SAZNAJTE: Kako su velike kompanije dobile imena?

Dešavalo se da neke kompanije imaju odlične proizvode, ali užasna imena koja im nikad nisu pružila šansu kod kupaca. Vratićemo se u prošlost i saznati kako su poznati brendovi dobili svoja, sada već dobro poznata, imena

Najveće kompanije širom sveta i njihovi proizvodi bez sumnje su se "odomaćili" u savremenom društvu. Sve one su skromno krenule u osvajanje tržišta, a jedan od prvih i najvažnijih marketinških poteza pri osnivanju preduzeća je ime kompanije.

Odluka o nazivu ima veliki uticaj na sudbinu njihovih proizvoda. Ime predstavlja brend i to je bitan deo zbog čega se potrošači vezuju za određene kompanije.

IKEA - Dobila je ime po inicijalima njenog osnivača Ingvara Kamprada (I. K.) i farmi i selu u kojem je odrastao (Elmtaryd i Agunnaryd, E.A.)

KOKA-KOLA Naziv je dobila tako što su spojili imena dva sastojka koja su se nalazili u napitku, listovi kokaina (coca) i gorkog soka zapadnoafričkog oraha - kola. Osnivač Pemberton je zamenio slovo K sa C u imenu kola, da bi lepše i skladno delovalo.

YAHOO - Dobio je ime na dva načina. Prvo po akronimu za "Yet Another Hierarchical Officious Oracle", a drugo po izmišljenoj vrsti u romanu Džonatana Svifta"’Guliverova putovanja" koja je opisana kao nepristojna, bučna i nasilna.

FACEBOOK - Naziv je dobio od reči knjiga (book) koju su studenti na početku akademske godine dobijali da bi bolje upoznali kolege na svom univerzitetu. Na slikama studenata, koje su bile u knjizi, u prvom planu je bilo njihovo lice (face).

REEBOK - Dobio je ime po afričko-holandskoj reči za vrstu antilope "rhebok", koja predstavlja oličenje brzine i gracioznosti.

APPLE - Osnivačima Stivu Džobsu i Stivu Vozniaku je isticalo vreme za podnošenje prijave u registar imena kompanija. Posle nekoliko sati razmišljanja, Džobs je pogledao u jabuku koja je stajala na stolu i odlučio da ukoliko do pet sati ne smisle ime, uzeće ime jabuke (apple) za naziv.

(Telegraf.rs)