Stravične fotografije! Motor odleteo trenutak pre pada i eksplozije aviona: Jedno i dalje misterija
Motor aviona viđen je kako se odvaja sa krila i leti kroz vazduh samo nekoliko trenutaka pre nego što je teretni avion pao, eksplodirao i ubio 14 ljudi u Kentakiju.
Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) objavio je preliminarni izveštaj o razornoj nesreći koja se dogodila 4. novembra, a u kojoj su poginula tri člana posade aviona McDonnell Douglas MD-11 kao i 11 ljudi na zemlji.
U izveštaju su uključene zastrašujuće fotografije koje pokazuju UPS let 2976 kako poleće sa Međunarodnog aerodroma Muhamad Ali u Luivilu, dok iz aviona izbija veliki plamen, a jedan od tri motora se odvaja.
Još uvek nije jasno zašto se motor odvojio. Izveštaj navodi da se motor odvojio od pilona - dela koji povezuje motor sa krilom - dok je avion jurio po pisti pri poletanju.
Prema NTSB istrazi, požar je počeo na levom motoru dok se kretao "iznad trupa aviona i potom udario o tlo". Fotografije pokazuju plamen nekoliko sekundi nakon što se motor odvojio, što sugeriše da je požar mogao nastati kada je odvojeni motor udario u krilo koje je bilo puno goriva.
Uprkos vatrenoj stihiji koja je zahvatila levi deo teretnog aviona, letelica je prešla ogradu aerodroma, ali nije dostigla više od 9 metara nad zemljom, navodi se u izveštaju. Avion u plamenu se srušio nekoliko sekundi kasnije.
U izveštaju su uključene izjave dva svedoka iz Kontrolne kule vazdušnog saobraćaja koji su rekli NTSB-u da je brzina MD-11 delovala normalno. Svedoci su takođe rekli da je avion poleteo normalno "pre nego što se lagano nagnuo ulevo".
Nakon fatalne nesreće, federalni istražitelji otkrili su da levi pilon aviona, koji drži motor na mestu, ima "pukotine od zamora materijala pored delova sa preopterećenjem", navodi izveštaj.
Među žrtvama su bili Luin Fedon i njegova trogodišnja unuka Kimberli Asa. Druga žrtva je Met Svits (37), koji je preživeo početnu eksploziju, ali je kasnije preminuo od povreda jer je zadobio opekotine na 95% tela.
Džon Sprej (45) je poginuo kada je avion pao na kompaniju Grade A Auto Parts & Recycling, gde je radio. Ela Peti Vorton (31) poginula je u reciklažnoj firmi u vlasništvu Spreja. Među ostalim žrtvama su Anđela Anderson (45), Karlos Fernandez (52), Trinadet Čavez (37), Toni Krejn (65), Džon Louks (52) i Megan Vašburn (35).
Kapetan aviona Ričard Vartenberg, prvi oficir Li Truit i pomoćni oficir Dana Dajmond takođe su poginuli u nesreći.
Nakon tragedije, UPS je "privremeno prizemljio" sve MD-11 u svojoj floti.
"Iz obazrivosti i u interesu bezbednosti, doneli smo odluku da privremeno prizemljimo našu MD-11 flotu. Odluku smo doneli proaktivno, po preporuci proizvođača aviona", naveli su.
Stručnjaci za avijaciju ističu da je MD-11 model sa lošijim bezbednosnim rekordom od većine komercijalnih aviona koji su i dalje u upotrebi. Avion je prvobitno lansiran 1990. kao putnički, ali je zbog loše potrošnje goriva i visokih troškova održavanja povučen iz komercijalnog saobraćaja 2014. i od tada se koristi samo kao teretni avion.
Avion koji se srušio proizveden je 1991. godine od strane McDonnell Douglasa, sada u vlasništvu Boeinga, a UPS ga je kupio 2006. godine.
Iako starost aviona može igrati ulogu, bivši NTSB istražitelj Džef Guzeti ističe da "dokle god je avion dobro održavan, može trajati dugo".
Prema podacima, avion je bio prizemljen u San Antoniju od 3. septembra do 18. oktobra radi trajnog popravka pukotine u rezervoaru za gorivo. Oko 80 aktivnih MD-11 aviona trenutno koristi FedEx Express, UPS Airlines i Western Global Airlines.
(Telegraf.rs)