Da li su Makedonci falsifikovali čuvene srpske bombone?

Kompanija Pionir iz Subotice upozorila je prošle nedelje da su se na tržištu pojavili plagijati nekoliko konditorskih proizvoda te kompanije, a da je jedan od njih odnosi se i na Negro bonbone, za šta se tereti makedonska kompanija "Evropa"

  • 9

Makedonska kompanija Evropa smatra da je neosnovana prijava za falsifikovanje jednog proizvoda koju je protiv njih podnela srpska kompanija Pionir.

Podneta prijava, zaplena robe i optužbe za falsifikovanje "negro" bonbona su potpuno neosnovane i nepotkrepljene, navodi se u saopštenju makedonskog proizvođača, čiji su proizvodi ovih dana meta inspekcijskih službi u Srbiji.

Iz kompanije sa istorijom dugom 132 godine ističu da je u ovom slučaju prekršena i dobra poslovna praksa jer prema tim principima, kompanija koja tvrdi da je njen proizvod falsifikovala neka druga kompanija, treba pismeno da je o tome informiše i potraži da se roba povuče sa tržišta.

Advokat kompanije Pionir kaže da je takvo obaveštenje dostavljeno Evropi, menadžent makedonske kompanije naglašava da takva informacija nije stigla na njihovu adresu, navodi se u saopštenju.

Kompanija Pionir iz Subotice upozorila je prošle nedelje da su se na tržištu pojavili plagijati nekoliko konditorskih proizvoda te kompanije, a da je jedna od njih i makedonska Evropa.

- Evropa na srpskom tržištu prodaje više od 100 godina, ima svoju vernu grupu potrošača i lojalnih klijenata i na njena adresu nikad ranije nije stigao ovaj tip optužbe. Način funkcionisanja Evrope se nikad nije bazirao na plagijate i na falsifikate, naprotiv, proizvodi naše kompanije su često bili meta plagijata od strane raznih država i završavali su se pravnim postupcima - kaže Sava Dimitrova, predsednik upravnog odbora Evrope AD Skoplje, prenosi B92.

Kako dodaju iz makedonske kompanije, inspekcijska služba u Srbiji postupila je na zahtev Pionira, a da pritom nisu razmotrili suštinu, posle čega je zaplenjivanje robe izvršeno po slobodnoj proceni.

"U okviru industrije, falsifikat se definiše kao produkcija kopije ili stvaranje imitacije, ali u ovom slučaju o tome ne može biti reči. “Bonbon noar”, proizvod zaplenjen u Srbiji, legalno je na policama prodavnica, sa zaštitnim znakom, logoom Evrope, u karakterističnoj ambalaži i imenom koje nema dodirnu tačku sa onim na proizvodu Pionira", piše u saopštenju.

U pogledu sadržaja bombone, ona je nepromenjena i proizvodi se više od 50 godina, a prvi put je evidentirana u katalogu Evrope 1982 godine. Sastav “Bonbon noar” i “negro” je različit. Sličnost je u tome što su oba baziranа na sastojci lakric, ali procenat masnog punjenja, filovanje i izgled same bombone uopšte nisu iste, objašnjavaju, a prenosi B92.

Kako dodaju, Lakric u svetu bombona koristi nekoliko stotina proizvođača i većina njihovih ambalaža su bazirane na crnoj, beloj i crvenoj boji koje se povezuju sa imidžom ovog sastojka. Praktikuju ga i globalni brendovi kao što je Haribo.

Bombon Evrope se prodaje u ovoj ambalaži od 2003. godine i od tada je prisutan na tržištu Srbije, znači skoro punih 11 godina.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko

    12. jun 2014 | 12:01

    To samo znači da Negro znači nešto, čim se prave plagijati.

  • ana

    12. jun 2014 | 12:18

    Dragi advokati kompanije Pionir, prosetajte se malo do Zavoda za intelektualnu svojinu pre nego sto progovorite opet nesto.. Fine tete ce vam tamo objasniti zasto ovo NIJE falsifikat, da sebe i nas ne brukate ovakvim izjavama i optuzbama.

  • Kole

    12. jun 2014 | 13:55

    Makefonci nam nikad nisu bili prijatelji.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA