≫ 

Koči vam internet? Dajemo vam 5 načina da pronađete i uklonite smetnje koje vam usporavaju net

Zauvek zaboravite na probleme sa internetom

  • 3

Pišete važan tekst koji morate što pre da pošaljete na proveru, završavate ga i baš u trenutku kada treba da kliknete dugme „Send” nestaje internet. Koliko puta vam se to desilo? Postoji mnogo razloga zašto dolazi do prekida interneta i ne, nije uvek kriv provajder, ni ljudi iz tehničke podrške. Nekada je problem softverski, a nekada hardverski.

Evo kako da najlakše otkrijete da li vam neko krade WiFi

Ne gubite odmah živce, sedite, ohladite glavu i razmislite – zašto je to moglo da se desi. Mi vam dajemo nekoliko saveta šta biste mogli da uradite da otkrijete problem i rešite ga na vreme.

Pingujte ga

Foto: Pixabay.com

Ovo je jedan od najučestalijih dijagnostičkih testova koje možete da uradite. Pingovanje podrazumeva isprobavanje vaše konekcije tako da utvrdite da li je problem u slanju ili u primanju signala.

Najlakše ćete učiniti to tako što ćete otvoriti command prompt na svom računaru i ukucati „ping google.com”. Ukoliko dobijete povratnu poruku, to znači da konekcija funkcioniše. Ovo se najčešće sprovodi kada se instalira novi sistem, pa se proveravaju sve funkcionalnosti. S druge strane, ukoliko povratna reakcija izostane, problem ćete pronaći ili u podešavanjima ili u vašem modemu ili ruteru.

Proverite kablove

Ovo je verovatno prvo što će svi uraditi, ali iznenadili biste se da je u najvećem broju slučajeva problem upravo u prekinutom kablu, savijenom ili slučajno izvučenom. Nekada je dovoljno da poslednji „zubac” nije uhvaćen i da tu dolazi do prekida.

Ako vam ne svetle sve lampice na modemu, onda je problem sigurno u tome. Izvucite kabl i ponovo ga priključite, pa proverite da li je konekcija u redu. Samo imajte strpljenja, jer kada restartujete hardver potrebno mu je neko vreme da ponovo podigne sistem.

Počnite ispočetka

Foto: Pixabay.com

Nekada jednostavno restartovanje neće poslužiti, pa je možda bolje rešenje da resetujete ceo modem, odnosno da vratite sve na fabrička podešavanja. Na većini uređaja to ćete učiniti tako što ćete zadržati malo dugme na poleđini aparata dok se sve lampice ne isključe i ponovo ne uključe.

Zatim, iskoristite instalacioni disk koji ste dobili prvi put kada ste formirali konekciju ili se poslužite web aplikacijom koju sada ima gotovo svaki sistem. Postavite sve na noge ponovo od prvog do poslednjeg koraka i proverite da li je problem rešen.

Proverite da li je softver ažuriran

Svaki uređaj koji instalirate u sebi ima čip koji nosi određeni softver koji ga pokreće. Ovaj sistem mora biti ažuriran redovno kako bi bio maksimalno funkcionalan u svakom trenutku. U najvećem broju slučajeva, svi uređaji su podešeni tako da automatski proveravaju i instaliraju najnovije verzije softvera, međutim, ako dođe do problema, možda ćete morati ručno ovo da uradite.

Pronađite u programu za upravljanje vašim modemom opciju za ažuriranje i ručno proverite da li postoji novija verzija od one koja je upravo aktivna na vašem uređaju.

Proverite uređaj na kom koristite internet

Foto: Flickr/nrkbeta

Iako svi najpre pomisle da je uzrok loše konekcije eksterne prirode, često se dešava da je problem upravo u uređaju koji u tom trenutku koristimo – telefonu, tabletu ili računaru.

Proverite da li je sistem podešen pravilno i da li je možda slučajno onemogućeno primanje internet-konekcije. Ako je to u pitanju, jednostavno ćete to rešiti tako što ćete instalirati ili novi drajver ili ćete ažurirati operativni sistem na uređaju kako biste otklonili „kočnicu”.

Činjenica je da bez interneta danas zaista imamo ograničene mogućnosti. Gotovo sve što radimo na neki način mora da se završi ovim putem, bilo da je reč o istraživanju, primanju određenih dokumenata ili o slanju gotovog rada, teksta ili programa. Zato se neprestano radi na unapređenju funkcionalnosti interneta i njegovoj stabilnosti. Međutim, što je veći broj korisnika, to je internet lošiji.

Tržište je u stalnoj potrazi za novim stručnjacima, novim idejama i prilikama za poboljšanje brzine interneta, otklanjanje smetnji i prohodnosti informacija. Ako imate ideju kako se ovi problemi mogu rešiti, upišite razvoj softvera i naučite kako da je realizujete. Radno mesto vas čeka.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 100%

    26. mart 2018 | 14:09

    Na prvom mestu platis pa se klatis!😉 Ako vaš ruter ima QoS (Quality of Service) opciju onda možete odrediti prioritete internet saobraćaja, zavisno od aplikacija. Recimo, skidanju podataka možete dati manji prioritet u odnosu na striming Netflix-a.  Ako vam promene kanala, frekvencija ili softvera ne donose korist, mogli biste isprobati uređaje za povećanje dosega bežične mreže. Takvi uređaji prikupe signal i šalju ga dalje, ali dosta oslabljenog. Opcija su i adapteri koji preko električne mreže omogućavaju da pošaljete signal kroz zidnu utičnicu. Na taj način na drugom delu kuće možete postaviti dodatni router koji će služiti kao pristupna tačka

  • Palica

    26. mart 2018 | 14:13

    Nici? :)

  • majkan

    3. april 2018 | 08:26

    tracert i ping , Ping je vreme koje je potrebno da paket ode do destinacione adrese i da se vrati nazad i izrazeno je u mili sekundama , trace ispisuje adrese gaytway-a preko kojih paket odlazi do destinacione adrese

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA