Kazne za vozače biće srazmerne plati?! Čuveni stručnjak: Mora da BOLI ISTO i onog sa 350.000 i onog sa 35.000
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić izjavio je danas da je većina saobraćajnih nezgoda u Srbiji i dalje posledica ljudske greške, i poručio da bi novčana kazna za prekršaje u saobraćaju trebalo da bude proporcionalna primanjima kako bi "bolela" isto i onog ko zarađuje više i onog ko zarađuje manje.
"Kazna mora da ima represivni uticaj. Moj predlog kazne za onog ko pogrešno parkira je da ga kaznite da jedan dan parkira auto u ovlašćenoj državnoj parking garaži i plati parking", rekao je on za Tanjug odgovarajući na pitanje da li veće novčane kazne mogu da disciplinuju vozače u Srbiji.
Kazna treba da kazni nekoga, a ako napravite kaznu u nominalnom iznosu koja nije vezana za visinu prihoda onda niste ništa uradila, istakao je Vujanić i dodao da kazna od 5.000 dinara za čoveka koji ima 3.000 evra platu, nema isti efekat kao kazna od 5.000 dinara za nekoga ko prima 35.000 dinara.
Komentarišući teške saobraćajne nesreće proteklih 10 dana u kojima je život izgubilo čak 14 ljudi, i činjenicu da je od početka godine na putevima Srbije izgubljeno više od 400 života, Vujanić je rekao da iako ove godine nije bilo drastičnog porasta broja poginulih u saobraćajnim nezgodama s obzirom na to da u prethodnih pet, šest godina bude između 500 i 600 poginulih godišnje, ove godine je bilo nekoliko izuzetno teških nezgoda koje ne mogu da se objasne bezbednim ponašanjem onih koji su učestvovali, odnosno to su posledice teške nepažnje.
Profesor je napomenuo da su u skoro svim nezgodama do sada uglavnom greške bile na strani vozača, odnosno da su skoro sve saobraćajne nesreće bile posledice ljudske greške.
"Onaj valjak koji je ostavljen na putu na koji je naleteo automobil, dve stvari vam tu upadaju odmah u oči. Prvo valjak koji je ostavljen nezaštićen što je tipično ljudska greška, i neko ko vozi i ne vidi valjak koji je ispred njega što je takođe ljudska greška", dodao je on.
Govoreći o novom nacrtu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, Vujanić je ocenio da će novi Zakon promeniti odnos prema kazni s obzirom na to da je predlog većine da budu nešto veće kazne što, smatra on, je dobro i doneće rezultate.
Kako je naveo, kazne ne treba da budu novčano drastično veće, već treba da budu manje prihvatljive proporicionalno primanjima, da se odnose na zabranu upravljanja kako bi imale nekog efekta.
Vujanić je poručio da bi u srpski zakon, za određene prekršaje, trebalo da se uvede trajna zabrana upravljanja sa zabranom polaganja i trajno oduzimanje vozila.
(Telegraf.rs/Tanjug)