≫ 

Trend koji je obeležio decembar u web dizajnu i kako da ga iskoristite

Ako planirate da se u bliskoj budućnosti bavite web dizajnom, ovi trendovi će vas inspirisati

  • 0

Tri glavna trenda prošlog meseca bila su povezana sa tipografijom.

Sva tri pokazuju neke dobre načine korišćenja tipografije, koja povećava angažovanje korisnika i ostavlja snažan prvi utisak. Zajedničko im je i to da su svi tipografski stilovi vrlo čitljivi.

Ako planirate da se u bliskoj budućnosti bavite web dizajnom, ovi trendovi će vas inspirisati.

Pišite iznad folda

Prostor iznad takozvanog folda jeste prvi ekran koji korisnici vide prilikom posete web sajta. To je deo web stranice koji korisnici vide bez pomeranja i skrolovanja.

Kao što slika može da vam pomogne u privlačenju korisnika, tako je ponekad i prava reč sa dovoljno belog prostora vaša dobitna karta.

Foto: pixabay.com

Ključ je u tome da iskoristite ovaj dizajnerski trend da poboljšate vašu poruku. Reči moraju da budu jednostavne, recite nešto smisleno i stvorite vrednost za korisnika. Pa kako to možete da uradite?

- Počnite sa ključnom frazom. To može da bude vaša misija ili vrednost koju nudite korisnicima.  Objasnite šta im dajete i zašto će vaša web stranica biti važna za njih.

- Izaberite jednostavan font koji stvara istu emociju kao i poruka i koristite ga za duže blokove sadržaja.

- Ako je tekst kratak, razmotrite opciju razigranih fontova, koji će privući korisnike.

- Iskoristite prostor. Tekst mora da ima dovoljno prostora za „disanje“. Belina olakšava čitanje i skeniranje teksta pogledom. Prostor takođe može da vam pomogne da privučete pažnju posetioca i usmerite je na tekst, kao i u balansiranju elemenata teksta ukoliko ne želite da ih centrirate na ekranu.

- Koristite boju da biste poboljšali vizuelni utisak. Svetle nijanse (pogotovo boja koje su u trendu) pomoći će vam da privučete korisnike. Boja takođe može da vam pomogne u podsticanju raspoloženja koje odgovara poruci koju brend šalje.

Foto: pixabay.com

Ponekad nećete imati dovoljno teksta da popunite ceo ekran. Ipak, nemojte dopisivati tekst na silu.

Koristite tekst u belim kutijama

Bele kutije se ponovo pojavljuju kao element koji na dobar način izdvaja i uobličava tekst.

Bele kutije sa tamnim tekstom mogu obezbediti čitljivost kada su u pitanju poruke na fotografijama, video-zapisima ili ilustracijama u kojima postoji varijacija boja.

I dok ovaj trend možda zvuči kao prevaziđen (demode) ili previše jednostavan, on zapravo izgleda vrlo dobro.

Ipak, ne možete da samo stavite belu kutiju bilo gde na sliku i nadate se najboljem. Bele kutije moraju da budu postavljene strateški tako da ne pokrivaju važne delove slike i to tako da se korisnici kreću ka njima prilikom gledanja dizajna.

One bi trebalo da budu dovoljno velike da sadrže razumnu količinu teksta. Potrebno je napraviti plan za to kako će ovaj element da izgleda na manjim ekranima, jer se može dogoditi da tekstualno polje pada ispod glavne slike.

Foto: Flickr/ illustir

Na manjim ekranima nemojte stavljati tekstualno polje na sliku, jer je moguće dobiti nepregledan rezultat – kutiju teksta koja je premala za čitanje ili pokriva i većinu same slike.

Ako ste odlučili da koristite bele kutije u dizajnu, pokušajte da eksperimentišete, jer one mogu da se koriste na potpuno različite načine.

Tipografski izrezi

Tekst mora biti serija „punih” slova. Sve više dizajnera se odlučuje za proreze koji se nalaze na bloku (ili „kutiji“) u boji, postavljeni preko slike tako da se delovi slike vide kroz natpis.

Primere ove veoma zanimljive tehnike možete videti na web stranicama vinarije „Fusion Winery“ i neprofitne organizacije „Kaneko“.

Ova tehnika može da funkcioniše i u kombinaciji sa mirnim i sa pokretnim slikama. Ona može da preklapa ceo ekran tako da samo mala količina informacija dolazi kroz slova. Ili obrnuto, sa većim brojem slika, u obliku blokova sa više vizuelnih prikaza vidljivih u pozadini.

Foto: Pixabay.com

Trik za uspešno pravljenje ovakvog dizajna jeste u tome da pronađete pravi font. Slova moraju da budu dovoljno „debelo izrezana“ i to tako da su vidljivi i pozadinska slika ili tekstura. To nećete postići tankim ni nabijenim fontom. Slika se neće dovoljno videti ili će se slova stapati i neće biti čitljiva.

Ova tehnika najbolje funkcioniše ako je broj reči i slova ograničen. Držite se od jedne do tri reči sa 10 ili manje slova ili koristite jednostavne reči koje će korisnici prepoznati na prvi pogled.

Želite li karijeru u web dizajnu u 2018. godini?

Da biste uspešno započeli svoju karijeru u ovom polju, neophodno vam je školovanje u trajanju od najmanje 12 meseci, koje će vam, bez obzira na predznanje, omogućiti sve što je potrebno za vaš prvi posao. Imajte u vidu to da razne kratkotrajne obuke i kursevi od nekoliko nedelja ili meseci ne mogu da vam garantuju neophodan nivo znanja za zaposlenje. Počnite sada, u januaru, i do 2019. godine bićete spremni. Više o međunarodno priznatim obrazovnim programima u web dizajnu možete da saznate na setfikovanom obrazovnom programu za web dizajnere.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA