≫ 

Saveti uspešnih koje svaki dizajner mora da usvoji ako želi da bude najbolji u svom poslu

Nekada ne moramo da učimo iz sopstvenih grešaka, već iz dragocenih saveta koji garantuju uspeh

  • 0

Citati mudrih ljudi su često najbolji izvor inspiracije. A posao dizajnera najčešće i jeste da inspirišu. Da navedu posetioce i kupce da se vraćaju na web stranice i da izvrše željenu akciju.

Ovo svaki dizajner mora da zna: Kako protumačiti i primeniti pravila iz knjige standarda

Ovi citati su zapravo smernice koje mogu da vam pomognu da saznate nešto o UI / UX dizajnu, a možda ćete i pronaći rešenja za svoje probleme u njima.

Razjasnite problem

Foto: Pixabay.com

„Problem koji je dobro postavljen jeste problem koji je polurešen." – Čarls Ketering

Prvi korak u rešavanju problema jeste da ga razjasnite. Tek tada možete da predložite neko rešenje.

Da biste jasno razumeli vaš problem u dizajnu, upoznajte svoje korisnike i postavite im pitanja o njihovim zahtevima. Definišite njihov problem svojim rečima. Napravite plan prema kome ćete da radite na tom problemu. Zatim se fokusirajte na moguća rešenja. Rad na problemu koji niste dobro razumeli može dovesti do netačnih i irelevantnih rešenja.

Budite dosledni

„Usaglašeno iskustvo je bolje iskustvo." – Mark Eberman

Budite u skladu sa vašim dizajnom. Vaš korisnik će se osećati veoma ugodno kada doživljava poznato, odnosno kada dok koristi vaš proizvod (web sajt ili aplikaciju) ima isto iskustvo.

Ako dajete zasebno rešenje svaki put kada rešite problem, to će dovesti do konfuzije kod korisnika. Konzistenost, sa druge strane, pomaže korisniku da lako pronađe informacije koje traži. Morate voditi računa o konzistentnosti u vizuelnom dizajnu vašeg proizvoda, kao i o iskustvu koje pružate vašem korisniku.

Budite kreativni

Foto: Pixabay.com

„Kreativnost znači da dozvoljavate sebi greške. Dizajn znači da znate koje od njih ćete zadržati." – Skot Adams

Budite kreativni i budite originalni. Upotrebite maštu da predvidite moguće interakcije korisnika sa proizvodom koji dizajnirate. Zatim pretvorite svoju maštu u vizuelne nacrte (engleski mock-up) i tada sagledajte da li ta rešenja imaju smisla. Pokušajte ponovo ako niste zadovoljni svojim idejama. Uspećete da kreirate tačan dizajn samo ukoliko radite na svojim greškama istrajno uvek iznova. Niko nije napravio savršen proizvod iz prvog pokušaja.

Ciljajte na efekat „vau!“

„Postoje tri odgovora na neki dizajn – da, ne, i vau! Vau je onaj na koji treba da ciljate." – Milton Glejzer

Zamislite šta je najbolje i radite za to. Nemojte da se zadovoljavate običnim dizajnom.

Pokušavajte sve dok ne uspete da budete potpuno zadovoljni onim što ste dizajnirali. Pokušajte da prevaziđete očekivanja vašeg korisnika, tako da kada vide vaš dizajn, osete prijatno iznenađenje. Najbolje stvari možete da postignete samo ako ih postavite kao svoj cilj.

Volite svog korisnika

Foto: Pixabay.com

„Želite da se vaši korisnici zaljube u vaš dizajn? Zaljubite se u svoje korisnike." – Dejna Kisnel

Ako ignorišete svoje korisnike, oni će ignorisati vaš proizvod. Najpre vaši korisnici i njihove želje moraju da vam budu na umu. Sagledajte ih, posmatrajte ih i razgovarajte sa njima. Ne donosite odluke bez njihovog mišljenja.

Neka vaši korisnici budu uključeni u proces dizajniranja. Upoznajte njihove probleme. Učite iz njihovih pritužbi i žalbi. Tek tada ćete moći da napravite proizvod koji im može biti upotrebljiv.

Budite konkurentni

„Dobar dizajn je najbolji način da se razlikujete od vaših konkurenata." –  Jun Džong Jong

U ovom konkurentnom i prenatrpanom svetu, samo dobar dizajn može vam pomoći da se izdvojite u industriji. Da biste se razlikovali, morate da pratite nekoliko pravila.

- Činite dodatne napore da biste služili svom korisniku. Tražite njihove „bolne tačke“ i rešavajte te probleme.

- Uradite istraživanje. Nikada ne prestajte da učite. Učite sa interneta, učite iz vaše okoline i učite od ljudi oko vas.

- Pre nego što se uporedite sa drugima, uporedite različite verzije svoga rada. Ako ste sve bolji, bez sumnje se krećete ka uspehu.

Ne vodite se ličnim mišljenjem

Foto: pixabay.com

„Kao i svi oblici dizajna, vizuelni dizajn govori o rešavanju problema, a ne o ličnim preferencijama ili mišljenju koje nije zasnovano na faktima."  – Bob Bejkli

Zadržite ciljeve vašeg korisnika u mislima i razmislite o mogućim načinima njihovog upoznavanja. Vi niste vaš korisnik, niti su vaši korisnici vaši bliski saradnici. Nikada ne pokušavajte da nametnete svoje lične afinitete i da ono što vi volite postavljate kao merilo u vašem dizajnu. Ne dizajnirate za sebe.

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju. Da biste bili spremni za posao, obuka bi trebalo da traje najmanje 12 meseci. Više o takvim projektno orijentisanim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku

Daljinac

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA