Evo koju priču krije logo Olimpijskih igara u Riju

Još 2009. godine, kada je saopšteno da će se ovogodišnje Olimpijske igre održavati u Riju, započela je ljuta borba između dizajnerskih agencija i studija koji su želeli da naprave logo za ovaj događaj

  • 0
Foto: Guliver/Christian Petersen/Getty Images Foto: Guliver/Christian Petersen/Getty Images

Olimpijada je prošla i utisci se polako sležu. Između medalja kojima su nas naši sportisti radovali i uzbuđenja oko velikog finala protiv košarkaške selekcije Amerike, promakli su nam neki detalji oko kojih su se organizatori ovog najvećeg svetskog takmičenja potrudili.

Jedan od njih je svakako i logo Olimpijskih igara u Riju, koji verovatno još uvek niste analizirali sa stanovišta grafičkog dizajna.

Otkrićemo vam smisao poruka ovog logoa, svesnih i podsvesnih. Pogledajte zaštitni znak ovogodišnje Olimpijade i biće vam jasno o čemu pričamo. Ali, pre toga, nekoliko reči o autorima.

Teška konkurencija

Još 2009. godine, kada je saopšteno da će se ovogodišnje Olimpijske igre održavati u Riju, započela je ljuta borba između dizajnerskih agencija i studija koji su želeli da naprave logo za ovaj događaj. U trci za izradu logotipa bilo ih je čak 140.

Srećni pobednik na kraju je bila agencija Tatil. Njen osnivač izjavio je da je ovo bio ozbiljan poduhvat za ceo tim, jer je pored toga što je logo trebalo da oslikava kulturu i karakter naroda organizatora, trebalo istovremeno da bude univerzalno shvaćen i protumačen u celom svetu.

Ljudi iz Brazila počeli su da prepoznaju pojedine elemente čijih poruka čak ni idejni tvorci nisu bili svesni. Tako je odmah utvrđeno da tri osnovne boje – žuta, plava i zelena zapravo predstavljaju sunce, more i šume.

Međutim, postoji još veliki broj skrivenih simbola koje nose ova tri stilizovana slova.

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Silueta reljefa

Poznato je da silueta logoa ovogodišnje Olimpijade predstavlja siluetu planinskog lanca Sugarloaf. Međutim, ono što je još zanimljivije jeste činjenica da je ona takođe primenljiva i na mnoge druge pejzaže koje su posetioci mogli da vide u Brazilu.

Dovoljno je bilo da se nađu na plaži ili bilo kojoj otvorenoj javnoj površini i pogledaju oko sebe, a deo pejzaža s logoa bi se ocrtao pred njima. Po rečima dizajnera koji je radio na tome, ovo je značajno za sve ljude koji su učestvovali i istovremeno bili domaćini, jer se osećaju važnim delom događaja.

Reč koja odslikava dušu

Kada pogledate amblem, ugledaćete ljude koji se drže za ruke i plešu, što je apsolutno razumljivo, imajući u vidu to da je ples jedno od obeležja ove nacije.

Međutim, mnogi su počeli u ovim oblicima da prepoznaju reč „Rio”.

Kada je to izloženo idejnim tvorcima, izjavili su da im to nije bila svesna namera, ali da i sami vide zašto bi ljudi mogli to da pomisle. Prva ideja im je bila da daju logou dušu, oslikavanjem zajedništva i boja ovog naroda, međutim, kroz sve to im se provuklo i ime svima njima omiljenog grada.

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Trojstvo

Kako je na logou predstavljeno troje ljudi koji plešu ukrug zajedno, mnogi su pokušavali u tome da pronađu dublji smisao. Zašto baš troje?

Direktor agencije koja je kreirala logo izjavio je da je to zapravo veliki moćni zagrljaj tri snage koje moraju podići grad na noge – ljudi, političari i kompanije. Samo zajedničkim naporima moguće je promeniti nešto u sredini koju svi dele. Upravo zato ovaj znak predstavlja takmičenje koje je trebalo da ulije novu moć celoj zemlji, a posebno gradu koji je bio domaćin.

Prirodno je da se nakon Olimpijade najviše govori o sportistima koji su obeležili ovaj događaj i učinili ga posebnim. Međutim, nikako ne treba zanemariti ni trud da vizuelni identitet za koji su se pobrinuli grafički umetnici.

Za dizajnere koji su radili na ovom projektu, bio je to veliki izazov. Njihovo delo predstavljeno je najširoj javnosti i da danas ceo svet zna imena koja stoje iza toga.

Može se reći da je i dizajn jedna od važnih „olimpijskih disciplina” budući da bez toga ne bi bilo ni moguće kreirati vizuelni identitet celog takmičenja. Ista je priča i sa svim drugim velikim takmičenjima kojima smo bili svedoci kroz istoriju. Svakoga dana imate priliku da budete deo istorije i da učestvujete u kreiranju slika koje će ostati zauvek.

Zato, ako do sada niste, upišite obuku za dizajnera i stvorite sebi put ka tome da jednog dana ceo svet čuje za vas i nosi deo vašeg rada sa sobom.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA