1

NJIH OBOŽAVAJU ŠIROM SVETA: Sa ovim brendovima ljudi osećaju najveću bliskost!

Da bi utvrdili nivo te povezanosti, MBLM je sprovela kvantitativno istraživanje među 6.000 potrošača, uključujući ocene 52.000 brendova u SAD i Meksiku

Svi mi kao potrošači često izražavamo određene emocije prema svom pametnom telefonu, automobilu, satu, cipelama... Ali da li ta ljubav može da se izrazi kvantitativno? „Da, može“, tvrdi se u izveštaju koji je objavila konsultantska kompanija MBLM.

Ovaj izveštaj takođe navodi da je odnos potrošača i brenda daleko složeniji od slike koju su nametnula razna dosadašnja istraživanja. Da bi utvrdili nivo te povezanosti, MBLM je sprovela kvantitativno istraživanje među 6.000 potrošača, uključujući ocene 52.000 brendova u SAD i Meksiku, da bi „bolje razumeli implikacije i uticaj brendova".

Pred vama je 10 brendova sa kojima potrošaći osećaju najveću bliskost.

Tehnologija

Apple se nalazi na vodećem mestu brendova sa kojima su američki potrošači najsnažnije povezani. Ova činjenica verovatno za mnoge nije nikakvo iznenađenje. Možda je veće iznenađenje to da je Apple jedan od samo dva tehnološka brenda koja su se našla na listi.

„Mislim da je značajan faktor – osposobljavanje", rekao je Mario Natareli, jedan od partnera u kompaniji MBLM. „Apple nudi mogućnost poboljšanja ili nadogradnje sopstvenih sposobnosti, bilo da je u pitanju komunikacija ili organizacija rada i života uopšte. A to su snažni atributi koje znaju da cene posebno žene i one se više vežu za ovaj brend od muškaraca. Važna je i činjenica da je to moderan brend."

Foto: Tanjug/AP

Foto: Tanjug/AP

Iako je Apple vodeći na listi, šire posmatrano, potrošači ipak mnogo veću bliskost osećaju sa svojim automobilom ili hranom nego sa uređajima. Tako je drugi tehnološki brend na listi obožavanih uređaja Samsung, a nalazi se tek na 10. mestu.

„Točkaši“

Na drugom mestu se nalazi BMW, a odmah za njim Toyota, na trećem mestu. Kada su „točkaši“ u pitanju, na listi je još i Harley Davidson na petom mestu i GMC na devetom mestu.

„Ljudi stvaraju stvarno snažne veze sa svojim automobilima", ističe Natareli. „Koja je najvažnija stvar koju kupujete – vaš dom ili vaš automobil? Ljudi će reći da je to njihov dom, ali vaš dom nije brend. Vaš automobil jeste. To je i jedna je od najvažnijih stvari koje ljudi kupuju u životu: on je najvažniji pokazatelj toga ko ste i svojevrsni je statusni simbol. Potrošači zato dosta tragaju za svojim brendom automobila. Ako se izbor pokaže kao dobar, automobil počinju da tretiraju kao člana svoje porodice."

Visoko mesto koje zauzimaju BMW i Harley Davidson ne čudi, s obzirom na to da njegov klub članova i ljubitelja vrlo dobro funkcioniše na svetskom nivou. Biti član ovih klubova je gotovo kao biti deo neke velike porodice.

Foto-ilustracija: Foter/ Abdulrahman BinSlmah

Foto-ilustracija: Foter/ Abdulrahman BinSlmah

Amazon, Coca-Cola, Disney, Whole Foods

Amazon” zauzima visoko četvrto mesto na ovoj listi i ujedno je jedina onlajn trgovina na listi. Činjenica da se Coca-Cola nalazi na listi ne iznenađuje, ali ono što možda iznenađuje jeste to da se nalazi „tek“ na sedmom mestu, odmah posle Disney-a. Na osmom mestu se našao lanac marketa organske hrane Whoole foods.

Veza potrošača i brenda

Koliko su uspešni ovi brendovi i koliko je važno izgraditi odnos sa potrošačima pokazuje i činjenica da su svih 10 brendova tokom prethodnih godina ostvarili značajnu finansijsku dobit i povećali svoju vrednost na tržištu.

Brend ne nastaje preko noći, već je to dug proces koji zahteva planiranje, u kome kompanije izdvajaju svoju ponudu od ponude konkurencije, zavisno od okolnosti i okruženja u kojem se kompanija nalazi. Zato je za sve kompanije, a pogotovo za nove, veoma važno da detaljno analiziraju tržište na koje žele da plasiraju proizvod, kao i svoju ciljnu grupu.

„Bliska veza između potrošača i brenda se zasniva na emocijama, koje su danas jedan od najznačajnijih faktora u donošenju odluke prilikom kupovine“, navodi se u izveštaju.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

A da bi se izazvala emocija potrošača, potrebno je prvo odgovoriti na pitanje: „Ko je željeni potrošač?“ Treba znati koje su njegove demografske, sociološke, psihološke karakteristike, kakve su njegove potrebe i želje. Zbog toga se, u modernom marketingu, upravo potrošač javlja kao osnova za proces brendiranja.

Ako želite da naučite više o brendiranju i savremenim tehnikama marketinga, naša preporuka je da uložite u profesionalno obrazovanje. Obuka za marketinške stručnjake jeste najbrži način da postanete profesionalac u oblasti brendiranja.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

(Telegraf.rs)

Tagovi: Apple, Brendovi, Marketing, Potrošači, Samsung, Zanimljivosti

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • S
    SRBIN

    Zivim oko 2 km od uprave BMW, ni za koje pare ne bih otisao u njihov muzej,, za mene je BMW marka za izbegavanje,,,a njihov auto ne zelim ni za poklon. JPANCI su zakon.

Kako je izveden hakerski napad na bitcoin infrastrukturu? Kako je napad uticao na cenu bitcoina?

Sve što morate da znate ako morate da analizirate ciljno tržište

ULAZ BESPLATAN: Dođite na prvi mjuzikl savremenih gimnazijalaca (FOTO)(VIDEO)

Dodela diploma za pamćenje: Maturanti ITHS-a obeležili uspešan završetak najsavremenije IT škole u Srbiji! (FOTO) (VIDEO)

Velika rođendanska akcija na ITAcademy: 40% popusta + BONUS paket

6 veština koje mora da ima svaki stručnjak za optimizaciju sajta (SEO)

3 koraka koja morate da prođete ako želite da postanete softverski inženjer

Evo šta vam sve digitalne agencije naplaćuju

Loše navike koje morate da izbegavate u postavljanju digitalne marketinške strategije

Konkurišete za posao prvi put? Ovo su greške koje ne smete da napravite

Postanite programer za 12 meseci: Ovaj programski jezik se najbrže uči

Fast Charge, Quick Charge, Turbo Charge: Sve što morate da znate o brzom punjenju baterije

Ovi gedžeti će vas motivisati da se bavite 3D dizajnom - a ne koštaju milione

Prva zvanična Google akademija u Srbiji: Steknite sertifikate za najtraženija zanimanja na internetu

Šta se sve u marketingu promenilo od 2018. godine, a da niste primetili

5 saveta za uspešnu karijeru u razvoju softvera

Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije ITS uručila diplome studentima, a najboljima dodeljene i nagrade

ITS i ITHS slave Dan škole i poklanjaju velike popuste za upis na najtraženije IT profile

SAVREMENA GIMNAZIJA SLAVI ROĐENDAN: Upišite svoje dete u najsavremeniju Kembridž gimnaziju uz 40% popusta!

Najlakši način kako da smislite ime za firmu koje će svi zapamtiti

Pogledajte kako je protekao prvi Mapaton u regionu - trajao je 30 sati, a najbolji putuju u Poljsku

Gmail je spremio novu platformu – pogledajte šta je sve drugačije

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Devojke, neophodne ste u IT-ju – dođite na BESPLATAN IT događaj koji organizuje ITAcademy

Kako digitalni novčanici funkcionišu i koliko su bezbedni?

Najsavremenija Kembridž bilingvalna gimnazija domaćin internacionalne edu konferencije #LIEC2018

Code centar za IT specijalizaciju kompanije Comtrade dodelio je sertifikate prvoj grupi polaznika (VIDEO)

Da li je 4K UHD marketing, ili realna potreba?

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Ova pravila bi trebalo da zna svaki programer, a pogotovo početnik!

Ove PR taktike će vam omogućiti da vas svi mediji primete i postanete viralni

4 trenda u digitalnom marketingu koja će promeniti sve

Pojmovi koje svaki web dizajner mora da zna

Milica (26) je upravo dobila nagradu kao jedan od najboljih studenata na svetu: Za nju se otimaju mnoge kompanije, a sada je traži i Gugl (FOTO)

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Blockchain i kriptovalute – priča po kojoj ćemo pamtiti 2017. godinu – zapravo tek počinje

Dosta vam je neuspešnih prijava za posao? Dođite 4. maja na LINK2job sajam zapošljavanja i promenite svoju karijeru

Ovog 1. maja izborite se za ODLIČNO PLAĆEN POSAO!

Saveti uspešnih koje svaki dizajner mora da usvoji ako želi da bude najbolji u svom poslu

Međunarodni dan devojaka u IT-u: ITHS najboljoj učenici u takmičenju "Moja omiljena mesta u Srbiji" dodelio stipendiju

Posetite besplatnu konferenciju „Budućnost počinje u učionici”

Evo kako izgleda razgovor za posao u korisničkoj podršci