Predstavljen Nacionalni izveštaj o inkluzivnom obrazovanju za period 2022–2024

S. J.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto:Romanenevimata

U Narodnoj skupštini Republike Srbije predstavljen je Nacionalni izveštaj o inkluzivnom obrazovanju za period 2022–2024, kojim su prikazani značajni rezultati u unapređenju položaja učenika iz osetljivih društvenih grupa u obrazovnom sistemu.

Pomoćnica ministra prosvete Snežana Vuković istakla je da je implementacija inkluzivnog obrazovanja bila najintenzivnija u prethodne dve godine. U tom periodu formirano je 13 resurs centara, opremljenih sa više od 3.600 jedinica asistivne tehnologije, a obuku je prošlo 5.000 nastavnika. Broj učenika koji se školuju po individualnim obrazovnim planovima dostigao je 20.596.

Poseban akcenat u izveštaju stavljen je na obrazovanje učenika romske nacionalnosti. Među najvažnijim postignućima ističe se povećanje broja pedagoških asistenata i nastavnika romskog jezika, kao i rast obuhvata romskih učenika na svim nivoima obrazovanja. Afirmativne mere omogućile su i upis učenika i studenata romske nacionalnosti u srednje škole, visoke škole i na fakultete.

Delegacija Nacionalnog saveta Roma, u kojoj su bili Božidar Jovanović, predsednik Nacionalne asocijacije pedagoških asistenata i član Odbora za obrazovanje NSRNM, i Bajram Morina, generalni sekretar Saveta, aktivno je učestvovala u diskusiji. Jovanović je naglasio da je doprinos pedagoških asistenata u procesu inkluzije nemerljiv, jer svojim radom direktno doprinose većem obuhvatu dece, smanjenju osipanja iz obrazovnog sistema i jačanju saradnje škole sa roditeljima i zajednicom. Istakao je i potrebu hitnog regulisanja njihovog radno-pravnog statusa, budući da je njihova uloga ključna za dalja obrazovna postignuća romskih učenika.

Predstavljanje Nacionalnog izveštaja, kako je ocenjeno, pokazuje da je inkluzivno obrazovanje jedan od stubova razvoja društva i da integracija romske zajednice u obrazovni sistem ostaje prioritet državne politike.

(Telegraf.rs)