VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Nove prognoze procenjuju da će posle 2030. godine električni automobili po prodaji prestići konvencionalne

"Prosto je neverovatna količina uređaja u modernom svetu koji koriste baterije, a automobili su samo jedna kategorija sa specifičnim zahtevima"

  • 1

Veselin Jevrosimović je ove nedelje u svojoj kolumni pisao o automobilima na električni pogon i o tome šta koči popularizaciju ovih prevoznih sredstava. U nastavku pročitajte šta predsednik kompanije Comtrade misli o pomenutoj temi.

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Veštačka inteligencija moći će da "oživi" dela velikih umetnika

"Prema relevantnim procenama, prošle godine je u svetu prodato oko 750 hiljada automobila na električni pogon. Premda ova brojka može zvučati impozantno, to je tek jedan procenat celokupne prodaje novih vozila. Situacija je još poraznija ako znamo da su sva predviđanja govorila o tome da će do 2016. godine automobili na baterije imati značajan udeo u tržištu. Postavlja se pitanje u čemu je problem i šta koči bržu popularizaciju ekološki čistih i štedljivih prevoznih sredstava.

Jedan od izazova je kapacitet baterija i potreba da se omogući očekivana autonomija, odnosno mogućnost prelaska određenog broja kilometara bez potrebe za dopunom baterije. Električna vozila sposobna da pariraju prosečnom rezervoaru benzina dobili smo tek nedavno i već se vidi uspeh i rast prodaje. Tehnologija izrade baterija velikog kapaciteta napreduje, ali nedovoljnom brzinom.

Sa druge strane, ne treba da zaboravimo da su se moderne litijum-jonske baterije na tržištu pojavile pre svega četvrt veka i da su u međuvremenu prešle ogroman put.

Foto: Promo

Prosto je neverovatna količina uređaja u modernom svetu koji koriste baterije, a automobili su samo jedna kategorija sa specifičnim zahtevima. Na primer, potrebno je da dopuna baterije na vozilu ne traje značajno duže od punjenja rezervoara fosilnim gorivom, što nije lako ostvarivo. Na tome se već uveliko radi i postižu se značajni rezultati.

Nažalost, nove tehnologije po pravilu zahtevaju višu cenu jer proizvodnja nije masovna, a troškovi istraživanja i razvoja su značajni. Pošto industrija litijum-jonskih baterija ubrzano raste, može se očekivati pad cena agregata, a samim tim i električnih automobila, uz karakteristike koje će zadovoljiti potrebe kupaca. Ako pogledamo trend pada cena i rasta kapaciteta u prethodnih deset godina, ima mnogo razloga za optimizam.

Uostalom, o tome govore nove prognoze koje procenjuju da će posle 2030. godine električni automobili po prodaji prestići konvencionalne. Ostaje samo da se nadamo da će se ovoga puta predviđanje i obistiniti".

Daljinac

(Telegraf.rs/Izvor: Informer)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • cr 7

    8. septembar 2017 | 22:35

    Živim u norveskoj i ima jako puno el automobila !!! To je budućnost automobilizma

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA