0

Ključne stvari koje vam trebaju da napravite najbolju marketing strategiju na društvenim mrežama u 2018. godini

Sve što morate da znate o marketingu na društvenim medijima na jednom mestu

Trideset posto (30%) milenijaca, odnosno ljudi rođenih između 1980. i 1994. godine, kaže da najmanje jednom mesečno stupaju  u interakciju sa brendom na društvenim medijima, što znači da vaša strategija za marketing ne može da bude statična. Ona mora biti jasno definisana strategija, sa fokusom na angažman. „U suprotnom, ne samo da nećete privući nove kupce nego ćete i izgubiti postojeće“, kaže Aleks Jork, pisac i stručnjak za optimizaciju internet-stranica (SEO).

Predstavljamo vam nekoliko saveta za stvaranje uspešne marketinške strategije za društvene medije u 2018. godini.

Kreirajte ciljeve društvenih medija koji rešavaju vaše najveće izazove

Foto: Pixabay.com

Prvi korak ka stvaranju bilo koje strategije jeste da odredite šta želite da postignete. Marketing na društvenim medijima nije samo „kliktanje na par dugmića“, kako kaže Jork.

Planiranje marketinga na društvenim medijima treba posmatrati kao kuvanje vašeg omiljenog jela. Kada imate sve sastojke, pratite recept i spremite jelo. Ali znamo da to nije uvek slučaj. Šta ako imate nenajavljene goste i treba da nahranite više ljudi? A ako je neko alergičan na neki od sastojaka? Iznenada, vaš cilj je da napravite obrok koji će nahraniti dovoljno ljudi i koji će svi moći da jedu.

Zato je određivanje ciljeva toliko važno za prvi deo vaše strategije. Istovremeno, najbolje je da postavite ciljeve za koje znate da su dostižni. Ako postavite cilj da steknete nekoliko miliona novih pratilaca na Instagramu u 2018. godini, verovatno ga nećete ostvariti. Sa dostižnim ciljevima lakše ćete se pridržavati prvobitnog plana i nastaviti da savladavate nove prepreke, dok ispunjavate i stare.

Iz istog razloga brendovi nikad ne bi trebalo da se oglašavaju na svakom kanalu društvenih medija u aktuelnoj marketinškoj strategiji. Pokušajte da izaberete kanale koji imaju najviše značaja, na osnovu ciljeva vašeg brenda. Izbegavajte i previše komplikovane strategije, sa previše ciljeva. Jednostavnost vam može pomoći na duže staze.

Ne zaboravite da dokumentujete svoje ciljeve za društvene medije. Prema statističkim podacima koje je objavio „Forbs“, ljudi koji napišu svoje ciljeve 30 puta su uspešniji od onih koji to ne učine.

Kako odrediti ciljeve?

Foto: Pixabay.com

Sa nizom mogućnosti koje nude društveni mediji, može biti teško da odredite šta bi tačno trebalo da budu vaši ciljevi.

Evo nekih uopštenih ciljeva za društvene medije, koje treba da razmotrite.

- Povećanje svesti o brendu: Da biste stvorili autentičnu i trajnu svest o brendu, izbegavajte slanje promotivnih poruka. Umesto toga, fokusirajte se na vredan i zanimljiv sadržaj i kroz svoje društvene kanale promovišite autentičnost brenda.

- Viši kvalitet prodaje: Uspeh promocije kroz vaše društvene kanale je skoro nemoguće postići bez praćenja određenih ključnih reči, fraza ili haštagova. Kroz efikasnije ciljanje na društvenim medijima, mnogo brže ćete doći do vaše glavne publike.

- Povećanje prodaje: Neki brendovi se oslanjaju na društvene medije kako bi povećali prodaju u prodavnici. Da li se vaš brend dovoljno promoviše na društvenim medijima tako da nagrađuje one koji dolaze kod vas? Šta je sa obaveštenjima kupaca o onome što se dešava u vašim prodavnicama?

- Poboljšajte ROI: Ne postoji brend na društvenim medijima koji ne želi da poveća povraćaj investicije (ROI). Ali na društvenim medijima ovaj cilj je specifičan, jer podrazumeva obavljanje detaljne revizije vaših kanala, kao i potrebu da se osigurate da su  troškovi rada, reklama i dizajna uvek pod kontrolom.

- Stvaranje baze lojalnih fanova: Da li vaš brend promoviše sadržaj koji generišu vaši pratioci i fanovi? Da li vaši pratioci reaguju pozitivno na taj sadržaj? Da biste došli do ovog rezultata potrebno je da uložite vreme i napor u stvaranje pozitivnog identiteta brenda na društvenom nivou.

- Pratite „puls“ vaše industrije: Kakvi su vaši konkurenti i šta oni rade kako treba? Koje strategije oni koriste za angažovanje ljudi ili prodaju? Kada stalno pratite dešavanja i „puls“ u vašoj industriji, to vam može pomoći da poboljšate svoje strategije i dobijete neke savete od onih koji rade dobro.

Istražite publiku vaših društvenih medija

Foto: Pixabay.com

Približno 79% odraslih koristi Fejsbuk, pokazuju istraživanja Centra „Pju riserč” (Pew Research),  pa postoji prepostavka da bi trebalo da ovu platformu koristite za promociju. Ali šta ako vaši klijenti sa vašim brendom tako ne stupaju u interakciju?

Neophodno je da razumete vašu publiku kako biste saznali podatke kao što su: ko kupuje vaše proizvode, kojoj starosnoj grupi je najteže prodati vaše proizvode i koji nivo prihoda ima većina od vaših stalnih kupaca.

Prvo, vaš brend mora da ima uvid u demografiju vaših najvrednijih društvenih kanala. Istražite kanale koji najviše pogoduju vašim ciljevima.

Evo nekih podataka o najvećim društvenim mrežama: Korisnike Fejsbuka uglavnom čine žene (89%), 88% korisnika ima između 18 i 29 godina, podjednako ga koriste oni koji se nalaze u urbanom i oni u ruralnom okruženju (po 81%); 84% njegovih korisnika zarađuje manje od 30.000 dolara godišnje. Što se tiče Instagrama, ženski korisnici čine 38%, 59% korisnika ima između 18 i 29 godina, 39% korisnika živi u urbanim sredinama, a 38% je onih koji zarađuju manje od 30.000 dolara godišnje. Demografija se razlikuje od regiona do regiona. Primera radi, ove plate su u SAD ispod proseka, što prodavcima dosta govori o potencijalnoj ciljnoj grupi.

Ako volite da istražujete i želite da se bavite savremenim marketingom, onda je karijera menadžera digitalnog marketinga idealna za vas. Danas i kod nas postoje za to specijalizovani edukativni programi, na kojima možete da steknete sva potrebna znanja i veštine i da učite kroz praktičan rad. Više o takvom programu možete da saznate na ovom linku.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Tagovi: Digitalni marketing, društvene mreže, društveni mediji, Edukacija, Facebook, Fejsbuk, Instagram, prodaja, saveti, Tviter, twitter

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Šta je KPI i zašto je važan u elektronskoj trgovini?

Ne znate odakle da počnete učenje programiranja? Ovo su 3 najtraženija programska jezika

CERN openlab i Comtrade potpisali novi sporazum o saradnji na sistemu za čuvanje podataka velikog obima EOS

Za sve starosne grupe – ekspresno učenje stranog jezika za samo 2 nedelje

Nastanak nove kriptovalute možemo pratiti na primeru novog derivata Ethereuma

ITAcademy i Kraljevska fondacija i ove godine nagradile najbolje đake najsavremenijim IT školovanjem

Kako da izgradite samopouzdanje dok tražite posao?

Proslavite Dan programera tako što ćete postati jedan od njih: ITAcademy poklanja preko 600€ popusta

VELIKA ROĐENDANSKA AKCIJA NA BUSINESSACADEMY: do 34% popusta za prijave do nedelje

Da li je moguće hakovanje bankomata za klasične i kriptovalute?

Otkrivamo vam: Šta je zajedničko pisanju koda i pisanju proze?

8. generacija učenika ITHS srednje škole sela je u školske klupe: Najbolji uslovi očekuju buduće svetske stručnjake (FOTO) (VIDEO)

Da li je osmočasovno radno vreme pogrešno? Evo šta pokazuju istraživanja

Ovi logoi su uzburkali javnost, a evo koje lekcije možete naučiti od njih

Koliko je bezbedan Wormhole protokol?

Evo kako da iskoristite live stream video-materijal za svoj marketing

"Kažite nam nešto o sebi" reći će vam uskoro robot-regruter

Ovo morate da obezbedite svom detetu ako želite da ima bolju ocenu iz matematike

Novi način prevare korisnika kriptovaluta: Lažne mobilne aplikacije za trgovinu kriptovalutama

NAJBOLJA LAST MINUTE PONUDA OVOG LETA: Uz uštedu od 650 evra, zakoračite u IT svet i odlično zaradite

Kako psihologija utiče na komunikaciju na društvenim medijima?

Kreativne letnje radionice na FSU 1. i 2. septembra – dođite na vikend dobrih kreacija! (BESPLATNO)

Coinbase patentira nove sisteme bezbednosti za kriptovalute

Letnja škola za nastavnike: Idealna prilika za profesionalni napredak zaposlenih u obrazovanju

Studenti FSU vas pozivaju na izložbu „Druga priroda” u Galeriji „Drina” – dođite da doživite vizuelnu umetnost

Od krofni do žurki: Evo kako najveći brendovi koriste event marketing

Dizajneri, evo kako da se dopadnete potencijalnom klijentu

Kako se razvija projekat i zašto je ovo posao koji ćete želeti da radite: Evo zašto je menadžment projekta najizazovniji posao današnjice

Ova tri najnovija trenda u web dizajnu će zadiviti vaše korisnike

Sve što treba da znate o plaćenom digitalnom oglašavanju u 2018. godini

Ovih 5 grafičkih dizajnera bi trebalo da znate

Evo kako da najlakše prebacite podatke na Cloud i oslobodite dragocenu memoriju na telefonu

4 načina kako da iskoristite priče na Instagramu da unapredite svoj brend

Želite da vaš srednjoškolac pohađa neki od prestižnih internacionalnih univerziteta kao što je Cambridge? Evo kako da mu pomognete već danas!

Ethereum tim ulazi u fazu testiranja novih elemenata blockchain platforme

Ovi naslovi mejlova će vam osigurati da će ih klijent pročitati

Evo kako da ubrzate svoj telefon i oslobodite memoriju na svom telefonu uz pomoć SD kartice

Završena je ovogodišnja EDIT letnja škola programiranja kompanije Comtrade, a naši IT stručnjaci odabrali su najbolju aplikaciju polaznika (VIDEO)

ITAcademy za Sys Admin Day poklanja PREKO 700€ POPUSTA svim budućim sistem administratorima

Evo šta svaki korisnički servis mora da ima da bi mušterije bile srećne

Evo kako volontiranje može pozitivno da utiče na sve aspekte vašeg života

7 saveta za potpune početnike u web dizajnu