdan.

Saobraćajne nesreće sa biciklama se često dešavaju u Somboru Foto-ilustracija: Tanjug/Saša Petrović

Sombor očigledno vapi za novim stazama. Jedina potpuna i funkcionalna staza je ona na Apatinskom putu, dok je staza oko venaca nebezbedna, isprekidana i jako je teško uključiti se na nju ili bezbedno sići sa nje, žale se biciklisti.

Antonio Ratković, zamenik gradonačelnice Sombora, koji je i na čelu gradskog Saveta za bezbednost saobraćaja, objasnio je da je ove godine urađen elaborat biciklističkih staza, koji je popisao sve postojeće biciklističke staze, kao i mogućnost za projektovanje novih.

- Prioritet izgradnje biciklističkih staza je određen stanjem bezbednosti po učesnike u saobraćaju. Na osnovu tih parametara predložene su ulice za izradu projektno-tehničke dokumentacije. Za ovu godinu planirana je izrada projekta za Vojvođansku ulicu i Staparski put, čiju izgradnju planiramo tokom narednog perioda - kaže Ratković.

Oko 90 odsto saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali biciklisti dogodilo se u naseljenom mestu, a preostalih 10 odsto van naseljenog mesta. Najviše ovih saobraćajnih nezgoda evidentirano je u avgustu, septembru i oktobru, a najugroženiji dani bili su petak, ponedeljak i utorak. Najčešće vreme saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju biciklisti su prepodnevni sati, a najviše saobraćajnih nezgoda izazvali su vozači bicikla stariji od 65 godina,navode u policiji.

Video: Sedam miliona Kineza vozi električne bicikle

(Telegraf.rs/Večernje novosti)