• 1

Vreme čitanja: oko 1 min.

Rusija rebrendira putničke avione: SJ-100 i MS-21 postaju avioni sa oznakom Jakovljev

Vreme čitanja: oko 1 min.

O preimenovanju ruskih komercijalnih aviona se raspravlja već nekoliko godina, a Rostec je preimenovao svoju podružnicu za proizvodnju komercijalnih aviona Irkut u Jakovljev u julu 2023. godine

  • 1
Ruska fabrika putničkih aviona Foto: Shutterstock

Ruski komercijalni avioni, poput regionalnog aviona Superjet 100 i aviona za srednje linije MC-21, uskoro bi mogli da dobiju novo ime, piše Aerotime.

U intervjuu za ruski finansijski portal RBK, Sergej Čemezov, šef državnog konglomerata za aeronautiku, inženjering i odbranu Rostec, rekao je da će istorijska marka Jakovljev (Опытно-конструкторское бюро им. А.С. Яковлева) biti oživljena za celu porodicu ruskih komercijalnih aviona.

O preimenovanju ruskih komercijalnih aviona se raspravlja već nekoliko godina, a Rostec je preimenovao svoju podružnicu za proizvodnju komercijalnih aviona Irkut u Jakovljev u julu 2023. godine, što je već ukazivalo na ovaj pravac.

Ruska fabrika putničkih aviona Foto: Shutterstock

Osnovan 1930-ih godina i trenutno pod okriljem Rosteca, Jakovljev je jedan od konstruktorskih biroa aktivnih tokom sovjetske ere, pored drugih poznatih imena u industriji aeronautike kao što su Tupoljev ili Iljušin.

Konstruktorski biro Jakovljev je nastavio da proizvodi (uglavnom vojne) avione do danas, sa Jak-130, naprednim trenažnim i lakim borbenim avionom, kao jednim od svojih najnovijih proizvoda.

Avion Jakovljev Jak-130 Foto: Wikimedia/Ministry of Defence

U prostoru komercijalne avijacije, Jakovljev je krajem sedamdesetih godina prošlog veka poslednji put ušao u serijsku proizvodnu sa tromotornim mlaznim avionom Jak-42, namenjenim za do 120 putnika.

Čemezov je rekao da očekuje da će prelazak ruskih avio-kompanija sa aviona zapadne proizvodnje na domaće vazduhoplove postati uočljiviji do 2030. godine, s obzirom na to da postaje sve teže održavati postojeću flotu aviona proizvedenih uglavnom od strane kompanija Airbus i Boeing.

Ruska fabrika putničkih aviona Foto: Shutterstock

Prvi čovek Rosteca je naveo da se državni konglomerat priprema da popuni prazninu sa putničkim avionima proizvedenim u domaćim pogonima. O naporima Rosteca portal Aero.rs je više puta pisao.

Čemezov je potvrdio isporuku 11 aviona Tu-214 Aeroflotu. Rostec trenutno radi na zahtevu ruske avio-kompanije da smanji broj pilota sa tri na dva, zaključuje Aerotime.

(Aero.rs)

Video: Otvaranje linije Izmir-Tivat Air Montenegro

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Trtmrt

    19. maj 2024. | 20:06

    MS-21 je u svojoj klasi bolji od Airbusa, a o Boingu ne vredi ni pričati jer uskoro niko ni u Americi neće želeti njime da leti jer kakve sve informacije dolaze iz te kompanije veće su šanse da se preživi ruski rulet nego let u Boingu. Iz meni nepoznatih razloga su bukvalno razbucali kompaniju iznutra, kontrola kvaliteta i bezbednost su svedeni na 0

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>