• 0

Vreme čitanja: oko 12 min.

Čaša šampanjca u levoj, kavijar u desnoj ruci: Kako izgleda putovanje u luksuznoj prvoj klasi aviona

Vreme čitanja: oko 12 min.

Nakon dva teksta o najvećim poslovnim avionima na svetu, portal Aero.rs vam donosi pregled nekih od najprestižnijih proizvoda prve klase na komercijalnim avio-linijama

  • 0

Dok većina putnika u avio-saobraćaju lete nisko-budžetnim kompanijama ili pak ekonomskom klasom, menadžeri višeg nivoa u multinacionalnim kompanijama i putnici visoke platežne moći redovno lete prvom klasom. 

Neki od njih imaju i privatne avione u kojima je luksuz normalna pojava. Baš kao i u prvoj klasi komercijalnih avio-prevoznika.

Portal Aero.rs danas će, nakon dva teksta o najvećim poslovnim avionima na svetu, digitalno zaviriti u lukuzni deo kabine putničkih letelica nekih od vodećih prevoznika.

Air France La Première

Većina ljudi doživljava Francusku kao zemlju kvalitetnih vina, dobre kuhinje, umetnosi, ali i stila. Nacionalni prevoznik ove zemlje, Air France, trudi se da takav imidž predstavi svetu svojom prvom klasom - La Première.

Francuska avio-kompanija nudi svoj najluskuzniji proizvod isključivo na određenom broju aviona Boeing 777 te ukoliko želite da iskusite La Première pažljivo da birate svoj let i destinaciju.

Avion Air France Boeing B777 Foto: Shutterstock

Air France navodi da iskustvo putovanja prvom klasom počinje i pre dolaska na aerodrom. U najvećim francuskim gradovima poput Pariza, Bordoa, Tuluza, Marseja i drugih, Air France obezbeđuje prevoz putnika luksuznim limuzinama od kuće do aerodroma.

Nakon što konačno stignete na aerodrom, francuski prevoznik obećava vrhunsku uslugu u premium salonu. Kroz aerodromsku zgradu sprovešće vas host ili hostesa koji će vam takođe asistirati sa prtljagom.

Francuzi se takođe ponose izborom hrane u La Première salonu, a za one baš umorne i napete nude relaksirajuće masaže. Tu je i salon lepote za pripadnice lepšeg pola kojima se pokvarila šminka tokom vožnje limuzinom do aerodroma. Nude se tretmani lica, kako za muškarce tako i za žene.

Francusko iskustvo “kvari” prevoz do samog aviona. Air France na svom sajtu navodi da putnike od terminala do same letelice voze Porsche Cayenne E-Hybrid vozila.

La Premiere cabin Air France Er Frans Foto: Air France
La Premiere cabin Air France Er Frans Foto: Air France

Nakon što vas hostesa isprati do aviona, imate priliku da se smestite i u La Première sedište. Svega četiri sedišta ovog tipa su dostupna u Boeing 777-300ER avionima, a reč je o foteljama koje se mogu rasklopiti i pretvoriti u krevet. Kompanija navodi da je isti dugačak dva metra te ukoliko ste član nekog profesionalnog košarkaškog kluba možda treba da preispitate odluku putovanja sa Air France.

Odmah do sedišta je i veliki sklopivi sto prevashodno namenjen serviranju francuskih specijaliteta koji su ponos i dika Air France. Ukoliko vam imena Arnaud Lallement, Mauro Colagreco, Régis Marcon i Emmanuel Renaut nešto znače, onda možete da pretpostavite po čijim se receptima spremaju jela u premium kabini Air France. Reč je o proslavljenim kuvarima, sertifikovanim sa Micheline zvezdicama. U ponudi je i veliki izbor vina.

La Premiere cabin Air France Er Frans Foto: Air France

Za dodatnu privatnost, moguće je prevući zavesu pored sedišta te možete dobiti lični prostor na 11.000 metara visine.

Air France je najavio da će u 2024. godini osvežiti kabine La Premiere te će proizvod biti izmenjen.

Emirates First Class

Još jedna avio-kompanija čiju premium kabinu često hvale jeste Emirates. Prevoznik iz UAE trenutno leti sa isključivo dva tipa aviona - Airbusom A380 i Boeingom 777. Uprkos velikom bogatstvu Emirata, avio-kompanija ipak ne nudi Prvu klasu (First Class) u svim avionima.

Ukoliko budete imali prilike da letite sa Emirates u Prvoj klasi, nećete morati da brinete o prevozu do aerodroma. Kao i Air France, Emirates će se takođe postarati da do aerodroma stignete u luksuznim kolima. Kada stignete do terminala, očekuje vas poseban šalter za prijavu na let nakon čega možete ući u salon prve klase.

Avioni PRAGUE, CZECH REPUBLIC Foto: Shutterstock

Radi se o lepo dekorisanom prostoru u kojem, sudeći po fotografijama, ima mesta za veliki broj putnika. Već na prvi pogled je jasno da Emirates generiše ogromne prihode od premium putnika zbog čega se trudi da ispuni njihova (visoka) očekivanja.

Imajući u vidu da leti ka više od 130 destinacija, Emirates u luksuznim salonima nudi raznovrstan meni kako bi se prilagodio ukusima putnika iz svih krajeva sveta. U ponudi je sve: od sušija pa do američkih burgera, a tu je i raznovrstan izbor vina koja se ne može pronaći u zemljama Bliskog istoka.

Emirates je obezbedio i salon za pušenje gde se gosti mogu poslužiti skupim duvanom. Tu su prostorije za opuštanje u kojima se može i odremati pre samog leta. Dostupne su i sale za konferencije za direktore i menadžere kao i spa salon za one sa manje elana za rad.

Emirates First Class Foto: Shutterstock
Emirates First Class Foto: Shutterstock

Kada dođe trenutak da se ukrcate i oprostite sa stotine kvadrata luksuznog prostora na samom terminalu, dočekaće vas male kabine u kojima se nalazi sedište, veliki sto i ekran visoke rezolucije. Dok vam u Air France privatnost obezbeđuju zavese, u Emirates kabini prve klase možete da se odvojite od drugih putnika i lepih stjuardesa specijalnim vratima koje zatvaraju vašu kabinu.

Pored sedišta putnike čeka mini bar sa hladnim osveženjem, toliko potrebnim za večito topli Dubai.

Posada vas već pri smeštanju u sedište nudi pićem dobrodošlice. U kabini su dostupni balzami, losioni, pidžama, grickalice, aranžirano cveće i Bvlgari set. Emirates navodi da se u kabinama Boeinga 777 nalazi i dvogled ukoliko želite da vidite “svet ispod sebe”.

Treba istaći da se uprkos luksuznim sedištima u Boeingu 777 i Airbusu A380, putovanje ovim avionima razlikuje.

U najvećem putničkom avionu na svetu, Emirates je svojim visokoplatežnim putnicima obezbedio i bar gde mogu da razgovaraju i provode vreme zajedno. Baš ovakve scene podsećaju na fotografije iz starih Boeinga 747 iz “zlatnog doba avijacije”. Oni koji se sa nostalgijom sećaju dana velikih udobnih sedišta, obilatih obroka i pušenja u avionu mogu ponovo da dožive to iskustvo, samo bez cigareta.

Na gornjem spratu A380 dostupne su i dve tuš kabine. Ovu uslugu mogu koristiti isključivo putnici Prve klase, a količina vode je ograničena.

Emirates First Class Foto: Shutterstock

Za putnike Boeinga 777 takođe postoje određene pogodnosti. Oni koji dobiju sedište u sredini nemaju pogled sa prozora što mnogima može biti frustrirajuće. Emirates se ipak potrudio da u ove kabine ugradi ekrane koji simuliraju prozore aviona. Slika koja se u realnom vremenu prikazuje na ekranima dobijena je uz pomoć kamera sa spoljašnje strane aviona.

Etihad Airways The Residence

Poznato je da je između Emirates i Etihad Airways oduvek postojalo veliko rivalstvo. To nigde nije vidljivije nego u njihovim kabinama prve klase gde se dva prevoznika nadmeću za epitet najprestižnije avio-kompanije.

Etihad Airways morao je ozbiljno da se potrudi da osmisli bolji proizvod od Emiratesa. Tako je 2014. godine nastao The Residence - luksuzna kabina prve klase koja je u tom trenutku prevazišla standarde industrije. Dok se Emirates hvalio potpuno privatnim malim kabinama u avionu, Etihad Airways je otišao korak dalje i ponudio apartman na nebu.

Etihad Airways Airbus A380-861 (A6-APH) Foto: Shutterstock/IanC66

Putnici Etihad Airwaysa imaju na raspolaganju dve odvojene sobe i kupatilo sa tuš kabinom što je na nivou omanje hotelske sobe.

U dnevnom boravku postoji fotelja za dve osobe, veliki ekran zabavnog sistema kao i mini bar. Spavaća soba opremljena je velikim krevetom zbog čega je lako zaboraviti da se nalazite u vazduhu, a ne na zemlji. Ono što ipak ostavlja najsnažniji utisak jeste toalet sa tuš kabinom.

Etihad Airways First Class Foto: Etihad Airways
Etihad Airways First Class Foto: Etihad Airways

Dok se kod Emirates tuš deli između putnika prve klase, Etihad Airways je obezbedio zasebnu kabinu za The Residence apartman.

Kako se radi o izuzetno luksuznoj usluzi, ovu kabinu poseduju isključivo Airbus A380 avioni. Svaki Super Jumbo opremljen je sa po jednom kabinom The Residence.

Ovaj proizvod nastao je sredinom prošle decenije kada je Etihad Airways bio na vrhuncu svoje ekspanzije i pre nego što su ga veliki finansijski problemi primorali da optimizuje svoje poslovanje. Kako novac nije predstavljao problem za prevoznika iz UAE, avio-kompanija je investirala pozamašnu sumu kako bi kreirala unikatno iskustvo na nebu.

Etihad Airways First Class Foto: Etihad Airways

Postojao je plan da se The Residence “proširi” i na donji sprat Airbusa A380. Time bi Etihad Airways postao prvi i jedni prevoznik koji nudi dvospratni kabinski prostor za samo jednog do dva putnika. Takva megalomanska ideja ipak nije realizovana, pa je The Residence skraćen na “samo” dve prostorije i kupatilo.

Etihad Airways u svojim Airbusima A380 nudi i “standardnu” Prvu klasu nazvanu Apartment koja raspolaže skromnijom količinom prostora. Putnicima je dostupan i zajednički tuš kao i omanji salon (Lobby) koji podseća na bar u Emirates avionu.

Zemaljska usluga za putnike Prve klase Etihad Airways se konceptualno ne razlikuje mnogo od onoga što nude i drugi konkurenti. Vožnja “od vrata” do aerodroma, luksuzni salon i druge premium usluge jesu nešto što putnici Prve klase očekuju i pre nego što rezervišu putovanje.

Singapore Airlines Suites

Singapore Airlines je u odabranom društvu avio-kompanija koje u redovnom putničkom saobraćaju (još uvek) koriste Airbuse A380. Dolazak velikog aviona sa nikad većim prostorom za putnike omogućio je prevoznicima da se “igraju” i puste mašti na volju kada je u pitanju dizajn i osmišljavanje putničke kabine.

Prva klasa (First class) Singapore Airlinesa u Boeing 777 avionima svakako nije nešto što avio-kompaniju može da istakne u moru sličnih proizvoda. Iz tog razloga, Singapore Airlines je odlučio da uvede posebnu premium uslugu u A380 pod nazivom Suites.

Avion Singapore Airlines Airbus A380 Foto: Shutterstock

Iskustvo luksuznog putvanja počinje već na aerodromu Singapur Čangi (SIN) koji se svake godine rangira kao jedan od najboljih na svetu. Za one sa dubokim džepom prolazak kroz Čangi još je bolji jer nakon čekiranja putnika Prve klase, odnosno Suites, sledi poseta SilverKris salonu.

Tek renovirani prostor za premium putnike, čiji su radovi zajedno sa još jednim salonom Singapore Airlinesa koštali  37 miliona dolara, je dostojan i najzahtevnije klijentele. Luksuza i stila u SilverKris uopšte ne manjka i svaki ugao salona je bogato dekorisan.

Dostupan je restoran sa uglavnom azijskim specijalitetima, kupatila sa tuš kabinama kao i prostor za odmaranje gde je moguče odremati pre samog leta.

Aerodromsko iskustvo slično je onom koje se može iskusiti na Bliskom istoku, a ono što Singapore Airlines čini posebnim jeste putnička kabina. Nakon ukrcavanja u A380, na gornjem spratu putnike čekaju nasmejane stjuardese i vode ih do njihovog mesta.

Nazvati Suites samo sedištem bila bi uvreda kako za Singapore Airlines tako i za njene klijente koji za letenje u najluksuznijoj klasi aviona plaćaju hiljade dolara. Poput Emiratesa i Etihad Airwaysa, singapurska avio-kompanija takođe je kreirala čitav mali apartman, otud i ime Suite (eng. apartman) gde se smeštaju oni kojima treba privatnost čak i tokom dugih prekookeanskih letova.

Reč je o ograđenom kabinskom prostoru koji se pritiskom na duge zatvra i postaje odvojena soba. Unutra se može pronaći velika fotelja koja se rotira u zavisnosti od preferenci putnika, dostupan je veliki ekran dijagonale 32 inča kao i rasklopivi krevet. Putnike čekaju higijenski i kozmetički setovi, slušalice za smanjenje buke Bang & Olufsen i sve drugo što konkurenti iz Evrope, Azija i Bliskog istoka takođe nude.

Singapore Airlines Suite krije i jednu tajnu.

Ukoliko letite sa partnerom ili partnerkom, avio-kompanija će se potruditi da sa njima provedete sve trenutke putovanja. Između apartmana 1A i 2A kao i 1F i 2F moguđe je spustiti pregradu koja ih deli kako bi se dve “sobe” spojile. Dva odvojena kreveta postaju jedan veliki, bračni, a cela prostorija neodoljivo podseća na kabine bizdžetova o kojima je Aero.rs ranije pisao.

Airbus A380, divovski dvospratni avion Foto: Kyodo/Newscom / Newscom / Profimedia

Ko god da je iskusio čari putovanja sa ljubavnim partnerom zna da se ono vrlo brzo može pretvoriti iz bajke u pakao, pogotovo na ultra dugim putovanjima. Kada odlučite da odmorite od svoje druge polovine, Singapore Airlines će vam rado podići pregradu i obezbediti “prostor za sebe”.

Trend ugradnje tuš kabina u premium segment putničke kabine izgleda da je zaobišao Singapore Airlines. Avio-kompanija ne nudi mogućnost takvog vida osveženja u svojim A380 ali je ipak obezbedila veliki toalet sa kutkom za ulepšavanje. Tu je veliko ogledalo kao i mnogo kozmetičkih proizvoda, losiona, krema pa i brijač kako bi na svoj konačnu destinaciju stigli sveži i pre svega lepi.

Mada singapurska avio-kompanija nudi izuzetno luksuzni proizvod na aerodromu i avionu, ono gde je Singapore Airlines podbacio jeste online prezentacija Suite proizvoda. Na sajtu prevoznika postoji jedna neinspirišuća stranica posvećena Suites sa veoma malo fotografija i šturim opisom proizvoda.

All Nippon Airways The Suite

Prvu klasu u avionu poseduje i japanski All Nippon Airways, poznatiji pod akronimom ANA. Više aviona u floti avio-kompanije opremljeno je najluksuznijim sedištima koja se, u zavisnosti od vazduhoplova kojim letite, mogu značajno razlikovati.

ANA nudi uslugu prve klase u Boeing 777-300ER i Airbus A380 avionima. Kako je letelica evropskog proizvođača izuzetno malo, svega tri A380 lete za ANA, proizvod sa kojim se većina putnika može sresti jeste prva klasa u Boeing 777.

Avion ANA Boeing B777 Foto: Shutterstock

Premium usluga ne samo da se razlikuje od tipa aviona već se razlikuje i od pojedinačnih letelica iste vrste. Određeni Boeing 777-300ER imaju potpuno nova sedišta brendirana pod nazivom The Suite - najluksuzniji proizvod All Nippon Airwaysa. Sa druge strane, deo flote Boeing aviona još uvek je opremljen starijim tipom sedišta prve klase, nazvana ANA First Square.

Ukoliko ste uspeli da razumete potpuno konfuznu nomenklaturu ANA, toliko netipičnu za koncizne i precizne Japance, upustite se u digitalnu prezentaciju The Suite. Osvežavanje kabina prve klase ANA je najavila još 2019. godine. The Suite se od svog predstavljanja pa sve do danas svake godine visoko kotirao na listama najboljih proizvoda prve klase.

Ako biste uklonili logo avio-kompanije sa promo materijala za nova sedišta, možete pomisliti da se radi o kabini nekog evropskog prevoznika. Prostor odaje preveliki utisak sterilnosti i hladnoće te je upravo to prva kritika za The Suite. Jasano je da je dizajn inspirisan sličnim proizvodima sa Zapada, a totalna nezanimljivost prostora karakteristika je Lufthansa, Iberia i British Airways koje se takođe ne mogu pohvaliti zanimljivim oblicima i bojama.

Ukoliko bi zanemarili “svedeni” dizajn, videli bismo da je ANA učinila dosta toga da iskustvo letenja učini posebnim.Sedišta se i kod ANA nalaze u pregrađenim kabinama koje garantuju privatnost.

Ispred udobnih sedišta nalazi se ekran dijagonale 42 inča u 4K tehnologiji pa je gledanje filmova i serija ovde drugačije iskustvo. Užitak upotpunjuju i ANA brendirane slušalice domaćeg proizvođača Sony, pažljivo dizajnirani kozmetički set u obliku malog kofera, pidžama i papuče.

Kada je vreme za spavanje, posada će vam rado rasklopiti sedište i pretvoriti ga u krevet.

Iskustvo putovanja japanskim avio-kompanijama ne bi bilo potpuno bez menija domaće hrane. Govorimo naravno o ribljim specijalitetima koji u prvoj klasi ANA dolaze u različitim oblicima i prezentacijama. Ako niste ljubitelj morskih plodova, od posade možete zatražiti i neko “međunarodnih” jela mada njihov izbor nije veliki.

Na meniju se nalazi i izuzetno cenjena japanska Wagyu govdina, a radi se o možda i najskupljem mesu koje se može bilo gde naručiti.

Kao i druge avio-kompanije, ANA takođe omogućava putnicima prve klase da jedu kada žele, koliko žele i šta žele: Sve što visokoplatežni putnici očekuju u tokom putovanja je dostupno, a unikatnu notu daje veliki izbor japanskih jela koje strani prevoznici ne mogu da nadmaše.

(Aero.rs)

Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>