BAZEN, TERETANA, MASAŽA: Ovako Google motiviše svoje zaposlene!

Iako male kompanije ne mogu da ispune i pruže sve što i Google, postoji nekoliko stvari koje svi menadžeri treba da nauče od Google-a

  • 0

Savremene kompanije stalno pronalaze nove pristupe kako bi angažovali talentovane ljude, ali i kako bi ih zadržali. Isto tako se traže i novi načini za motivaciju zaposlenih. Teorija o menadžmentu i motivaciji je mnogo, a inovativne kompanije imaju cele sektore koji se bave samo ovim aspektom poslovanja.

Google, Cisco i Wholefoods neke su od vodećih kompanija po uvođenju novotarija u način upravljanja koji omogućuje da njihovi zaposleni lakše dolaze do kreativnih ideja koje će se pretvoriti u nove uspešne proizvode. Ove kompanije su nagradile svoje najbolje zaposlene „sitnicama“ poput: bazena na radnom mestu, mogućnošću da na posao dovode svoje kućne ljubimce, obezbeđenom negom i čuvanjem deteta, besplatnom hranom i sličnim pogodnostima.  Njihov cilj je da stvore opuštenu atmosferu i okruženje u kome pojedinci mogu nesmetano da misle, kreiraju, rade u timovima, razmenjuju zamisli i stvaraju ideje koje će promeniti svet. I oni zaista u tome i uspevaju.

Iako male kompanije ne mogu da ispune i pruže sve što i Google, postoji nekoliko stvari koje svi menadžeri treba da nauče od Google-a.

Kako motivisati i nagraditi?   

Pre svega važno je imati na umu to da zaposleni mogu da se podstaknu da firmi pruže još više isključivo ako su im već zadovoljene njihove osnovne potrebe kao što su: usklađenost privatnog i poslovnog života, zadovoljavajuća plata, uslovi rada i odgovarajući nivo poslovanja cele kompanije. Svaki menadžer bi trebalo da zna da bez tih uslova teško može da spreči nezadovoljstvo zaposlenih, a još teže može da ih motiviše na rad. Tek nakon što su zadovoljeni osnovni uslovi, javlja se motivacija, želja za radom i napredovanjem. A kada zaposleni jednom sami osete želju i potrebu za ličnim rastom i preuzimanjem odgovornosti, moguće je postavljati nove ciljeve i zadatke pred njih.

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Motivacija se razlikuje od osobe do osobe

Jedan od ciljeva modernih kompanija jeste privlačenje i zadržavanje talentovanih zaposlenih iz kojih je moguće izvući maksimum. To se obično postiže sistemom nagrađivanja, a Google prednjači po tom pitanju. Po listama magazina „Fortjun”, ova kompanija je godinama jedno od najboljih mesta za rad. Uz to, najpopularnija veb stranica je čak dobila i mesto u rečniku.

Neke od tih uspeha Google postiže upravo zahvaljujući dobroj organizaciji i kulturi poslovanja. Osnivači Lari Pejdž i Sergej Brin još od samih početaka ove kompanije nisu želeli da se vode mantrom korporacija iz osamdesetih: „Pohlepa je dobra". Oni nisu želeli da stvore kompaniju u kojoj će vladati drama, podmetanja i opšta nesloga među zaposlenima. Naprotiv, želeli su nešto posebno i to je ono što su i stvorili: meka pod nazivom Guglpleks, u kojoj se okupljaju najbolji i najpametniji i zajedno sarađuju na idejama koje će promeniti svet.

Oni su stvorili inkubator u kome se rađaju ideje koje postaju najveći hitovi i najveći domašaji u tehnološkoj industriji. Osnivači su čvrsto verovali da za postizanje tog cilja i privlačenje najboljih talenata treba da stvore okruženje u kome će ljudi želeti da rade, zabave se, ostvare svoj veliki san i dobiju nagradu za trud.

„Zabava je dobra"

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Erik Šmit, generalni direktor Google-a, usvojio je ovaj princip jer, kako i sam ističe, promoviše izazov, a izazov je zabavan. Podstiče se različitost, ali ona zahteva i podršku fleksibilnosti i individualnosti. Program rada je takav da se izlazi u susret individualnim potrebama zaposlenih, nezavisno od toga koliko su njihovi interesi različiti.

Šmit kaže: „Svesni smo toga da naši zaposleni imaju različite potrebe i da ta raznolikost zahteva fleksibilan rad i pojedinačan pristup. Naš prioritet je ponuda programa koji se može prilagoditi specifičnim potrebama svakog pojedinca, bilo da uživaju u penjanju ledenim planinama na Aljasci, da žele da odu u penziju u četrdesetoj godini, ili planiraju da usvoje troje dece.”

Neke od beneficija u Google-a su i: teretana, masaža, frizerske usluge, pranje automobila, hemijsko čišćenje – zapravo sve što bi zaposlenom koji naporno radi olakšalo svakodnevicu. Programeri žele da programiraju, a ne da misle o pranju veša. Iako kao menadžer male kompanije ne možete da mu omogućite sve što i Gugl, dovoljno je da mu makar jednom mesečno ponudite neku olakšicu, koju će zaposleni znati da ceni.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Mali timovi za velike ideje

Ipak, važno je istaći da zaposleni ne rade u Google-u samo zbog  povlastica, već prvenstveno zbog slobode: nema prave hijerarhije, radnih timova i ciljeva. Kreativnost se podstiče do maksimuma, a zaposleni su nezavisni. Mali radni timovi funkcionišu poput individualnih startap kompanija. Svaki zaposleni u bilo kom trenutku može da pređe u drugi tim i za to ne mora da traži posebno dopuštenje. Osim toga, zaposleni 20 posto radnog vremena imaju pravo da posvete vlastitim projektima, nezavisno od svog radnog tima.

Google veruje da se u malim grupama rađaju fantastične ideje, jer svaki tim mašta o tome da upravo njegova ideja nađe svoje mesto u ogromnom sajber prostoru. Odmak od stroge hijerarhije podstiče kreativnost i inovativnost. Osim toga, mali timovi smišljaju efektne ideje bez prevelikih ulaganja. Dakle, mali kreativni timovi, visok stepen angažovanosti, prikladna kompenzacija, mogućnost za isprobavanje novih stvari, verovanje u „nemoguće“ i u razvoj proizvoda deo su Google-ovog recepta za uspeh.

Ako želite uspešno da vodite poslovanje, to ne znači da treba bukvalno da pokušavate da stvorite Google u malom, ali njihov koncept svakako je dobar početak za razmišljanje o novim strategijama za motivaciju i vođenje kompletnog preduzeća. Više stručnih saveta možete pronaći ovde.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

Najnovije vesti iz sveta kompjutera, igrica, mobilnih telefona, gedžeta možete pratiti i na našoj Facebook stranici!

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA