Preminuo čovek čiji je govor jedan od najgledanijih: Pitao se da li školovanje ubija kreativnost

Ken Robinson jednim je govorom promenio ceo naš pogled na obrazovanje

Ken Robinson / Foto: Flickr/Sebastiaan ter Burg

Kada je u februaru 2006. godine ser Ken Robinson kročio na scenu TED konferencije i postavio provokativno pitanje: "Da li škola ubija kreativnost?", uzburkao je mnoge duhove.

Robinson je tim govorom uticao ne samo na svet TEDTalka već i na sektor obrazovanja, a pokazao je i kako održati dobru prezentaciju. Njegov sjajan govor pogledalo je više od 56 miliona ljudi (na TED sajtu).

Stoga kada je objavljena vest da je ovaj mislilac preminuo pre dva dana, 21. avgusta, intelektualni svet osetio je taj gubitak. 

Bio je jedan do najkreativnijih i inovativnijih mislilaca našeg doba, koji je na kritički način promišljao sisteme obrazovanja, verujući da će đaci koji kroz njih prođu postajati dobri radnici, ali ne i kreativni mislioci.

Zalagao se, umesto toga, za lični pristup, onaj u kome se deca tretiraju kao individue raznolikih talenata.

- Moramo da nađemo model koji je baziran na poljoprivredi. Moramo da prepoznamo da razvoj ljudskog bića nije mehanički proces; to je organiski proces. I ne možete predivdeti razvoj pojedinca. Sve što možete da uradite jeste da kao poljoprivrednik stvorite uslove pod kojim će dete procvetati - govorio je on.

Foto: Tanjug/AP

Govorio je da je krativnost suštinski način življenja.

Ovo su neki od saveta iz njegovog čuvenog, zabavnog i poučnog TED govora koji će se zauvek pamtiti.

Dajte primere pre nego što počnete da objašnjavate svoje gledište

Robinson je smatrao da su najbolji govornici ujedno i vrhunski pisci. Umesto da vas zaokupe celokupnim konceptom, započinju zanimljivim pričama i primerima.

 Ostavite ljude bez teksta

Počevši pričama i šalama, a potom dolazeći do ključnih ideja koje želi da prenese, Robinson je ostvario dva cilja. Prvo, stekao je poverenje i zanimanje publike i zadržava vašu pažnju do kraja. Drugo, izgradio je odnos sa svojom publikom. Veoma je važno da publika razume ko ste, šta želite da kažete i imate li pravo to da kažete, poručivao je time on.

(Telegraf.rs)