Comtrade i Viber zajedničkim snagama stvorili opciju zbog koje nećete više ići u banku: Atanas Rajkov otkrio zašto će ona izazvati bum u svetu (FOTO)

Viber je nedavno predstavio opciju koja korisnicima pruža mogućnost da svoje bankarske račune prate upravo preko ove aplikacije. O bankarskoj platformi i onome šta možemo da očekujemo od ove aplikacije, razgovarali smo sa direktorom Vibera za Centralnu i Istočnu Evropu

  • 0

Viber je kreiranjem bankarske platforme i mogućnosti za šoping preko njegove aplikacije, počeo da ispunjava svoju ambiciju okretanja i ka svetu biznisa kako bi svojim korisnicima omogućio jednostavniji i lakši život. Paralelno s tim, ljudi iz kompanije svakodnevno razmišljaju o načinima kako bi unapredili opcije koje nude, kao i stvaranjem novih. Telegraf.rs je razgovarao sa direktorom Vibera za Centralnu i Istočnu Evropu Atanasom Rajkovim o novoj bankarskoj usluzi koja se trenutno promoviše, kao i onome šta možemo očekivati u budućnosti od Vibera.

Comtrade prvi na svetu lansirao bankarsku aplikaciju za VIBER! (VIDEO) (FOTO)

Comtrade Digital Services, vodeća softverska kompanija, kreirala je automatizovanu bankarsku platformu za Viber. Kompanija je razvila bankarsko rešenje sa chat-bot-om koji razume korisničke naloge odmah i potpuno bezbedno.

Novo rešenje omogućava korisnicima da sprovedu širok spektar bankarskih transakcija u potpunosti kroz chat-bot. Uz jedan potez prstom, korisnici Viber-a će od sada moći odmah da pošalju i prebace novac, provere bankovno stanje, pristupe drugim bankarskim uslugama. Takođe, preko Viber isplata moći će odmah da podignu novac koji im je poslat koristeći QR kod na automatima za isplatu ili odlaskom u najbližu filijalu banke.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Da li možete da nam kažete nešto više o bankarskoj platformi na Viber aplikaciji, na kojoj ste sarađivali sa Comtrade Digital Services, vodećom softverskom kompanijom koja je i kreirala?

- Cilj bankarske platforme koju imamo u saradnji sa kompanijom Comtrade, a koju smo predstavili na techno banking konferenciji, jeste da damo mogućnost korisnicima da upravljaju sa svim opcijama na njihovim računima i novcem kroz razgovor sa bankom putem Vibera. To je mnogo jednostavnije, zgodnije i mislimo da će to otvoriti mnogo više mogućnosti za korisnike kako bi mogli bolje da kontrolišu informacije iz svojih banaka. Drugi deo je da će banke moći da pošalju korisnicima informacije o transakcijama koje se dešavaju upravo, i to putem enkriptovanih poruka. Ovi servisi su već mogući u nekoliko zemalja. Adiko banka iz Bosne i Hercegovine već koristi naše usluge, a naš cilj je da predstavimo ove servise narednih meseci.

Kako su ljudi reagovali na ovu novu opciju povezanu sa bankom?

- Nekoliko banaka koje koriste ove usluge već imaju 100.000 ljudi na platformi, na kojoj mogu da komuniciraju sa korisnicima putem Vibera. To znači da je ova opcija postala veoma popularna. Korisnici su ovoj platformi prišli su sa radoznalošću, ali i pomalo sumnjičavo. Ali kada su počeli da je koriste, shvatili su da je veoma zgodno jer im je sve na jednom mestu.

Foto: Telegraf, Promo Foto: Telegraf, Promo

Da li je ovo prvi korak ka svetu biznisa kompanije Viber?

- Da, to je deo naših ambicija. Drugi deo na kojem radimo je da povežemo robu i biznis, kako bi mogli korisnici da kupuju preko Vibera odeću i namirnice, naručuju hranu. Opcija za šoping postoji u SAD, tamo smo testirali opciju. Imamo saradnju sa nekoliko američkih radnji. Povratne informacije od korisnika su pozitivne, vidimo da su zadovoljni i da koriste opcije za šoping, jer mogu tokom kucanja poruka da obave kupovinu i da to podele sa svojim prijateljima. Na osnovu ovih pokazatelja, planiramo da pokrenemo ove servise u ostalim zemljama.

Nedavno se pojavila opcija "skrivena poruka" na Viberu. Koliko je ljudi koristi i kako su reagovali?

- Svi naši korinici su s nestrpljenjem isčekivali ovu mogućnost, naročito u Srbiji. Svi su veoma brzo prihvatili iako je nismo mnogo promovisali unutar aplikacije. To se nadovezuje na značajniju temu o privatnosti i bezbednosti o kojoj se dosta danas priča. Tako da opcija koja pruža mogućnost da se zaštite vaše poruke, čak i da se zaštiti istorija konverzacija i posle brisanja ovih poruka, imala je pozitivnog odjeka kod korisnika. Već preko milion poruka je poslato preko "skrivenih poruka".

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Oko 40 milijardi stikera je poslato 2016. godine. Da li je to rekord na koji je Viber ponosan?

- Stikeri su jedan od naših najbrže rastućih opcija. To je sigurno rekord za naš posao sa stikerima i veoma smo zadovoljni zbog toga. To je razlog zbog čega stalno kreiramo nove stikere, čak i na lokalnom jeziku. Imali smo i veliki rast u regionu, više od 40 odsto u Srbiji i srećni smo zbog toga. Prema statistikama u Srbiji, Viber koristi 3,3 miliona ljudi, a u proseku jedan Srbin dnevno provodi sat i po na našoj aplikaciji.

Nedavno ste suspendovali dalje razvijanje Vibera za Windows telefone? Da li korisnici ovih pametnih telefona mogu da zaborave na vašu aplikaciju?

- To ne znači da naša trenutna aplikacija ne radi na Windows-u. Imamo aplikacije koje rade dobro sa svim funkcijama koje postoje. Naša odluka je da se fokusiramo na 98 odsto naših korisnika. Nažalost, udeo korisnika Windows telefona je mali, i zbog toga se fokusiramo da imamo nove opcije, kao što su "skrivene poruke" i šoping. U isto vreme radimo da poboljšamo našu aplikaciju na desktopu za Windows. Tako da je aplikacija zapravo hibridna i novi Windows telefoni će moći da je koriste.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Viber je tokom zabrane američkog predsednika ljudima iz sedam muslimanskih zemalja da uđu u SAD, omogućio besplatne pozive iz Amerike u ove države. Da li možete da nam kažete više o tome?

- Viber kao svoju misiju vidi povezivanje ljudi u svetu, jednostavno, besplatno i na bazbedan način. Zapravo zbog naših vrednosti, održavanja privatnosti, slobode i bezbednosti, uspeli smo da podržimo zajednice, kao na primer u ovoj državi. Videli smo da je naša tehnologija ima udeo u promovisanju demokratije i drugih vrednosti. Na naše korisnike gledamo kao deo familije, tako da kada ih je ova odluka odvojila od njihovih porodica, rođaka, poslovnih partnera u SAD, rešili smo da im pružimo naše usluge - besplatno, iako je to bila odluka koja je nas same koštala. Mislimo da je važno da se pošalje jasna poruka da svet mora da ide napred, a ne nazad. Radili smo kampanje za prirodne katastrofe, kao što je bilo za Nepal, i zaista mislimo da je naša odgovornost, sa našom veličinom i popularnošću, da zaparavo podržavamo zajednice.

Koja je najpopularnija opcija od svih koje postoje kod korisnika Vibera?

- Trenutno je Viber popularniji kao aplikacija za razmenu poruka, nego što je za pozive, i ljudi je najviše koriste za kucanje poruka. Što se tiče samih poruka, najviše se koristi opcija slanje fotografija. Tako da je slanje slike postala ključna karakteristika, nešto što ljude veoma privlači. To je i razlog što smo u naše poslednje 2-3 verzije pokrenuli niz karakteristika koje se odnose na fotografije, kao što je na primer opcija za slanje slika sa jednim ili dva dodira, koja omogućava brže slanje slika. Sada sa našom novom verzijom 6.8 moguće je da na fotografije postavite stikere, da pišete po njima i drugih pogodnosti. Dakle, to je nešto što smo videli kao veoma, veoma, važno, način na koji ljudi žele da se izraze.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Kako korisnici reaguju na botove sa kojima mogu da komuniciraju putem Vibera?

- Zavisi od tržišta, u Srbiji su ljudi oprezniji. Imamo dosta botova širom sveta, dosta njih prebacujemo u Srbiju, tako da imamo kategoriju vesti, benk botova, botova za plaćanje i tako dalje. Ali mislim da je to postepeni proces. Kada jednom korisnici pokušaju da komuniciraju za čet botom, vidimo da 80-85 odsto njih završi konverzaciju sa nekom vrstom rezultata i ne odustaju od razgovora. Za razliku od ostali mobilnih aplikacija i sajtova, kod nas je taj procenat dosta viši tako da to obećava mnogo. Ne verujem da će čet botovi zameniti sve postojeće kanale komunikacije, već treba pronaći pristup da se pronađu grupne teme gde mogu da budu najefikasniji.

Šta možemo da očekujemo od Vibera u budućnosti i koje nove opcije?

- Naravno, radimo puno u dva pravca. Jedan od njih je da unesemo više opcija zabave, da bi mogli da dele pozitivne stvari iz svojih života lako i mogućnost da se imaju što više načina za izražavanje. S druge strane mi ćemo obezbediti više opcija za korisne sadržaje i informacije na fleksibilan i brz način.

Pogledajte video:

Daljinac baner

(N. Ivanovski)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA