"Molimo boga da što duže ostanemo u školi": Kakvi su rezultati đaka u odnosu na isti period 2019.

U Zrenjaninu na primer, učenici su slabiji nego prošle godine u isto vreme

Foto: Tanjug/Dušan Aničić

Nakon što je prethodna školska godina završena dok su đaci sedeli u svojim kućama, oni su se vratili u klupe u septembru. Međutim, prošlo je već prvo tomesečje, a situacija nije obećavajuća, s obzirom na to da su đaci ponovo poslati na duži raspust zbog epidemije korona virusa.

Prosvetni radnici analiziraju rezultate koje su đaci postigli za ovaj kratak period, a portal zrenjaninski.com piše da je u tom gradu preovlađujuća ocena da će đaci biti lošiji nego u istom periodu prošle godine.

Molimo Boga da što duže ostanemo u školi, kako god da je u njoj organizovana nastava, i da se koliko god je moguće odloži potpuni prelazak na onlajn nastavu. Rezultati na testovima na kraju prvog tromesečja su jako loši.

- Đaci su shvatili da tokom dana kada ne idu u školu ne moraju da prate nastavu, što naravno nije tačno. Kod nas u školi imamo dece koja nemaju tehničku podršku za praćenje nastave onlajn. I platforma preko koje radimo onlajn je zahtevna, internet puca, nije lako – kaže za portal Snežana Boldižar, nastavnica istorije u Osnovnoj školi "Petar Petrović Njegoš".

U školama koje imaju manje učenika uspeli su da organizuju nastavu tako da sva deca idu u školu, po grupama. Međutim, i u tim školama rezultati u prvom tromesečju nisu sjajni.

Većina prosvetnih radnika smatra da je u prvom tromesečju plaćen danak i prolećnoj onlajn nastavi. Kažu, deca koja su krenula u prvi razred nisu imala vremena da na predškolskom nivou nauče da sede na času. Pojedini bivši prvaci su krenuli u drugi razred a da ne umeju da čitaju i pišu, a sadašnji trećaci iz drugog razreda su stigli a da nisu savladali latinicu.

Kako kažu prosvetni radnici, novu školsku godinu trebalo je početi onim delom gradiva koje nije dobro savladano u proleće.

– U nižim razredima je situacija bolja, jer su nam mališani išli u školu svakog dana, podeljeni po grupama. U višim razredima situacija nije sjajna. Đaci bi trebalo da tog dana, kada nisu u školi, nastavu prate preko televizije. Da li to rade? Većina ne. Kada dođu u školu, nastavnik, prema planu i programu, nastavlja da predaje, očekujući da je prethodna lekcija ispraćena i naučena. U većini slučajeva se to ne dešava. Rezultati u prvom tromesečju su loši, ali će oni poslužiti kao putokaz za naredni period – ističe Zlatko Bulić, direktor Osnovne škole "Branko Radičević" u Čenti.

Učenici su u skoro svim slučajevima podeljeni u grupama, a niži razredi uglavnom idu u školu svakog dana.

Što se tiče rezultata, direktorka škole "2. oktobar" Sanja Gerbeš kaže da je na završnom ispitu uspeh učenika bio u blagom padu, ali da se posle prvog tromesečja ne primećuje razlika u odnosu na prošlu godinu.

– Ako poredimo uspeh u prvom kvartalu ove školske godine i rezultate na istom prošle godine, razlike gotovo i da nema. Prisutno je formativno i sumativno ocenjivanje. Kvartalno se ne zaključuju ocene, nego se prati rad učenika u cilju pospešivanja njihovog uspeha. Dosadašnji uspeh je u skladu sa učeničkim zalaganjem i nema većih odstupanja – rekla je za portal zrenjaninski.com Sanja Gerbeš.

(Telegraf.rs)