Ministarstvo za Telegraf o predlogu ukidanja zaključne ocene na polugodištu: Ovo je njihova odluka

Ovaj vid ocenjivanja mora značajno da se unapredi, poručuju u Ministarstvu prosvete

Foto: Tanjug/AP

Forum beogradskih gimnazija uputio je danas predlog Ministarstvu prosvete da se od sledeće školske godine ukine zaključivanje ocena na kraju prvog polugodišta. Kako su naveli, ovo zaključivanje je "besmisleno i stresno, jer se ocena na kraju godine svakako daje na osnovu svih dobijenih ocena u dnevniku".

U Ministarstvu prosvete odgovaraju za Telegraf zašto smatraju da se ocena na kraju prvog polugodišta ipak mora zaključiti i pozivaju Forum da im dostavi izveštaj o istraživanju, ako žele da razmotre njihov predlog. 

- Ocena na kraju prvog polugodišta je sumativna ocena i izvodi se na osnovu pojedinačnih brojčanih ocena, aktivnosti učenika i napredovanju u toku tog nastavnog perioda. Ova ocena predstavlja učenicima i njihovim roditeljima povratnu informaciju kako na nivou pojedinačnog nastavnog predmeta tako i na nivou opšteg uspeha. Izostavljanjem zaključivanja ocena na kraju prvog polugodišta značajno bi se smanjila informativna funkcija ocenjivanja koja je važna za učenike, roditelje, ali i za školu - odgovaraju u Ministarstvu prosvete za naš portal.

Ipak, kako dodaju, praćenje kvaliteta ocenjivanja, Ministarstvo je konstatovalo da se ovaj vid ocenjivanja mora značajno unaprediti.

- Ministarstvo je spremno da razgovara o svim aktivnostima koje treba da unaprede obrazovno-vaspitnu praksu i poziva Forum beogradskih gimnazija da dostave izveštaj o istraživanju koje su sproveli kako bi bio deo analiza i razmatranja koja prethode svim eventualnim budućim izmenama legislative - dodaju na kraju.

Inače, na ovaj potez se pre nekoliko godina odlučila i Hrvatska. Oni su ukinuli zaključne ocene na polugodištu da bi, kako je naveo tadašnji ministar prosvete u Hrvatskoj, "smanjili administraciju koja otežava rad profesorima, kao i stres učenicima".

- Obično je Hrvatska ta sa kojom se često upoređujemo, jer su sistemi ocenjivanja u nekim drugim evropskim zemljama suviše drugačiji. Ali, nevezano za druge države, ovaj predlog bi u velikoj meri rasteretio i naše nastavnike i naše đake. Postalo je bespredmetno i stresno sada juriti i zaključivati ocene koje nemaju nikakvu vrednost u smislu ocene na kraju školske godine. Ona se svakako zaključuje na osnovu svih dobijenih ocena u dnevniku - objašnjava predlog Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija.

Kako kaže, decembar se sada zbog zaključivanja ocena pretvara u pakleni mesec za sve.

- Odjednom se sve pretvara u jurnjavu za ocenama. Učenici se bombarduju kontrolnim zadacima, daje se više provera znanja po predmetu, pa onda dolaze roditelji da vide što je negde četvorka a ne petica... I tako gubimo suštinu jureći za formom. Suština je znanje i na to treba da se fokusiramo, a zaključivanje treba ostaviti samo za kraj školske godine - zaključuje Markov.

Video: Da li će i koji učenici preći na onlajn nastavu

(Telegraf.rs)