Zbog ovog matematičkog zadataka za 4. razred mnogi čupaju kosu: Mi smo dobili objašnjenje nastavnika

Zadatak se proširio društvenim mrežama, a svi su imali različita mišljenja o tome koje je rešenje i kako se do njega dolazi

foto: pixabay.com

Ukoliko vam matematika nije jača strana ili ste davno išli u školu, i najprostiji matematički zadaci mogu da deluju teško i komplikovano. Upravo se to desilo sa zadatkom iz matematike za četvrti razred.

Sporni zadatak proširio se društvenim mrežama.

"Je l' može neko da nam reši zadatak? Nas tri imamo različita rešenja. Zadatak je inače za četvrti razred osnovne škole", napisala je jedna korisnica Tvitera.

"Lena i Olja štedele su novac. Lena je uštedela 3 puta više dinara nego Olja. Za mesec dana Olja je uštedela 3 puta više novca nego što je imala, a Lena još onoliko novca koliko je imala ušteđeno. Ko je uštedeo više novca i koliko puta više?", glasi zadatak koji je objavila uz pitanje.

Odgovori na zadatak bili su različiti.

"Zadatak ima beskonačno puno rešenja. L ima 3 dinara a O ima 1 dinar. U narednih mesec dana L ima x2 a O ima x2 jer L uvećala dva puta a O uvećala duplo što mu dođe na isto. L ima 6 a o ima 2. Isti princip za svaku polaznu vrednost", tvrdi jedan tviteraš.

"Vidim svi računaju pomoću jednačina, a u zadatku piše nacrtaj crtež, koristi duži?! Prosto ne znam kako sam završila 4. razred meni ovo nije ništa jasno", poručila je jedna žena.

Pojedini tvrde da je već u samoj postavci otkriveno rešenje.

"Igra reči. Dva puta više je isto što i isto onoliko koliko je imala tj. duplo. Znači opet Lena na istoj poziciji ima 3x više ušteđenih para kao na početku pre mesec dana", tvrdi jedan korisnik Tvitera, dok neki kritikuju način na koji je formulisan zadatak. Matematičari često imaju problem da FORMULIŠU tekstualni zadatak, ali bar umeju ispravno da ga KONCIPIRAJU. Učitelji - kad pišu zadatke - obično muče muku i s jednim, i s drugim...".

Zbog toga što svi dobijaju različita rešenja, odlučili smo da za objašnjenje pitamo nastavnika matematike Branislava Miloševića.

- Zadatak jeste za čestvrti razred osnovne škole, oni tada rade duži, ali nije nimalo lak. Moguće je rešiti ga jedino preko duži, ali nije komplikovan poput zadataka sa računskim operacijama, u kojima mora da se prati redosled - objašnjava Milošević za Telegraf.rs.

On dodaje da se do rešenja lakše dođe ako se radi bojicama, jer je deci lakše nešto objasniti kada im se objasni vizuelno.

- Deci je nekada lakše objasniti i lakše im je da zapamte nego odraslima - dodaje.

Ovaj nastavnik matematike nam je upravo vizuelno objasnio kako da dođemo do rešenja zadatka. Kada znate na koji način treba da rešite zadatak, on zapravo deluje vrlo jednostavno.

Rešenje se krije u poslednjoj fotografiji naše galerije, ali predlažemo da prvo sami pokušate da ga rešite. Pišite nam u komentarima ukoliko ste došli do rešenja.

Video: Bliznakinje iz Hrvatske za deset sekundi saberu i oduzmu 800 brojeva

(Telegraf.rs)