VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Zbogom kartice

Možete da volite ili ne volite kompaniju "Epl" i njihove pametne uređaje, ali stoji činjenica da sa svakom novom generacijom koju izbace na tržište, oni definišu trendove i pravac razvoja mobilne elektronike u narednom periodu. Nisu uvek prvi koji uvode neku funkcionalnost, ali nakon što oni prihvate promenu, ta funkcionalnost ili dizajnersko rešenje postaje masovno korišćeni standard

  • 0

Ovoga puta, na nedavno predstavljenim novim verzijama iPhonea, dobili smo eSim.

Naime, pored standardne SIM kartice koja sadrži čip mobilnog operatera i obezbeđuje vezu sa mobilnom mrežom, sada imamo i integrisanu karticu za istu namenu. Otuda i naziv - ugrađena (eng. embedded), od čega je skraćenica ono "e" u nazivu eSim.

To znači da više ne morate da odlazite kod operatera i tražite novu karticu ako izgubite telefon, pređete na 4G mrežu ili želite karticu drugih dimenzija. Dovoljno je da skinete aplikaciju i daljinski će biti podešen SIM čip u telefonu. Ovo je posebno praktično u romingu, jer zadržavate "domaći" broj na klasičnoj kartici i samo dokupljujete paket u zemlji u kojoj se nalazite i podešavate ga na eSimu.

Na ugrađenoj kartici možete imati istovremeno i više brojeva, ali u nekom trenutku može da se koristi samo jedan. Prebacivanje sa broja na broj je jednostavan deo podešavanja uređaja. Manje dimenzije znače i da ćemo imati sve više pametnih časovnika koji ne moraju da zavise od veze sa telefonom.

Foto: Promo

Osim toga, eSim nije izmislio "Epl", već se radi o standardu koji je uvelo međunarodno udruženje operatera, pa je već podržan u mnogim mrežama širom sveta.

Zbog toga ćemo u narednih godinu ili dve imati sve više modela telefona, svih proizvođača, sa ovom funkcionalnošću.

Kao i u slučaju odustajanja od konektora za slušalice, i ovde je prevashodni motiv proizvođača smanjenje dimenzija uređaja i više prostora za neke druge komponente.

Korisnici bi mogli dobiti mnogo više od toga - kvalitetnije upravljanje svojim nalozima kod mobilnih operatera i mnogo jednostavniji i jeftiniji roming. Ima i onih koji tvrde da je krajnji cilj američkog giganta da uvede sopstvenu globalnu mobilnu mrežu i proširi svoju delatnost na telekomunikacione usluge.

Nisam siguran u kojoj meri im se isplati da postanu konkurencija svojim sadašnjim partnerima, ali ostaje da vidimo kako će se stvari dalje odvijati.

(Telegraf.rs/Informer)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA