"Deca sve gluplja i nesposobnija. Ukinite i profesore": Svaki drugi protiv zaključne ocene na polugodištu

Anketa Telegrafa pokazala je da svaki drugi čitalac smatra da je zaključivanje ocena na polugodištu stres i pritisak

Foto: Tanjug/AP, Telegraf

Ukinite zaključivanje ocena na prvom polugodištu, ionako se računa samo zaključna ocena na kraju godine. Ovaj apel juče je Ministarstvu prosvete uputio Forum beogradskih gimnazija. I, na opšte iznenađenje, Ministarstvo nije odmah odbacilo predlog, ali su naveli za Telegraf da prvo žele da vide neko istraživanje na tu temu, kako bi se uopšte o tome raspravljalo.

Čitaoci Telegrafa su, ipak, bili sigurniji. Čak 48,46 odsto njih glasalo je da se ovo zaključivanje ukine, jer je "samo stres i pritisak". A 33 odsto glasalo je protiv, jer smatraju da tek onda niko ne bi učio.  

I komentari su bili raznoliki.

"Što gluplji narod to lakše manipulisati njime. Tako je komunizam opstao, tako će i demokratija"

"Deca sve gluplja i nesposobnija, osnovne stvari ne znaju, opšta kultura 0, katastrofa!! Bolje poradite na gradivu, izbacite nepotrebne stvari a naučite ih onome što svaki čovek treba da zna. Opismenite ih, ne znaju da pišu, da se izražavaju... Naučite ih da zavole školu, da nauče da uče a ne kako da ne rade ništa"

Foto: Telegraf.rs

"Ja bih iskreno ocene ukinuo a gradivo smanjio za pola. Mislim da ocene ničemu ne služe i da nisu merilo znanja. Ja sam odmah mom detetu rekao da me ocene ne zanimaju i da se ne sekira oko toga. Ja sam svoje živce ostavio u školi i na državnom fakultetu. Moje dete da neko pravi na duševnog bolesnika i da mu neko trenira živce neće."

Jedna stvar je izvesna - ocene su neophodno merilo znanja, ali nisu uvek pravo. Zapravo, kako nastavnici tvrde, sve češće nisu. Pritisci da se deci po svaku cenu daju više ocene nikada nisu bili veći, svedoče prosvetari.

Tako se, navode u Forumu beogradskih gimnazija, i decembar pretvara u pakleni mesec, kada deca rade kontrolne zadatke kao na traci, a roditelji dolaze da mole za petice.

"Jure se ocene, a ne znanje", kažu u Forumu i tako obrazlažu svoj predlog.

Pojedini čitaoci smatraju da bi ovakva praksa dodatno pogoršala stvari.

"Ukinite i ocene i profesore. Neka idu u školu rekreativno bez obaveza", ironično komentariše jedan čitalac.

"Bombarduju decu sa nagomilanim programom tako da nastavnici/profesori ne mogu decu da uče već im samo daju šta kući da sa roditeljima uče a njima ostaje vremena samo za kontrolne zadatke. Jadno i bedno. Svrha nastavnika/profesora se izgubila, svrha škole se izgubila. Ne znam zašto ih uopšte šaljemo u škole kada mi kao roditelji moramo sve sa decom kući da radimo i izigravamo prosvetne radnike", piše drugi čitalac.

"Samo još uvedite seksualno obrazovanje kao predmet i naše obrazovanje postaće još jadnije nego što je sad. Za početak opismenite učenike i uvedite nešto što svaki živi stvor iz opšte kulture treba da zna, ako ni to nije sposoban da nauči treba da pohađa specijalnu školu za učenike. Nije ocena merilo znanja, ali mora da postoji", navodi treći.

Na kraju, bilo je i onih koji su se osvrnuli na stanje prosvete uopšte. Dok je većina napadala prosvetare, jedan čitalac potrudio se da ukaže na širu sliku.

"Da je ovo normalna država, prosveta i zdravstvo bi imalo najveće plate. To je stub svega. Dva neophodna zanimanja. Ko će sutra da te leči i kako će deca da nam se školuju, mislim da je to jako bitan životni “ključ”. Samo još da citiram: “Znanje je sila, znanje je moć! Učite, deco, i dan i noć”. Ko razume- shvatiće", glasi ovaj komentar.

Mi smo shvatili i podržavamo, a vi?

(Telegraf.rs)