1

NJIH OBOŽAVAJU ŠIROM SVETA: Sa ovim brendovima ljudi osećaju najveću bliskost!

Da bi utvrdili nivo te povezanosti, MBLM je sprovela kvantitativno istraživanje među 6.000 potrošača, uključujući ocene 52.000 brendova u SAD i Meksiku

Svi mi kao potrošači često izražavamo određene emocije prema svom pametnom telefonu, automobilu, satu, cipelama... Ali da li ta ljubav može da se izrazi kvantitativno? „Da, može“, tvrdi se u izveštaju koji je objavila konsultantska kompanija MBLM.

Ovaj izveštaj takođe navodi da je odnos potrošača i brenda daleko složeniji od slike koju su nametnula razna dosadašnja istraživanja. Da bi utvrdili nivo te povezanosti, MBLM je sprovela kvantitativno istraživanje među 6.000 potrošača, uključujući ocene 52.000 brendova u SAD i Meksiku, da bi „bolje razumeli implikacije i uticaj brendova".

Pred vama je 10 brendova sa kojima potrošaći osećaju najveću bliskost.

Tehnologija

Apple se nalazi na vodećem mestu brendova sa kojima su američki potrošači najsnažnije povezani. Ova činjenica verovatno za mnoge nije nikakvo iznenađenje. Možda je veće iznenađenje to da je Apple jedan od samo dva tehnološka brenda koja su se našla na listi.

„Mislim da je značajan faktor – osposobljavanje", rekao je Mario Natareli, jedan od partnera u kompaniji MBLM. „Apple nudi mogućnost poboljšanja ili nadogradnje sopstvenih sposobnosti, bilo da je u pitanju komunikacija ili organizacija rada i života uopšte. A to su snažni atributi koje znaju da cene posebno žene i one se više vežu za ovaj brend od muškaraca. Važna je i činjenica da je to moderan brend."

Foto: Tanjug/AP

Foto: Tanjug/AP

Iako je Apple vodeći na listi, šire posmatrano, potrošači ipak mnogo veću bliskost osećaju sa svojim automobilom ili hranom nego sa uređajima. Tako je drugi tehnološki brend na listi obožavanih uređaja Samsung, a nalazi se tek na 10. mestu.

„Točkaši“

Na drugom mestu se nalazi BMW, a odmah za njim Toyota, na trećem mestu. Kada su „točkaši“ u pitanju, na listi je još i Harley Davidson na petom mestu i GMC na devetom mestu.

„Ljudi stvaraju stvarno snažne veze sa svojim automobilima", ističe Natareli. „Koja je najvažnija stvar koju kupujete – vaš dom ili vaš automobil? Ljudi će reći da je to njihov dom, ali vaš dom nije brend. Vaš automobil jeste. To je i jedna je od najvažnijih stvari koje ljudi kupuju u životu: on je najvažniji pokazatelj toga ko ste i svojevrsni je statusni simbol. Potrošači zato dosta tragaju za svojim brendom automobila. Ako se izbor pokaže kao dobar, automobil počinju da tretiraju kao člana svoje porodice."

Visoko mesto koje zauzimaju BMW i Harley Davidson ne čudi, s obzirom na to da njegov klub članova i ljubitelja vrlo dobro funkcioniše na svetskom nivou. Biti član ovih klubova je gotovo kao biti deo neke velike porodice.

Foto-ilustracija: Foter/ Abdulrahman BinSlmah

Foto-ilustracija: Foter/ Abdulrahman BinSlmah

Amazon, Coca-Cola, Disney, Whole Foods

Amazon” zauzima visoko četvrto mesto na ovoj listi i ujedno je jedina onlajn trgovina na listi. Činjenica da se Coca-Cola nalazi na listi ne iznenađuje, ali ono što možda iznenađuje jeste to da se nalazi „tek“ na sedmom mestu, odmah posle Disney-a. Na osmom mestu se našao lanac marketa organske hrane Whoole foods.

Veza potrošača i brenda

Koliko su uspešni ovi brendovi i koliko je važno izgraditi odnos sa potrošačima pokazuje i činjenica da su svih 10 brendova tokom prethodnih godina ostvarili značajnu finansijsku dobit i povećali svoju vrednost na tržištu.

Brend ne nastaje preko noći, već je to dug proces koji zahteva planiranje, u kome kompanije izdvajaju svoju ponudu od ponude konkurencije, zavisno od okolnosti i okruženja u kojem se kompanija nalazi. Zato je za sve kompanije, a pogotovo za nove, veoma važno da detaljno analiziraju tržište na koje žele da plasiraju proizvod, kao i svoju ciljnu grupu.

„Bliska veza između potrošača i brenda se zasniva na emocijama, koje su danas jedan od najznačajnijih faktora u donošenju odluke prilikom kupovine“, navodi se u izveštaju.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

A da bi se izazvala emocija potrošača, potrebno je prvo odgovoriti na pitanje: „Ko je željeni potrošač?“ Treba znati koje su njegove demografske, sociološke, psihološke karakteristike, kakve su njegove potrebe i želje. Zbog toga se, u modernom marketingu, upravo potrošač javlja kao osnova za proces brendiranja.

Ako želite da naučite više o brendiranju i savremenim tehnikama marketinga, naša preporuka je da uložite u profesionalno obrazovanje. Obuka za marketinške stručnjake jeste najbrži način da postanete profesionalac u oblasti brendiranja.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

(Telegraf.rs)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: apple brendovi marketing-2 potrosaci samsung zanimljivosti
Najnoviji komentari
  • S
    SRBIN

    Zivim oko 2 km od uprave BMW, ni za koje pare ne bih otisao u njihov muzej,, za mene je BMW marka za izbegavanje,,,a njihov auto ne zelim ni za poklon. JPANCI su zakon.

8 stručnjaka od kojih ćete naučiti sve što morate da znate o marketingu - potpuno besplatno

Birate novog kolegu? Evo Kako da napravite najbolji izbor

3 greške koje web dizajneri moraju da prestanu da prave

Stručnjaci otkrivaju kako će izgledati budućnost bitcoina (VIDEO)

Srednjoškolci, pokažite svoj umetnički talenat i osvojite vredne nagrade!

Džefri Vernik je ulagao u Uber i Airbnb, a sada otkriva zašto treba kupovati bitcoin - i koje su najveće mane drugih digitalnih valuta (VIDEO)

Želite da se bavite kompjuterskim crtanjem? OVAJ SERTIFIKAT će vam omogućiti da od toga ODLIČNO ZARAĐUJETE

Saveti za HR menadžere: Kako da stvorite pobednički tim

coDEsign2018 Live stream: Pratite besplatno prenos Zimske škole programiranja i dizajna za srednjoškolce

Napravite plan za uspešnu IT karijeru u 4 koraka

Iskoristite zimski raspust na najbolji način: Prijavite se za besplatnu školu programiranja i dizajna coDesign2018

Da li ste znali? Mozak više voli kratkoročne ciljeve, evo i zašto

Adobe sertifikati sa ITAcademy – sigurna preporuka za najplaćenije dizajn poslove

Sve veći broj škola uvodi bilingvalnu nastavu i traži PROFESORE SA OVIM VEŠTINAMA

Obezbedite školarcu mesec dana online matematike po ceni jednog privatnog časa

Kako će izgledati internet u 2018. godini? Otkrijte najnovije trendove u web dizajnu

Vaš poslodavac zna da želite da dignete sidro! Evo kakve nove trendove u zapošljavanju i vođenju ljudskih resursa u 2018. donose nove tehnologije

Novogodišnje odluke svetski poznatih dizajnera!

Ovo su četiri smera kojima će ove godine krenuti razvoj mobilnih aplikacija

Želite da u 2018. godini naučite da programirate? Uz ove savete, to i možete

Evo šta nas očekuje u dizajnu korisničkog interfejsa u 2018. godini

Šta 2018. godina donosi od noviteta menadžerima ljudskih resursa?

Kako da vaš školarac dobije BOLJU OCENU IZ MATEMATIKE?

Trend koji je obeležio decembar u web dizajnu i kako da ga iskoristite

Poslovni trendovi: Šta 2018. godina donosi menadžerima u prodaji

Ova 3 programa premošćuju jaz između programera i dizajnera. Isprobajte ih!

Poslušajte ovih 10 stručnih saveta uspešnih web dizajnera

Zapamtite kako da pamtite: Poboljšajte pamćenje u 2018. uz pomoć ovih nekoliko saveta

Donesite svoju najbolju novogodišnju odluku i promenite život u 2018!

Počnite godinu s elanom! Ovi citati će vas inspirisati da unapredite svoju karijeru u 2018.

Novogodišnja čarolija: Običaji, verovanja i zanimljivosti o omiljenom prazniku

Poklonite svom detetu najbolji novogodišnji poklon: Kembridž obrazovanje za sigurnu budućnost

Za ovih 8 važnih koncepata web dizajna verovatno još niste čuli

Evo kako da postanete Java programer ako ste potpuni početnik

Pišite bolje: Evo kako da poboljšate poslovnu komunikaciju u pisanoj formi

Otkrivamo: Koji programski jezici će biti najpopularniji u 2018. godini i zašto?

Početnik ste u programiranju i pitate se kako da vas vreme ne pregazi? Čitajte dalje

Sedam stvari koje treba da znate pre nego što počnete da kreirate web sajt

Kako se piše uspešan poslovni plan? Poslušajte savete stručnjaka

Zaljubljenost nije put do trajne sreće – otkrivaju psihoterapeuti na eduTV-u

Svi samouki programeri ovo treba da znaju: Ako već imate posao, evo kako možete da imate još veću platu!

Future Ready škola na Future Parku: Pogledajte kako izgleda Savremena gimnazija u malom