• 2

Kako sa minimalnim ulaganjima pokrenuti posao od kuće i biti svoj šef

Razgovor sa Goranom Nikolićem, generalnim direktorom kompanije Herbalife Nutrition za SEE regiju

  • 2
Herbalife, nikolić

Foto: Pixsell/Herbalife

Direktna prodaja se sve više pokazuje kao idealan biznis savremenog doba, i to ili kao način ostvarivanja dodatnog izvora prihoda, ili pak kao prilika za samostalno vođenje poslovanja. Pritom je otvorena za sve pojedince i porodice, nezavisno od godina starosti, stepena obrazovanja, iskustva ili finansijskih resursa.

Ljudi koji uđu u biznis direktne prodaje sami kreiraju svoje radno vreme, sami odlučuju koliko će raditi i sami su svoji šefovi.

U savremenim uslovima, stoga ne čudi da prihodi direktne prodaje globalno konstantno rastu, a ozbiljni poslovni rezultati ostvaruju se i na srpskom tržištu. O svim benefitima ovakvog načina poslovanja, razgovaramo s Goranom Nikolićem, generalnim direktorom kompanije Herbalife Nutrition za SEE regiju. Reč je o menadžeru koji je nemalo međunarodno poslovno iskustvo stekao i u kompaniji Nestlé, gde je obavljao neke od ključnih funkcija u području prodaje i trade marketinga.

  • Koliko je direktna prodaja aktivna kao faktor privrede?
  •  

 

- Usudio bih se da kažem da rezultati koje ostvaruje sektor direktne prodaje ukazuju da je direktna prodaja vrlo aktivan faktor privrede. Na primer, u Srbiji je jako puno ljudi sklono ovom načinu poslovanja, a takođe podaci iz drugih evropskih zemalja sugerišu da je koncept direktne prodaje atraktivan poslovni model. Tu svakako moramo imati na umu i mlade ljude koji se danas sve više okreću privatnom preduzetništvu. Direktna prodaja je u tom smislu idealna jer vam uz minimalan rizik omogućava ulazak u vlastiti preduzetnički poduhvat bilo kao part-time ili full-time izvor zarade.

  • Koje su, iz perspektive kupaca, najveće razlike između direktne prodaje i klasičnog načina kupovanja?
  •  

 

- Za razliku od klasičnog načina prodaje, direktna prodaja je bazirana na ličnom kontaktu sa kupcem putem mreže nezavisnih samozaposlenih prodavaca. Radi se o edukovanim i obučenim distributerima koji, uz proizvode koje prodaju, svojim kupcima nude sveobuhvatna i personalizovana rešenja. To iskustvo ličnog pristupa koje distributeri pružaju je ključno – jer ono nadilazi samu prodaju proizvoda, uključuje motivaciju i podršku koja kupcima daje dodatnu edukaciju, ali i samopouzdanje za promenu na bolje, u zavisnosti od toga o kojem se tipu proizvoda radi. To je ono što se i naziva "distributerskom razlikom".

  • A koje su najveće razlike iz perspektive nezavisnih prodavaca uključenih u direktnu prodaju?
  •  

 

- Sa strane prodavača koji se bave direktnom prodajom, razlike se vide najviše u fleksibilnosti, jer omogućuje rad u vreme i na način koji su u potpunosti prilagođeni potrebama i obavezama ljudi. Direktna prodaja je prikladna za muškarce, žene i porodice iz svih socijalnih grupa društva. Osim što ste sam svoj šef, vi ste i potpuno finansijski i ekonomski nezavisni od same kompanije, a opet, s druge strane, iza sebe imate kompaniju koja vam pruža redovnu obuku o proizvodima, ali i samoj prodaji.

Zapravo vam pruža platformu preko koje vi ostvarujete svoje preduzetničke ideje jer dobijate svu potrebnu infrastrukturu, tehničku i marketinšku podršku te edukaciju, dok vi kroz svoju preduzetničku ambiciju imate slobodu da sami kreirate metodologiju rada koja vam najviše odgovara.

  • Sad kad je broj prodajnih mesta zbog pandemije koronavirusa ograničen, kao i kretanje, kako pronaći put do kupaca?
  •  

 

-  S obzirom da kod direktne prodaje, prodajna mesta nemaju ključnu ulogu, fokus naših Nezavisnih distributera je i dalje na građenju odnosa sa svojim kupcima. Promena je jedino u tome što se taj odnos sada svodi isključivo na virtualni. Zadatak kompanija je da im u tome pomognu te da zajedno pronađu načine kako im pomoći u prilagođavanju na novonastale uslove, ali i novu potražnju, interese i fokus kupaca. Jer, kupci su i dalje tu, i dalje imaju svoje potrebe, ono što se menja jesu njihove navike i interesi. Ideja o održivosti i zdravijem životu sada je definitvno nadvladala potrebu za luksuznim brendovima. Ove će posledice vrlo verovatno biti dugotrajne tako da bi kompanije u tom smislu trebalo da se prilagođavaju.

  • Kako biste ocenili poslovni model Herbalife-a?
  •  

 

- Direktna prodaja Herbalife-a funkcioniše kroz tri ključne tačke:

1. Razlika koju čine distributeri: naši proizvodi su dostupni isključivo putem naših edukovanih i obučenih Distributera-Članova. Njihov lični pristup nadilazi samo prodaju proizvoda, on uključuje motivaciju i podršku koja našim kupcima daje samopouzdanje za promenu na bolje i pomaže im u ostvarenju ciljeva – bilo da se radi o kontroli telesne težine ili sportskim ciljevima.

2. Marketing plan Herbalife-a: odnosno kompenzacijski plan kojim utvrđujemo način isplate naknada i bonusa Nezavisnim distributerima, predstavlja jedan od najnaprednijih i najtransparentnijih marketing planova u industriji direktne prodaje. Herbalife distributeri naknadu dobijaju isključivo kada su proizvodi prodati, nikada za uvođenje novih Članova.

3. Herbalife-ov “Zlatni standard”: on predstavlja okvir za zaštitu potrošača, a podrazumeva sledeće:

- Ne postoje ograničenja za minimalne kupovinu, a troškovi pokretanja posla su vrlo niski.

- Uključuje potpuni povraćaj novca, 12-mesečnu garanciju povraćaja novca za troškove Međunarodnog poslovnog paketa.

- Uključuje garanciju 100% povraćaja novca za neotvoreni proizvod, kupljen u roku od 12 meseci.

Jasno definišemo benefite svakog pojedinog proizvoda i prikladan način korišćenja direktno na deklaracijama – želimo da budemo apsolutno sigurni da se pravi proizvod koristi na ispravan način za postizanje realnih rezultata. Bilo ko može da postane Član Herbalife-a. I na svakoga ko je Član HN-a ili je konzument naših proizvoda, se odnosi “Zlatni standard”.

  • Ukratko, koje su prednosti rada za Herbalife?
  •  

 

- Osim već navedenih prednosti našeg poslovnog modela, velika prednost leži i u našim visokokvalitetnim i nagrađivanim proizvodima, iza kojih stoji niz naučnih istraživanja. Na razvoju naših proizvoda rade vrhunski svetski stručnjaci, a među kojima se nalazi i gospodin Louis Ignarro dobitnik Nobelove nagrade za medicinu. Svojim proizvodima zadovoljavamo različite dnevne prehrambene potrebe potrošača u preko 90 zemalja sveta putem više od 4,5 miliona članova.

Naš uspeh dokazuje i dugogodišnja stabilnost na tržištu. Prošle smo godine obeležili svoju 40. godišnjicu, a odgovorima koje pružamo na današnje globalne svetske trendove – epidemiju gojaznosti, kontinuirani rast udela starije populacije, ubrzan način života sa sve manje slobodnog vremena – pokazujemo da je naša misija podizanja kvaliteta života ljudi danas još relevantnija nego što je bila 1980. kada je Herbalife osnovan.

  • Možete li da nam jednostavno objasnite – kako se zarađuje novac u Herbalife-u?
  •  

 

- Nezavisni distributeri dobijaju naknadu isključivo kada su proizvodi prodati, nikada za uvođenje novih Članova. Članovi mogu zaraditi maloprodajni i veleprodajni profit, plus ono što nazivamo “Royalty Overrides” (zarada od organizacije) i bonuse. Iako mnogi od naših članova ostvaruju privremeni ili honorarni prihod, neki se od njih odlučuju i za stalnu poslovnu priliku koju pruža Herbalife na full-time osnovi.

Više o Herbalife poslovnoj prilici možete da pročitate OVDE.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>