Vreme čitanja: oko 1 min.

Izduženi zvezdani oreol okružuje galaksiju Ark 227

Vreme čitanja: oko 1 min.

Astronomi su pomoću svemirskog teleskopa „Džejms Veb“ izveli bliskoinfracrvene opservacije patuljaste galaksije Ark 227.

Te opservacije su dovele do otkrića izduženog zvezdanog oreola oko ove galaksije, piše Phys.org.

Ark 227 (druga oznaka PGC 28923) je patuljasta galaksija sa crvenim bojama i eliptičnom morfologijom, na udaljenosti od otprilike 85-114 miliona svetlosnih godina. Ima virijalni prečnik od oko 330.000 svetlosnih godina, zvezdanu masu od 2,7 milijardi solarnih masa, a njena masa oreola je na nivou od 200 milijardi solarnih masa.

„Veb“ je otkrio da je galaksija Ark 227 okružena izduženim zvezdanim oreolom sa jednom ili možda dve akrecione platforme. Jedna akreciona struktura je na daljini od 33.000-66.000 svetlosnih godina od centra galaksije, dok je nepotvrđena platforma identifikovana na daljini od 160.000-320.000 svetlosnih godina od centra galaksije.

Postojanje ovih akrecionih struktura ukazuje da je galaksija Ark 227 doživela barem dva manja spajanja sa patuljastim galaksijama. Astronomi pretpostavljaju da je Ark 227 pripojila galaksije 10 i 20 puta manje masivne, sa metaličnostima od -0.8 i -1,2.

Istraživači ne odbacuju mogućnost da je Ark 227 doživela više spajanja sa galaksijama manje mase. Međutim, dodaju da su potrebna dalja posmatranja polja galaksije, koja bi mogla dovesti do detekcije još akrecionih struktura.

Osim izduženog oreola, „Veb“ je otkrio prisustvo ultrablede patuljaste galaksije povezane sa Ark 227. Generalno, ultrablede patuljaste galaksije su najmanje svetle, sa najviše tamne materije, i najmanje hemijski razvijene galaksije dosad poznate.

Istraživači na kraju primećuju da bi Ark 227 mogla pružati utočište desetinama ultrabledih patuljastih galaksija, pošto su sveobuhvatno istražili samo mali deo njenog zvezdanog oreola.

(Telegraf Nauka/Phys.org)

Nauka Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

• Eur: <% exchange.eur %>