Ovu tehniku MORA DA ZNA svaki veb dizajner!

Bilo da se radi o internet prodavnici, blogu ili veb sajtu, dizajner bi trebalo da zna kako da na najbolji način privuče pažnju publike

  • 0

Kako smo danas gotovo svi zatrpani informacijama, za sve dizajnere je izuzetno važno da stvari učine što jednostavnijim i jasnijim.

Bilo da se radi o internet prodavnici, blogu ili veb sajtu, dizajner bi trebalo da zna kako da na najbolji način privuče pažnju publike. Dizajn mora biti lako razumljiv i dopadljiv. Mnogo elemenata, slika, boja i različitih oblika na stranici može učiniti da vaša pretrpana stranica izgleda poput preduge TV-reklame. A zbog toga možete ostati bez publike, jer neće hteti da posećuje takve stranice koje su joj odbojne.

Da vam se to ne bi dešavalo, važno je da umete na pravi način da organizujete svoje veb strane. To, između ostalog, podrazumeva i pravilnu upotrebu belina, praznog prostora.

Šta je negativni prostor?

Belina ili negativni prostor jesu neki od naziva za jednu od poznatih i visoko rangiranih tehnika koja se poslednjih godina često upotrebljava. „Beli prostor“ na stranici nije neophodno uvek beo, iako ime to sugeriše.

Foto: sxc.hu/CELALTEBER Foto: sxc.hu/CELALTEBER

„Whitespace” u stvari može biti bilo koje boje, te je zato precizniji naziv negativan prostor. U veb dizajnu, ovaj termin podrazumeva prostor između grafika, slika, teksta, ivica i ostalih elemenata.

Taj prostor pomaže u definisanju prioriteta sadržaja stranice, pojačava čitljivost, smanjuje nered i osećaj prezasićenosti. Dizajneri bi trebalo da imaju na umu da je lepota najčešće u jednostavnosti i da, kako bi se prenela jasnija poruka, ne treba uvek celokupan prostor ispuniti tekstom i grafičkim elementima. Neki od najatraktivnijih veb sajtova odlikuju se jedinstvenom minimalističkom estetikom, a negativni prostor je uvek glavni element na koji se ovakav dizajn oslanja.

Koje su prednosti pri pravom korišćenju negativnog prostora?

Većina vaših klijenata svakako želi da predstavi svoje proizvode na najbolji mogući način. To podrazumeva dobar veb sajt na koji će se kupci i posetioci rado vraćati.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Ukoliko kreirate prenatrpane i nepregledne sadržaje, vrlo je verovatno da nećete postići željeni efekat. Problem nedostatka praznog prostora je to što velika količina sadržaja može posetioce da odvrati od suštine ili od celog sajta. Zapravo broj korisnika sajta može direktno da zavisi od količine sadržaja. Ukoliko ne mogu da izdvoje važne stvari iz gomile u kojoj sve izgleda isto, posetioci će vrlo verovatno napustiti takav sajt.

Ako je u pitanju veb stranica za prodaju preko interneta, ovo može predstavljati veliki problem. Isto važi i ako je vaš projekat dizajniranje bloga ili informativne veb stranice.

Po podacima koje je objavio magazin „Smashing”, inteligentnom primenom praznog prostora možete povećati razumevanje i čitljivost teksta čak za 20 procenata. To je podatak koji bi svakom dizajneru trebalo da bude značajan.

Još jedna prednost korišćenja negativnog prostora ogleda se u eleganciji i prefinjenosti koju ova tehnika može da pruži, kada se upotrebljava na pravi način. To osećanje će posetioce odmah povezivati i sa brendom.

Foto: Sxc.hu/sqback Foto: Sxc.hu/sqback

Odličan primer i dokaz za ovu pretpostavku jeste sajt kompanije Chanel, na kojem se vrlo efikasno koristii bela pozadina i praznine, ukomponovane sa efektnim slikama nakita. U takvom okruženju njihov proizvod još više dolazi do izražaja i ostavlja utisak elegancije i prefinjenosti.

Kako je najbolje upotrebiti negativan prostor?

Da biste ovaj prostor upotrebili na najbolji način i time postigli rezultate, važno je da još u početku razmišljate o svakom detalju vaše veb stranice. To uključuje zaglavlja, menije, slike i opise, liste, video-zapise, reči i slova. Razmislite o svim tim elementima i počnite tako što ćete odmah ostavljati više prostora između njih. Uvek imajte na umu da želite da stvorite nešto elegantno i jasno, nešto što treba da poboljša korisničko iskustvo. Dobro korisničko iskustvo podrazumeva više prostora između elemenata, jer to dozvoljava čitaocima da na trenutak opuste oči.

Bez obzira na vrstu sadržaja kom je veb stranica namenjena, ukoliko koristite negativan prostor na najbolji mogući način, olakšaćete navigaciju i kretanje po sajtu, obezbediti preglednost i pružiti dobro korisničko iskustvo. Ako želite da saznate više o tehnikama za uspešno bavljenje veb dizajnom, to možete učiniti ovde.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA