• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

“AI je u redu, ali konačni šef je korisničko iskustvo“: Bijelić objašnjava kako da ga kupite kao profesionalac

Vreme čitanja: oko 2 min.

Marko Bijelić bio je jedan od govornika na ovogodišnjem Adria Summit-u

  • 0
Marko Bijelić Adria Summit 2024 Foto: Adria Summit

"San svakog startapa je da se kotira na berzi. Mojih sedam klijenata je to uspelo", poručuje UX/UI dizajner (korisničko iskustvo/korisnički interfejs) Marko Bijelić sa ovogodišnjeg Adria Summit-a u Savudriji.

Na panelu ,,AI je u redu, ali konačni šef je korisničko iskustvo" Bijelić je pokušao da "proda" način na koji možete kupovati korisničko iskustvo kao profesionalci.

Zašto su britanski doktori tražili pomoć mehaničara iz Ferarija?

Skandal u bristolskoj bolnici obeležio je devedesete godine u Velikoj Britaniji. U periodu od 1985. do 1995. godine zabeležen je veliki stepen smrtnosti kod novorođenčadi koji su operisali srce.

Istraga je pokazala da krivica nije bila samo na strani hirurga. Stručni pregled 80 slučajeva, koji je sproveden za potrebe istrage, pokazao je neadekvatnosti u svakoj tački od upućivanja do dijagnoze, operacije i intenzivne nege piše na  Nacionalnom institutu zdravlja.

- Rezultati istrage su pokazali da se stepen smrtnosti najviše povezivao sa pre i nakon operacija, a da je najslabija karika bio: transport - poručio je Bijelić.

Godinama nakon istrage, dva doktora iz Londona gledala su zajedno Formulu 1. Fascinirala ih je efikasnost radnika u boksu, i poželeli su tako nešto i u svojoj operacionoj sali.

- Prvo su otišli u Meklaren i pitali ih kako mogu da im pomognu. Mehaničari su im kao rešenje ponudili da od bolničkog kreveta naprave svojevrsne bolide koje možete kretati kroz bolnicu - priča Marko.

Međutim, pomenuto rešenje nije bilo najbolje i doktori su želeli nešto jednostavnije, pa im je sledeća adresa bila Ferari.

Tamo su mehaničari odlučili da sa doktorima podele tri zlatna pravila iz "pit-stopa", a glase ovako:

- Nema priče;

- Morate tačno da znate koliko je ljudi oko kreveta i koja je njihova uloga;

- Sve mora da bude sinhronizovano.

- Smrtnost je u narednom periodu smanjena upola i to je najbolja definicija korisničkog iskustva - poručio je Bijelić.

A kako to korisničko iskustvo možete da kupite?

Bijelić je ostao dosledan razgovoru, pa je opet uzeo primere iz svakodnevnog života. Ovo su najbolje prakse za kupovinu korisničkog iskustva:

  • Farmacija: Imam bol u glavi i treba mi aspirin, ne gubite moje ili vaše vreme da me ubedite da mi treba operacija. Imao sam ranije iskustvo i znam da mi je to i ranije pomagalo. Ako mi se ne dopadnete, samo ću otiči kod drugog, tako da kažite mi koja je vaša cena;
  • Nega: Treba vam neko da vas vodi kroz sve faze;
  • "Operacija mozga": Obično dođu u poslednjem minutu, treba im spasenje - Ako uspete, spremni su da plate mnogo.

O Marku Bijeliću

Marko Bijelić je dizajner digitalnih proizvoda najpoznatiji po saradnji sa tehnološkim milijarderima. Neki od njih su: Naval Ravikant (AngelList), Tim Ferriss, Neil Patel, Nick Chong (Zoom)...

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>