Alarmantni podaci: Svako treće dete u Srbiji ide ka gojaznosti - stručnjaci upozoravaju

A. V.
Vreme čitanja: oko 3 min.
Foto: Freepik

Ako vam se čini da deca u Srbiji sve češće imaju problem sa viškom kilograma, to nije samo utisak. Statistika potvrđuje da smo u ozbiljnom problemu. Prema podacima stručnjaka, broj mališana sa prekomernom telesnom težinom raste iz godine u godinu, a Srbija je među državama u kojima se ova tiha epidemija širi posebno brzo. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku i instituta Batut, skoro 13% dece od 5 do 14 godina je gojazno, 16,6% ih je predgojazno, dok projekcije govore da će do 2030. godine više od 18% dece uzrasta od 5 do 19 godina imati problem sa gojaznošću.

Danas je više od trećine dece na putu ka gojaznosti ili već živi sa viškom kilograma, a projekcije pokazuju da će situacija biti još teža ukoliko se hitno ne preduzmu konkretne mere. Gojaznost u ranom uzrastu značajno povećava rizik od dijabetesa, povišenog krvnog pritiska i kardiovaskularnih bolesti već u dvadesetim godinama. Uz to dolaze i emocionalne posledice: niže samopouzdanje, osećaj izolovanosti, kao i strah od odbacivanja. Sve ono što bi trebalo da bude najbezbrižniji period života, postaje borba.

Struka je jasna: navike se formiraju mnogo ranije nego što većina roditelja misli. Ishrana u najranijem periodu, posebno u prvih 1000 dana života, presudna je za pravilan razvoj i za navike koje dete nosi kasnije. Mnogi roditelji žele da urade najbolje za svoje dete, ali u moru kontradiktornih informacija često ne znaju kome da veruju i kako da donesu ispravnu odluku.

Upravo zato je važan trenutak da neko preuzme odgovornost i ponudi sistemsko rešenje. Baby Food Factory i brend Nutrino pokrenuli su veliku regionalnu društveno odgovornu inicijativu „Zdrava ishrana od malih nogu“, usmerenu na prevenciju dečje gojaznosti i izgradnju zdravih navika od najranijeg uzrasta. Cilj platforme je da poveže stručnjake, zdravstvene institucije i porodice, i da roditeljima ponudi jasne, proverene i primenljive informacije o zdravoj ishrani dece.

Foto: Promo/ Branimir Milovanović

Na stručnom događaju povodom obeležavanja početka inicijative, koji je okupio istaknute stručnjake iz oblasti dečje endokrinologije, neonatologije i gastroenterologije iz Srbije i regiona, govorilo se o značaju prvih meseci i godina života, formiranju zdravih navika i o tome šta je potrebno da bismo zaustavili rastući trend gojaznosti među najmlađima. Poruka stručnjaka je bila jasna: zdravo detinjstvo počinje mnogo pre nego što dete prohoda i progovori, a roditeljima je potrebna podrška u svakodnevnim izborima.

Nutrino ovom inicijativom preuzima važnu ulogu saveznika kroz ozbiljnu, dugoročnu i odgovornu edukaciju. Kroz programe, događaje, stručne savete i blisku saradnju sa lekarima, ova inicijativa će roditeljima pružiti podršku koja im je nedostajala - jasne, pouzdane i primenljive smernice koje zaista mogu da naprave razliku.

- Ovo je tek početak - poručuju iz kompanije - prevencija dečje gojaznosti mora postati zajednička odgovornost, ne samo roditelja i zdravstvenih radnika, već i svih društveno odgovornih kompanija. Verujemo da znanje, podrška i pravovremena edukacija mogu da naprave istinsku razliku u životima dece. Ovom inicijativom otvaramo novo poglavlje naše misije: da pokrenemo usvajanje zdravih navika, povežemo nauku i zajednicu i doprinesemo budućnosti u kojoj svako dete raste zdravo, snažno i srećno. Kao lider na tržištu dečje hrane, Nutrino ima snagu i obavezu da bude pokretač pozitivnih promena, da inspiriše, edukuje i gradi temelje zdravih navika od najranijeg uzrasta.

Inicijativa „Zdrava ishrana od malih nogu“ nije samo CSR projekat, to je korak ka zdravijem društvu i dugoročnoj promeni koja se gradi na poverenju, znanju i podršci porodicama. Baby Food Factory i Nutrino, kao pioniri ovakvog pristupa, postavljaju nove standarde društveno odgovornog delovanja, jasno stavljajući zdravlje dece iznad svega kroz sistemsku i kontinuiranu edukaciju, jer zdravo detinjstvo ne sme da čeka.

Foto: Promo/ Baby Food Factory

(Telegraf.rs/PR)