Bolja prodaja uz bolje pakovanje – plastična ambalaža

A. V.
Vreme čitanja: oko 4 min.
Foto: Shutterstock

Plastična ambalaža je u širokoj upotrebi i sve je češći izbor proizvođača za pakovanje robe. Razloga je puno, a najviše njih tiče se činjenice da je veoma ekonomična i praktična. U zavisnosti od toga o kojoj vrsti proizvoda je reč, bira se i adekvatna plastična ambalaža.

Plastična ambalaža imaju jednu od prednosti koja se odnosi na to da se ona lako prilagođava oblikom i veličinom samom proizvodu, pa samim tim predstavlja dobru zaštitu od lomljenja i oštećenja, naročito tokom transporta. Svako ko ima sopstvenu proizvodnju zna vrlo dobro koliko je važno da proizvodi do kupaca stignu u savršenom stanju, jer to utiče na utisak koji se o brendu stiče. Takođe, polomljeni ili na bilo koji način oštećeni proizvodi, predmet su reklamacija, koje sa sobom nose dodatne troškove. Zato je plastična ambalaža sve češći izbor gde god je to primenjivo. Plastika se može oblikovati prema dimenzijama i formi proizvoda, dok se sa strana ubacuju dodaci koji pružaju odličnu amortizaciju tokom nošenja i transporta. Roba ni na policama nije uvek bezbedna, jer može da se desi da padne. Ako pakovanje nije dovoljno dobro, doći će do oštećenja što izaziva nezadovoljstvo kod kupaca. To je naročito vidno kod osetljive tehničke robe, ali i kod raznih vrsta prehrambenih proizvodi koji treba da zadrže svoj oblik. Kupci neće ni kupiti proizvod za koji spolja vide da je oštećen, ugnječen ili slično. Ukoliko se to spolja ne vidi, biće razočarani kada otvore pakovanje, i mogu da sledeći put biraju konkurentski brend. Prema tome, izbor plastične ambalaže je logičan korak jer ona odlično štiti upakovane proizvode.

Kada su cene pakovanja u pitanju, one utiču na konačnu cenu i samim tim na konkurentnost na tržištu. Plastična ambalaža ima povoljniju cenu u odnosu na neke druge vrste ambalaže. Sirovina i njena proizvodnja nisu skupi, tako da je i konačna cena dosta povoljna. Ukoliko imate sopstvenu proizvodnju, u današnje vreme veoma je važno da budete konkurentni sa cenom, kako biste privukli što veći broj kupaca. Jasno je da se kupci neće puno obazirati na plastičnu ambalažu ili neku drugu vrstu pakovanja, ako se unutra nalaze proizvodi istog ili sličnog kvaliteta, već da će birati onaj koji je povoljniji.

Vodite računa i o praktičnosti pakovanja. Plastična ambalaža podrazumeva puno toga, a da bi kupci bili zadovoljni odaberite model plastične ambalaže koji se lako otvara. Neki proizvođači samo razmišljaju o tome da pakovanje bude lepo, tj. da plastična ambalaža bude profesionalno i sa stilom dizajnirana. Međutim, kupce može odbiti ako se neka ambalaža teže otvara i ako vam je potreban dodatni pribor da to učinite. Štaviše, kada je u pitanju plastična ambalaža za hranu, naročito neku koja je u tečnom ili polutečnom stanju, nepraktična pakovanja mogu da dovedu do toga da se deo sadržaja prospe tokom otvaranja ambalaže. Kupci će to zapamtiti i sledeći put u prodavnici kupiće isti proizvod od nekog drugog proizvođača. Stoga, birajte pažljivo model plastične ambalaže i lično ga testirajte. Ukoliko se desi da se plastičnom ambalažom teško rukuje, to neće smetati samo vama, već svima koji je budu koristili. Pođite od sebe i zapitajte se da li je ovo pakovanje dobro. Stavite se u ulogu potrošača i utvrdite da li ste zadovoljni plastičnom ambalažom i da li ona funkcioniše onako kako bi trebalo. Na primer, postoje plastične kutije za hranu koje su zatvorene folijom zalepljenom po rubovima. Naravno da ona treba da bude dovoljno dobro zalepljena tako da se usput ne odlepi, ali isto tako ova plastična ambalaža mora da bude takva da se folija dovoljno lako rukama može odlepiti i otvoriti, bez upotrebe makaza ili noža. Ovakvi detalji kupcima zapadaju za oko, a nepraktična plastična ambalaža ureže im se u sećanje, naročite ako zbog nje moraju dodatno da čiste kuhinju ili sopstvenu garderobu.

U stvari, plastična ambalaža treba da bude neprimetna, tj. da toliko besprekorno funkcioniše da kupcima ne pravi nikakvu smetnju. Kada sledeći put budu kupili proizvod od konkurenata i videli da pakovanje nije tako dobro kao vaše, znaće da ste vi mnogo više pažnje uložili u vaš proizvod i eto jedne male pobede u odnosu na konkurenciju.

Plastična ambalaža odlična je i za brendiranje. Na nju se mogu lepiti nalepnice sa deklaracijama i ostale poruke vezane za vaš brend. Uložite vreme i novac u kvalitetno dizajniranje plastične ambalaže. Ona treba da bude originalna i prepoznatljiva. Kupac treba da zapazi vaš proizvod i vaš brend na rafu, a prvo što vidi je plastična ambalaža i dizajn etiketa. Konkurentna cena i dobar dizajn pakovanja nešto su što najviše privlači kupce u samoj prodavnici. Imajte u vidu da, kada se jednom opredele za vas i ako budu zadovoljni, kupci će vam se vraćati. Sledeći put neće se pri kupovini premišljati, već će tražiti prepoznatljivu plastičnu ambalažu vašeg proizvoda.

Kako i gde nabaviti kvalitetnu plastičnu ambalažu? Najjednostavnije je da krenete od mesta gde su razne vrste plastične ambalaže na jednom mestu, a to je veb-sajt za male oglase Oglasiko gde su prikazani mnogobrojni modeli najboljih domaćih proizvođača. Odaberite najkvalitetniju plastičnu ambalažu za vaše proizvode i osigurajte prednost u odnosu na svoje konkurente.

(Telegraf.rs/PR)