Vreme čitanja: oko 1 min.

Prekrivena je okeanima lave i potpuno užarena: Pronađena planeta vrelija od nekih zvezda

Vreme čitanja: oko 1 min.

Na TOP-6713.01, udaljenoj 66 svetlosnih godina, temperatura dostiže 2.372 stepena

Vulkanska planeta Foto: Shutterstock/Vadim Sadovski

Egzoplaneta prekrivena sa toliko mnogo vulkana da je njena usijana površna vatreno crvena kruži oko zvezde udaljene od Zemlje 66 svetlosnih godina. Planeta sa imenom TOP-6713.01 neverovatna je po mnogim karakteristikama, ali posebno po tome što temperatura na njoj može da dostigne i 2.372 stepena, što je vrelije od nekih zvezda sa manjom masom, saopštio je Univerzitet Kalifornije u Riversajdu.

- Astrofizičar Univerziteta Kalifornije u Riversajdu dva puta je morao da proverava svoje procese jer nije verovao da planeta koju proučava može biti tako ekstremna. On nije verovao da planeta u ovom udaljenom sistemu može imati toliko aktivnih vulkana da iz daljine isijava crvenu svetlost – navodi se u saopštenju Univerziteta.

- Bilo je to jedno od onih otkrića da čim shvatiš samo kažeš: „Vau, neverovatno je da ovako nešto uopšte postoji“. Ovo je terestrička planeta koju bih opisatio kao „Ija na steroidima – naveo je Kejn, čija je studija objavljena u The Astronomical Journal.

Ija je vulkanski Jupiterov mesec i svaki deo njegove površine prekriven je lavom, ali se ona smatra umerenom u odnosu na novootkrivenu planetu, piše Space.com.

Egzoplaneta TOP-6713.01 je super Zemlja, oko 30 odsto veća od naše matične planete. Oko zvezde HD 104067 napravi krug za 2,2 dana na rastojanju od 4,57 miliona kilometara.

- Erupcije na planeti su stalne, pa istopljena površina ima temperature koje su više nego na nekim zvezdama sa manjom masom. To nas uči koliko ekstrema može biti i na terestičkim planetama – rekao je Kejn.

(Telegraf Nauka / Space.com)

Nauka Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

• Eur: <% exchange.eur %>