Približavanje kamionu u radu smrtonosna je opasnost: Vozač vas verovatno ne vidi, rikverc nečujno odnosi život

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rešenje bi moglo da bude ugradnja kamere, preko koje bi vozač u kabini mogao da vidi da li se neko kreće iza vozila.

Foto: Tanjug/Jadranka Ilić, Telegraf, Pixabay

Žena stara 58 godina juče je stradala pod točkovima kamiona i to u mirnoj ulici, dok se vozilo za prevoz smeća lagano kretalo u zoni kontejnera. Nezvanično, ona je pokušala da prođe između vozila, a u jednom trenutku se okliznula i pala pod točkove. Kamioni i autobusi su veoma opasni, čak i kada se kreću "pet na sat", ne samo zbog svoje mase, već i gabarita - "mrtvi uglovi" vrebaju živote svih koji ulaze u te nepregledne zone, često nesvesni rizika...

Direktor komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Telegraf.rs da je potrebna edukacija dece od najranijeg uzrasta kako bi im se ukazalo koliko su takve situacije opasne, kao i koliko je ograničena preglednost za volanom.

"Kada radimo za mlađim osnovcima, mi jednu grupu đaka dovedemo do poligona na kojem se nalazi kamion. Stavimo njih petoro ispred kabine i njih petoro iza kamiona. Onda uvodimo jednog po jednog đaka u kabinu na mesto vozača. Zatim im postavimo pitanje ponaosob da li vide svoje drugare iza kamiona? Oni ne vide na retrovizoru, pa čak i kada ustanu i kada se nagnu. Samo onaj koje seo na sedište vozača kamiona, može da shvati kolika je ograničena preglednost u kamionu", objašnjava Okanović.

On kaže da od kamiona u pokretu moramo da se udaljimo nekoliko metara.

Rešenje bi moglo da bude ugradnja kamere, preko koje bi vozač u kabini mogao da vidi da li se neko kreće iza vozila.

"Vozač kamiona zbog buke ne čuje ukoliko udari pešaka, što nije slučaj sa automobilom. To je ogroman problem. Tako, kada radimo sa decom, uvek ih savetujemo da nikada ne idu blizu kamiona ni blizu autobusa. Vozač kamiona koji se nalazi u kabini može samo da prati levo i desno ogledalo. Zbog toga smo predložili da se ugrade kamere u kamionima, kako bi vozači mogli da imaju preglednost ko se nalazi iza. Ta investicija je jako jeftina i o tome rešenje treba da donese Ministarstvo saobraćaja", kaže Okanović.

Dušan Nikolić iz Poslovnog udruženja "Međunarodni transport" kaže za Telegraf.rs da je jako nebezbedno kada pešak pokušava da pređe ulicu tik iza kamiona, u trenutku kada je vozilo upaljeno. Kako kaže, odnedavno je obavezna oprema i sirena koja daje zvučni signal kada vozilo krene u rikverc.

"Prelazak iza kamiona je vrlo nebezbedan. U toj situaciji vozač nema nikakvu preglednost. Odnedavno obavezna oprema jeste sirena koja daje zvučni signal kada neko vozi u rikverc. Vozilo je veoma dugačko, dok vozač uđe unutra i popne se, veže pojas, upali kamion, neko u međuvremenu može da prođe iza. Vozač u tom trenutku ne može da konstatuje preko retrovizora. Međutim, pešak koji se u tom trenutku nalazi iza, može da čuje taj zvučni signal. Ne daj bože, moglo je da bude dete u pitanju. Vozač ne mora da krene napred, pa nazad. Kada bi to uradio imao bi sigurno veću i bolju preglednost, ali on nema tu obavezu - kazao je Dušan.

Video: Karambol u Trgovačkoj: Vozač i tri pešaka prevezeni u Urgentni centar

(Telegraf.rs)