• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Svi putnički avioni moraće da imaju duplu zaštitu za pilotsku kabinu: Bajden potpisao novi propis FAA

Vreme čitanja: oko 2 min.

Trebaće pet do šest godina da se na postojećih 7.400 putničkih vazduhoplova ugradi dodatna barijera. Svi novi avioni moraće da je poseduju pre nego što budu uvedeni u saobraćaj

  • 0
Piloti Foto: Shutterstock

Svi vazduhoplovi u SAD ubuduće će morati da imaju dvostruku zaštitu pilotskih kabina. Ovo će, u najkraćem, biti posledica Zakona o novim ovlašćenjima Federalne uprave za vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) za 2024 koji je potpisao Džo Bajden, predsednik SAD.

Zakon o novim ovlašćenjima FAA za 2024. koji zahteva postavljanje sekundarne barijere za kokpit na svim komercijalnim avionima usvojen je u Predstavničkom domu sa 387 glasova za i 26 protiv i postavljen pred predsednika, piše Simple Flying.

Prema ovom Zakonu, svi komercijalni avioni koje ubuduće budu nabavile američke kompanije moraće da imaju sekundarnu barijeru, a kompanije će morati da ugrade dodatnu zaštitu i u već postojeće letelice.

JetBlue American Airlines Tanjug/AP

Zakon će ostati na snazi do 2028. godine, kada će Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (National Transportation Safety Board - NTSB) biti ovlašćen da produži odluke Zakona.

Odluku o ugrađivanju sekundarne barijere u putničke avione izvorno je donela komisija oformljena posle udara od 11. septembra 2001. i jedina je odluka te komisije koja nije sprovedena.

Podsetimo - 11. septembra 2001. teroristi povezani sa Al Kaidom su oteli avione na letovima dve američke kompanije - American Airlines (AA11 i AA77) i United Airlines (UA93 i UA175).

Teroristički napad na Ameriku, 9/11, 9. septembar, Svetski trgovinski centar, kule bliznakinje Foto: Tanjug/AP

Boeing 767 American Airlinesa koji je otet tokom leta AA11 od Bostona (BOS) do Los Anđelesa (LAX) udario je u severnu kulu Svetskog trgovinskog centra (World Trade Center - WTC) u 08:46.

Petnaest minuta kasnije, Boeing 767 United Airlinesa koji je otet tokom leta UA175 na istoj ruti (BOS-LAX) udario je u južnu kulu WTC.

Teroristički napad na Ameriku, 9/11, 9. septembar, Svetski trgovinski centar, kule bliznakinje Foto: Tanjug/AP

Istog dana, Boeing 767 American Airlinesa koji je otet na letu AA77 sa aerodroma Vašington Duls (IAD) do Los Anđelesa (LAX) zabio se u 09:36 u Pentagon i tom prilikom usmrtio sve putnike i više stotina ljudi unutar zgrade.

Četvrti oteti avion bio je Boeing 757 United Airlinesa na letu UA93 iz Nju Džersija (EWR) do San Franciska (SFO). Spekulacije u medijima danas navode da je taj vazduhoplov trebalo da se zabije u Belu kuću u Vašingtonu. Zahvaljujući borbi putnika sa otmičarima - avion nikada nije završio misiju koju su mu namenili teroristi, ali se srušio i usmrtio sve putnike, otmičare i članove posade.

Teroristički napad u Americi, 11. septembar, Pentagon Foto: Wikimedia/Grant Greenwalt

Zagovornici sekundarne barijere smatraju da je takva vrsta prepreke ključna za sprečavanje budućih otmica aviona, ali i bezbednost ne samo pilota, već i posade vazduhoplova, zaključuje se u tekstu koji je objavio portal Simple Flying.

Ugrađivanje sekundarnih barijera na letelice koje se već koriste u američkim kompanijama trajaće navodi ovaj portal, pet do šest godina. Prema poslednjim dostupnim podacima, u SAD je registrovano oko 7.400 komercijalnih putničkih aviona.

(Aero.rs)

Video: Air France Boeing 777

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>