Isti model helikoptera u kakvom je stradao Brajant nalazi se u floti MUP: Njime se vozio i Milošević

Kako kažu upućeni, reč je o izuzetno pouzdanom helikopteru

Policijske helikoptere gledamo dok nadleću Beograd tokom važnih utakmica, a oni su na terenu širom Srbije, nad šumama, planinama, rekama i jezerima - kada je potrebno pružiti pomoć ugroženima ili kada je u toku potraga. Nedavno smo dobili moderne Erbasove letelice, ali devedesetih godina nabavili smo i jedan sikorski S76, model u kojem je stradao košarkaš Kobi Brajant.

Ovim helikopterom, koji je još u upotrebi, vozio se jednom prilikom i Slobodan Milošević, ali njime nije leteo na Gazimestan 1989. godine, niti u Hag preko Tuzle 12 godina kasnije, kako je potvrđeno za Telegraf.

Kako kažu upućeni, reč je o izuzetno pouzdanom helikopteru, koji može da leti i u uslovima magle, a pogodan je za prevoz VIP ličnosti. Ima prostranu i udobnu kabinu, a glavni propeler pokreću dva motora.

- U pitanju je bezbedan, pouzdan i dobro opremljen helikopter. Ima autopilot, može leteti u složenim meteo uslovima, ukoliko je pilot za to osposobljen. Proizvedeno je oko 100 komada verzije "B". Taj tip helikoptera kupila je Jugoslavija devedesetih godina za prevoz VIP ličnosti, a on i dan danas leti u Helikopterskoj jedinici MUP-a Srbije za te misije - kazao nam je Petar Vojinović, urednik portala Tango Six.

Taj tip helikoptera kupila je Jugoslavija devedesetih godina za prevoz VIP ličnosti / Foto: Tango Six portal

Kada se kroz staklo više ništa ne vidi, tu su instrumenti, ali posada mora da bude obučena da se na njih oslanja. Ukoliko su u kobnoj nesreći Kobija Brajanta piloti izgubili orijentaciju i udarili u brdo, moguće je da su imali problem sa "čitanjem" instrumenata i upravljanjem u uslovima slabe vidljivosti.

U svojoj floti ovakav helikopter ima i američki predsednik Donald Tramp, a za skupoceni izgled unutrašnjosti letelice angažovao je posebnog dizajnera. Grb porodice Tramp, pozlaćeni delovi enterijera i udobne fotelje krase ovu letelicu. A u Sikorskom S76 imala je prilike da leti i kraljica Elizabeta.

Inače, do sada je zabeleženo pet većih nesreća sa ovim tipom helikoptera u svetu.

Nesreća kod Los Anđelesa, Foto: Tanjug/AP

U poslednjoj nesreći kod Los Anđelesa, osim Brajanta poginulo je još 8 ljudi. Pilot helikoptera je, najverovatnije zbog loše vidljivosti, izgubio orijentaciju i udario u brdo.

U nesreći koja se dogodila 10. marta 2017. godine u Istanbulu poginulo je sedmoro ljudi, jer je helikopter zbog loše vidljivosti zakačio TV toranj i survao se na auto-put.

Udes sa Sikorskim S76A desio se i 2013. godine, kada su poginula dva pilota i dva medicinska tehničara u Kanadi.

U Estoniji je 2005. godine u letu Sikorskim bilo 14 žrtava, kada se S76C+ srušio u more.

U more je 2002. godine pao model S76A, a u njemu je stradalo 11 ljudi.

(M. B.)