EPS molbom preti korisnicima zbog JMBG!

Iz EPS Snabdevanje mnogi građani su ovih dana dobili "poziv kupcima" da lično dođu do lokalne distribucije i daju svoj matični broj

  • 18

Iz EPS Snabdevanje mnogi građani su ovih dana dobili "poziv kupcima" da lično dođu do lokalne distribucije i daju svoj matični broj. Ovu "molbu", začinjenu pretnjom sudom, Poverenik građana je odbacio kao neosnovanu, piše Mondo.

Privredno društvo EPS Snabdevanje, koje je osnovano krajem februara ove godine i od elektrodistribucija EPS preuzelo naplatu potrošene električne energije za građane i privredu, razaslalo je ovih dana na adrese mnogih potrošača čudnu "molbu".

U dokumentu pod nazivom "Poziv kupcima električne energije za dostavu tačnog jedinstvenog matičnog broja građana (JMBG)" stoji da korisnik koji je dobio dopis nema tačne podatke u registru EPS-a, bilo da nedostaje JMBG, bilo ime jednog roditelja ili su podaci nepotpuni ili duplirani...

U svakom slučaju, korisnik bi trebalo da, po zamisli nekog iz EPS Snabdevanje, ode do lokalne distribucije (lično ili pošalje punomoćmnika) i tamo reguliše svoje "pravo i obavezu".

U dopisu ne stoji ništa o tome ko bi građaninu trebalo da nadoknadi trošak dolaska (prevoz, parking za kola i sl.)i vrednost izgubljenog vremena radi sređivanja arhive EPS-a.

To "pravo i obavezu" iz EPS-a baziraju na "članu 12 stav 1 tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i članovima 61 i 62 uredbe o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom".

Ukoliko se korisnik ogluši o ovu molbu-zahtev, iz EPS-a prete naplatom "bilo kakve materijalne štete ili troškova koja nastane zbog nepostupanja po molbi", kao i "sudskom naknadom eventualne štete".

Na "akciju" EPS-a je odmah reagovao Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić, i zaključio da EPS-ovi argumenti da građani sređuju njihovu arhivu o svom trošku ne "drže vodu".

Povodom prijava većeg broja građana, Poverenik je, kako nam je rečeno u njegovoj kancelariji, izvršio nadzor kako EPS Snabdevanje sprovodi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti (na koji se poziva u svojoj molbi-zatevu-pretnji).

Nakon uvida u kompletnu dokumentaciju zaštitinik prava građana je zaklјučio da ni Zakon o energetici niti bilo koji drugi zakon ne sadrže odredbe o tome da su građani dužni da dostave JMBG radi zaklјučenja ugovora o prodaji električne energije, niti radi eventualnog vođenja postupka prinudne naplate potraživanja EPS-a.

U odsustvu zakonskog osnova za obradu JMBG u ove svrhe, morao bi postojati pristanak, odnosno saglasnost lica (EPS-ovih korisnika).

- Ali da bi saglasnost bila valјana, potrebno je da bude slobodno data, što ovde nije slučaj, jer se stavlјa u izgled pokretanje sudskog postupka za naknadu štete, i to neke nejasne, nedefinisane štete - ističe se u nalazu Poverenika.

Nakon sprovedenog nadzora, Poverenik je uputio Upozorenje EPS Snabdevanju da vrši nedozvonjenu obradu JMBG i da je dužan da u roku od osam dana od dana prijema Upozorenja obavesti Poverenika i javnim saopštenjem svoje korisnike - krajnje kupce električne energije, o preduzetim merama na otklanjanju nepravilnosti.

Ovakvim dopisima iz EPS nezadovoljne su i organizacije potrošača. Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) za MONDO kažu da je ovo još jedan nečuven potez EPS-a.

- Zašto neko misli da bi tuđ nerad i nemar trebalo da ispaštaju građani Srbije kao masovni korisnici EPS-a. Njihova je dužnost da imaju svoje ažurne podatke a građani čak ni nemaju ugovore da njima već su svoje ugovore sklopili sa distribucijama a EPS Snabdevanje ih volšebno preuzeo. Kada smo tražili da se sklapaju novi ugovori nisu bili zainteresovani - kaže predsednik NOPS Goran Papović.

Papović ukazuje i na to da građani na svakom računu za struju već imaju stavku od 100 dinara za "štampu, distribuciju računa i ostalo", pa bi deo tih para, "pogotovo zbog tog misterioznog 'ostalo" sada trebalo da konačno potroše i na klijente.

- Savetujemo građane da kažu 'ne hvala' i ne izlažu se trošku odlaska u distribucije već da čekaju kod kuće službenika EPS-a ili već neke druge firme kada se otvori tržište struje. A iz EPS Snabdevanje neka idu od vrata do vrata i potvrde ugovore, pa će znati na kojoj adresi ko troši struju - kaže Papović.

U EPS-u nije bilo moguće dobiti sagovornika jer EPS Snabdevanje nema moderan kol centar a dva telefonska za korisnike koja su navedena na vebsajtu konstantno "zauzeta".

Tim putem objašnjenje tako ne mogu da dobiju ni građani, pa im peostaje ili da poslušaju Poverenika i udruženja potrošača ili se zapute ka redu u prvoj elektrodistribuciji u okolini.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • ahaa

    18. jun 2014 | 14:41

    Vreme je da neko ovaj eps malo pritegne da ne kradu vise narod

  • Sasa k

    18. jun 2014 | 14:56

    Ma da evo nemam preca posla.Jednostavno me ne zanima i nepada mi napamet da gubim vreme u redovima.Eps.....zdravooooo

  • super

    18. jun 2014 | 15:06

    Papovici i ostali su me ubedili da moja tri sina n e m a j u sta da traze u ovoj drzavi

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA