OVAJ POSAO TRAJE SAMO 90 MINUTA, a plata je ogromna. Ipak, ima jednu VELIKU MANU!

Zbog složenosti, ali i opasnosti koju bi najsitnija greška mogla da izazove, ovaj posao po zakonu može da se radi samo 90 minuta odjednom, nakon čega zaposleni moraju da uzmu pauzu od 30 minuta

Jedan pogrešan korak u ovom poslu i mogla bi da se dogodi katastrofa u kojoj bi život izgubilo nekoliko stotina ili hiljada ljudi. Reč je o radu u kontroli letenja na aerodromima širom sveta.

NAJSTRAŠNIJA PISTA ZA SLETANJE AVIONA: Piloti je mrze, ali kakve veze ona ima sa Kristijanom Ronaldom?

Zbog složenosti, ali i opasnosti koju bi najsitnija greška mogla da izazove, ovaj posao po zakonu može da se radi samo 90 minuta odjednom, nakon čega kontrolori moraju da uzmu pauzu od 30 minuta. Smena traje od šest do devet sati.

Ovaj način rada kontrolorima pomaže da se fokusiraju na zadatak usmeravanja velikog broja aviona što je moguće brže, odnosno i do 42 uzletanja po satu.

Plate su ogromne, ali postoji jedna velika mana. Ovaj posao je proglašen najstresnijim na svetu!

- Tu je pritisak, ali ne i stres. Mislim da se većini sviđa pritisak - rekao je Džejson Kuper koji vodi "Red Watch", jednu od tri grupe kontrolora leta koji nadziru letove na aerodromu Hitrou.

Avionski prevoznici čekaju u redu za poletanje, a na nebu je uvek puno aviona koji čekaju da slete. Posao kontrolora je da to čekanje smanji na minimum, a za to je potreban intenzivan fokus i veliki broj različitih uređaja.

Kontrolorima je potrebna vizuelna potvrda svakog uzletanja i sletanja, a samo na radare i radijske veze oslanjaju se kada je vidljivost slaba zbog lošeg vremena. Zbog toga se 87 metara iznad Hitroua nalazi toranj koji pruža izvanredan pogled preko nekoliko kilometara ravnog terena.

Aerodrom Hitrou godišnje primi 19 miliona putnika, što je više od bilo kog drugog aerodroma.

(Telegraf.rs / Izvor: dnevnik.hr)