Da li i vi mislite da deca mlađa od 14 godina treba krivično da odgovaraju?

Prema podacima Ministarstva za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, prošle godine je 15.000 dece izvršilo neko krivično delo u našoj zemlji. Među delinkventima je sve više mlađih od 14 godina, ali oni ne mogu da odgovaraju krivično za počinjena dela, zbog čega mnogi od njih i dalje prave prestupe

Komentari

  • Stipan

    16. novembar 2019 | 03:16

    Ee pa iskreno ne znam odakle da pocnem al ogromno DA za to i da se pod HITNO uvede...od mog druga sestra sa ne punih 13 ima krivicni dosije za lazno optuzivanje i dete je teski delikvent.. za takvo dete je DOM!!! I trebali bi pisati peticiju jer dete sa 13godina kad je spremno na takvo nesto ko zna sta ce biti kasnije....

  • Ja

    7. jun 2018 | 15:59

    DA

  • bubuleja

    17. januar 2015 | 18:09

    U zavisnosti od težine krivičnog dela. Ali prvo treba žestoko kazniti staratelje

  • Ja

    13. januar 2015 | 21:38

    Deca mlađa od 14 godina ne mogu da budu odgovorna za svoje postupke jer tek treba da nauče šta je ispravno, a šta ne, treba samo dodatno edukovati decu koja se neprimerno ponašaju, a imaju ispod 14 godina.

  • vesna

    11. januar 2015 | 13:57

    Da ,treba krivicno da odgovaraju,ali ih treba u to upucivati kroz skolsko gradivo jos od prvog,drugog razreda osnovne skole.Jedino se tako moze spreciti maloletna delikvencija .A kazne moraju biti prilagodjene njihovom uzrastu, u smislu otvaranja posebnih ustanova,gde ce ih pored vaspitaca, psihologa i ostalog strucnog osoblja i policajci edukovati ali i kaznjavati po potrebi.

  • Dusan K. Ilijenadin

    3. januar 2015 | 13:03

    Nikako!!!

  • sead

    1. januar 2015 | 19:10

    mislim da treba da odgovaruju i maloljetnici i roditelji, dobro je receno djeca postaju predatori bez osjecanja sto je pogubno za cijelo drustvo a pogotovo za okolinu.pogotovo su opasna djeca maloljetnici koji treniraju borilacke sportove oni su hladno oruzje koje nitko ne kontrolira i nece da kontrolira. sead

  • Ser Žile

    31. decembar 2014 | 10:59

    Treba, i tek kako da trteba. Više je krajnje vreme da čuveni Sivi Dom dobije nove kapacitete, da se ta neiživljena dečurlija najzad opameti

  • grada

    30. decembar 2014 | 19:57

    Treba!

  • bre

    27. decembar 2014 | 12:45

    pošto njihovi roditelji nisu odgovarali kad je bilo vreme moraće sami.

  • grof

    26. decembar 2014 | 13:03

    Kada mogu da prave kricvicna dela moraju i da ODGOVARAJU.tacka

  • Gordana

    11. decembar 2014 | 00:26

    naravno i sve ce biti gori dok ne pocnu odgovarati za ono sto urade

  • Zorka

    10. decembar 2014 | 07:36

    Normalno da treba da odgovaraju i deca i roditelji koji ih puste na ulicu da im lutaju do kasnih sati i nepitajuci ih kuda su bili i sta rade umesto da ih usmeravaju na pravi put . Te roditelje treba najstrozije kazniti u svakom smislu pa i novcanom a male delikvente u korenu saseci i nedozvoliti im da prerastu u kriminalce u dom a tamo im dati da snagu trose na fizickim poslovima. Kad ono u tim godinama pravi prekrsaje i nasilnicki se ponasa na ulici pa to treba odma u startu kaznjavati zar treba da strahujemo izaci na ulicu do prodavnice itd. A sto se tice drzave i njenog glupog zakona pa ja mislim da politicarima kriminalci i odgovaraju i da oni to i hoce da stvore sto vise razbojnika jer u ovoj drzavi skolovan i posten nemoze da uspije . Pa pogledajte samo koliko nam fakultetski obrazovani mladi sede kod kuce bez posla ili rade kod kineza a koliko neskolovanih i nepismenih sedi u kancelarijama i foteljama u skolama firmama sve bez skole i neobrazovano koje nezna da izgovori tri recenice a kamoli sto drugo jer su dosli na ta mesta preko veze i stranke. I koje za to kriv pa mi mismo im to dozvolili da nam nepismeni unistavaju ono sto su nasi dedovi ,roditelji krvavim znojem stvarali,mismo im dozvolili da nasu buducnost i buducnost nase dece otimaju kao sto nam otimaju hleb zaradjen znojem ito od bedni plata i penzija a njine plate od po 3000 do 7-8 hiljada nesmanjuju vec otimaju od nas ,Koje kriv i koim je sveto dozvolio pa naravno mi celo drustvo jer mi smo za njih jeftina radna snaga koja im puni dzepove i cuti..

  • Boško

    7. decembar 2014 | 05:18

    Ne, ali svu odgovornost treba da snose njihovi roditelji.

  • djole

    4. decembar 2014 | 11:10

    Ovim maloletnim delikventima treba da sudi Sudsko vece za maloletnike i OBAVEZNO da im izrekne meru smestaja u DOM ZA / PRE /VASPITANJE. A tamo o njima treba da brinu strucna lica - vaspitaci i da sa njima rade zavisno od uzrasta i svakako sve ono sto njihovi roditelji nisu ucinili. Znaci: ovakvi domovi bi bili jedna velika porodica za sva vaspitno zapustena lica - maloletnike. Nijihov boravak u ovim ustanovama - domovima - bi trebalo da traje do punoletstva. U ovakvim domovima bi se organizovala i nastava za ta lica, kao i sportske aktivnosti, a tzv izlazak u grad bi bio strogo kontrolisan i sankcionisan od strane Upravnika Doma za / pre/ vaspitanje maletnih lica .

  • miroslav

    1. decembar 2014 | 19:23

    NE. Ali bi zato država i društvo trebali da odgovaraju

    • 8. januar 2015 | 08:39

      dusan

      @miroslav

      A gde je po tebi u ovoj priči odgovornost i obaveza roditelja. zato nam je tako , što svi očekujemo da društvo i država preuzmu obavezu vaspitanja naše dece. Nije to njihova obaveza. Oni treba da deluju samo kada roditelji nisu sposobnio da ispune tu obavezu. Ja se dobro sećam vremena kada sam išao u osnovnu školu krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina. U to vreme u mom gradu je postojao dom za vaspitno zapuštenu decu koja su bnila u njenu smeštena. Imali su obavezu da pohađaju školu i da je završe. Velika većina njih je to i uspela. Bili su uključeni u redovan sistem školovanja osnovnog i srednjoškolskog. Nisam za to da se snižava granica krivične odgovornosti dece iz mnogo razloga koje zbog prostora ne mogu da ovde elaboriram , ali sam za to da se uspostavi sistem koji će tu decu izvoditi na pravi put kao što je to bilo nekada.

  • Bojan

    29. novembar 2014 | 12:49

    Slazem se da deca starija od 10 godina treba da odgovaraju krivicno.Jel takva deca ako upadaju u tim godinama u kriminal sta se ocekuje kasnije od te iste dece.Da postanu jos gori i da nedaj boze pocine jos veca krivicna dela.Ubistva,silovanja....

  • 1970

    27. novembar 2014 | 09:40

    u zavisnosti od težine krivičnog dela trebalo bi da odgovaraju već od 12 godina.

    • 7. jun 2018 | 16:05

      Ja

      @1970

      I ranije, neka deca se rode djavoli,psihopate i tu na zalost nema prevaspitavanja,samo izolacija da nekoga ne usmrte ili povrede.

  • лаки

    24. novembar 2014 | 15:44

    Мислим да треба да одговарају свакако. Али родитељи су их направили таквима, па треба и они да сносе последице, а не да се скривају, тако што се не замерају деци, која, кад се осиле тукући и убијајући, пљачкајући, не презају ни од малтретирања родитеља.

    • 27. novembar 2014 | 09:57

      Peragenije

      @лаки

      Slazem se. ALI, sta ako ta deca, shodno zakonu, tuze svoje roditelje za maltretiranje. Poznajem zenu koja je svom bratancu, koji zivi sa ocem, rekla da ce odrati zivog ako nastavi da preti ocu tuzbom. I naravno sve je prestalo.

    • 22. decembar 2014 | 15:26

      Nena

      @лаки

      Neslažem se da treba svi roditelji da odgovaraju. Verovatno ima roditelja koji zapostavljaju decu,ali ima i onih koji decu uče sve kako treba ali oni rade ono što hoće. Lično iz svog iskustva znam da se neko dete rodi sa predispozicijom da sluša druge a ne svoje roditelje a to obično vodi ka kriminalu.Imam ih 3 dvoje su dobri i kako treba a 1 nije a odrasli u istoj kući i isto vaspitavani. Zar treba mene da krive za njegove gluposti koje je počeo da radi kada je napunio 18 godina ?

  • Marija

    22. novembar 2014 | 23:34

    Smatram da treba.

  • Svedjan

    22. novembar 2014 | 12:56

    Naravno da treba da odgovaraju krivicno! Nazalost, ti koji pocine ovakve prestupe vec kao deca, takvi ce biti samo problem celoga zivota, drustvo ce imati velike probleme sa njima, nedaj Boze ali je verovatnoca jako velika da ce nekoga kostati zivota! Nema tu pomoci ali naravno da treba krivicno da odgovaraju bez olaksavajucih okolnosti!

  • HArms

    22. novembar 2014 | 11:53

    Pre svega treba razviti institucije koje će brinuti o takvoj deci i koja će moći pravilno da izvrše prevaspitavanje istih. Sa druge strane treba kažnjavati roditelje ili staratelje, ali i odgovorna lica u centrima za socijalni rad i drugim institucijama kojima je bio poveren nadzor nad takvim licima. Vidim da ovde rulja žedna krvi želi "svoju" napuštenu decu rigorozno da kažnjava!

    • 27. novembar 2014 | 09:59

      Peragenije

      @HArms

      Pre svega treba vratiti mesto porodice u drustvu.

  • Pilke

    21. novembar 2014 | 23:23

    Tako nam i treba kad su deca starija od roditelja, bar kad je kaznjavanje u pitanju. Necemo dugo cekati pa ce deca tuci roditelje, jer su neposlusni, a za to nece odgovarati jer su maloletni. Evropa ce nam doci glave. Dok smo imali svoju drzavu i svoj cilj, znalo se ko je dete, a ko je roditelj. Zakon tu ne moze nista.

  • nbg

    21. novembar 2014 | 21:23

    pod hitno prva tacka u skupstini , sve se moze i onako gube vrijeme i svadaju se.zbog njih bre treba na ulice ,a kao niko im nista nemoze.pa nije ovo bruklin

  • mira

    21. novembar 2014 | 20:05

    Naravno i to POD-HITNO TREBA DA SE PROMENI ZAKON!!!!!!! I maloletnici a i RODITELJI krivična prijava. Ne mogu ,tamo neki klinci da se ponašaju bahato,pale,ruše,ubijaju i NIKO nije KRIV!!!!ako mogu komunalci da privode putnike ne razumem zašto ne mogu da počupaju uši nekom malim delikventu..kakvo pravo deteta kakvi bakrači! A kada mamica ili tatica budu trebali da plate KAUCIJU (koja bi trebala da bude paprena) da bi im mezimče izašlo iz ćorke ,pitala bi ih onda da li bi ga oni sami lično prevaspitali!

  • Profi

    21. novembar 2014 | 18:49

    Naravno!

  • Dragan

    21. novembar 2014 | 17:52

    naravno, zasto da ne, kada pocine krivicno delo treba i krivicno da odgovaraju! A pre toga resite se ove advokatske mafije, uvedite im poreze i nek zaradjuju kao ostali fakultetski obrazovani kadar, doktori, inzenejri...

  • Savica

    21. novembar 2014 | 15:00

    I oni i roditelji obostrano

  • momazver

    21. novembar 2014 | 14:36

    Dok se vi sastanete, dogovorite,sprovedete mere, ovi ,za sada mali,ali ZLOCINCI/shvatice da im drustvo NE MOZE NISTA i,DALEKO BILO/ U B I C E nekoga.

  • Vlada leskovac

    21. novembar 2014 | 13:58

    TREBA

  • Nenad

    21. novembar 2014 | 13:24

    Da naravno da treba da odgovaraju krivicno jer sve sto onaj uradi sa 18g moze i onaj sa 14 i zato sto ima14 nebi trebao da ogovara to nije prvada

    • 21. novembar 2014 | 17:34

      nataša

      @Nenad

      Svako ko je u stanju da učini prekršaj treba i da odgovara...Zašto dozvoliti nasilnicima da izrastu u još veće kriminalce? Ili će deca tući nas odrasle i proći nekažnjeno- san snova...

  • gile

    21. novembar 2014 | 13:23

    Na dosta komentara bih dao 3 plusa,a da su dirali mog dedu onda.......................... . ..............

  • Александар Џунић

    21. novembar 2014 | 12:43

    Па зар то није сврха васпитно-поправних домова?

  • dr.mile

    21. novembar 2014 | 10:38

    Deca su ti kao kompjuter,moras ih programirati a to se radi pravilnim vaspitanjem.Kao u dobar i mocan kompjuter ako ne ubacis dobre programe ili ako ga ne programiras on i ako ima dobre performanse bice ti bezkoristan .To sto je taj kompjuter beskoristan kriv je onaj ko ga nije dobro programirao,taj kompjuter da je imao dobrog programera dao bi vrhunske rezultate.Tako vam je i sa decom ako ih dobro vaspitas,usmeris i vodis racuna o njima na pravi nacin i oni ce imati dobre rezultate,ako dete pustis na ulicu da bude gladno zedno boso i golo a oko njega sve u izobilju(gledano iz njihovog ugla)pada u iskusenje da prosi,krade,otima ,pljacka pa i ubija.Mi smo spremni osuditi takvu decu i unistiti im i ovako unisten zivot jer nam je tako lakse,jer smo suvise sebicni i nismo spremni drugome pomoci,vazno je da je samo nama dobro i neinteresu je nas razlog zasto su deca takva.Svi vi sto ste za rigoroznu osudu dece stavite se u polozaj te dece i pokusajte da shvatite sta tu decu tera da budu takva.

    • 11. decembar 2014 | 01:12

      mira

      @dr.mile

      Bravo Mile! I da dodam Cemu spustanje granice krivicne odgovornosti? Zar mislite da vasa deca nikada ne mogu da dodju u iskusenje da naprave nesto. Dragi roditelji, i dete advokata i profesora,i seljaka moze da napravi krivicno delo na uzrastu od 10 do 11 godina. Zasto mislite da vase dete nece doci u iskusenje? I sta onda da vam ga uzmemo i saljemo u popravni dom? A za ovu situaciju kriv je jedino centar za socijalni rad. Sta su radili?Gde su bili? Zasto nisu podnete prijave protiv njih, zasto nisu liseni roditeljskog prava? Dom xa nezbrinutu decu u Nisu jos uvek radi. Tamo su mogli da ih smeste ako nisu mogli da nadju hraniteljsku porodicu. Oni su za to placeni, da se bave porodicama u problemu. I opet su zakazale institucije sistema.

  • Misirac

    21. novembar 2014 | 10:30

    Za određena krivična dela bi trebali da odgovaraju.Nisam zagovornik kaznjavanja maloletnika ali mora se od negde poceti.Moraju da znaju da mogu krivicno odgovarati za ubistvo,razbojnicko ponasanje i sl.

  • Nenad

    21. novembar 2014 | 09:35

    Mislim da bi trebali krivicno da se procesuiraju odredjeni ljudi sa odredjenih televizija koji propagiraju indirektno nasilje i velicaju kriminalce koji prepricavaju svoje takozvane ''nestasluke '' iz mladosti i to u udarnim terminima , plus mnoge druge stvari... e , kad se drzava pozabavi prvo njima i bude uvela red sta se prica i pusta pred decom onda nece biti potrebe za krivicnu odgovornost maloletnika

    • 21. novembar 2014 | 09:55

      dr.mile

      @Nenad

      Stalno iste greske,pred decom ne treba imati tabu tema i od njih kriti i pokazivati im nestvaran zivot.Deca moraju da shvate zivot na pravi nacin i da nauce da razlikuju sta je dobro a sta lose,ali to ne mogu sama.Da bi deca umela da naprave razliku izmedju dobra i zla,moraju da imaju nekoga ko ume na pravi nacin da ih nauci.Duznost i odgovornost snose najvise roditelji,okruzenje,vaspitaci pedagozi,nastavnici,profesori,mediji drzavni vrh i stanje u drzavi.

  • Milan Hn

    21. novembar 2014 | 09:33

    Sve do momenta dokada su roditlji imali prava da vaspitaju svoju djeci kako treba Bog je pomagao ali dosla nova pravila i sada to treba da rade socijalne sluzbe bas napredujemo treba će nam vise zatvora nego skola demokratija zapada

  • Danila Milenkovic

    21. novembar 2014 | 09:33

    Naravno da treba! Ako znaju da budu siledzije u tim godinama, onda treba izmisliti drustveno koristan rad, da se trose pravilno. Njima nista ne mogu roditelji, skola, drzava??? Ko ce onda nas da zastiti od onih koji donose ovakve zakone i od ove dece...

  • Dejan B.

    21. novembar 2014 | 09:16

    BATINA JE IZ RAJA IZAŠLA

    • 21. novembar 2014 | 18:55

      Profi

      @Dejan B.

      E to je taj problem, ponovo uvesti BATINE, MALO ZESCE ZA OVAKVE.

  • Jelena

    21. novembar 2014 | 09:15

    Ovo znaci da romska deca mogu da nas sve pobiju ako im se cefne a da tu niko nista ne moze da preduzme.Ovo se kosi sa svakim zdravim razumom i ne postoji nigde na svetu.To je posledica raznih naopakih NVO koji izopace svaku razumnu inicijativu za poboljsanje zivota svih ljudi.Nenormalno je dase zajednica ne brani od silejdzistva

  • Tomas Man

    21. novembar 2014 | 09:14

    Siguran sam da treba naci nacin da se ovakvi delikventi kazne. Pa, sta to znaci? Imam 13god i mogu da ubijem nekog bez posledica. Roditelji te dece takodje moraju biti opovrgnuti nekoj vrsti pritiska.

  • NEKO

    21. novembar 2014 | 08:58

    Naravno da da ako su zasluzili ja imam 13ali ako je neko zasluzio neka krivicno odgovara!

  • Vladimir

    21. novembar 2014 | 07:51

    Mislim da moze da se izmisli nesto mnogo kreativnije... npr nabiti ih u fabriku pod policijskim nadzorom da odrade odredjeno vreme. U zavisnosti od tezine dela...postoji milion nacina da se kazne ta deca. A trebali bi uporedo da budu kaznjeni i roditelji...to kazem kao roditelj.

  • 'deka grande

    21. novembar 2014 | 07:48

    DA obavezno i odmah u skupstinu.

  • Dragisa

    21. novembar 2014 | 07:32

    Dali takvi mladi ludci , i buduci kriminalci treba da nas ubijaju a mi da im to dozvoljavamo i cutimo.AKO SU SVESNI DA TO RADE ONDA TREBA DA BUDU SVESNI DA ZA TE PRESTUPE TREBA DA IDU U ZATVOR.ONI UPRAVO SVESNI DA MOGU DA RADE STA HOCE I DA IM NECE HVALITI DLAKA s GLAVE.TAKVU ANOMALIJU SISTEMA TREBA POD HITNO RESITI.

  • Wwertty

    21. novembar 2014 | 07:21

    Ako su spremni da urade krivicno delo,onda su spremni i da odgavaraju!!!ODGOVOR:DA!!!!!!!!!

  • Dani

    21. novembar 2014 | 03:59

    U ovu nasu drzavu treba mnogo sta promeniti.

  • Radomir

    21. novembar 2014 | 03:32

    Ma koja smo mi drzava ljudi pa omladina preko 20god i vise idu pljačkaju prodavnice pumpe i policija ih uhapsi i nema zatvora nema nista puste ih na slobodu tuzno i zalosno izgleda da su mnogi jaki na recima a od toga zakona pojeo vuk magarca

  • misa tumbas

    21. novembar 2014 | 03:31

    Treba.Dete treba da oseti krivicu i bude kažnjeno za stvari koje rade.Vecina roditelja ne posvecuje dovoljno pažnje deci niti ih kaznjava za loše stvari i oni izrastaju u loše ljude.Bezobrazni ,razmazeni ,ne odgovorni,ne kulturni....najgore da ljudi nisu ni svesni svog ponasanja .Lav ne zna da je on agresivan,opasan,prljav...jer ga nikad niko nije ucio.Povredice druge ,izbaljezgace se bilo gde ali može mu se ,on je kralj zivotinja...Danas imamo razne nauke i predmete u skoli ali jedan fali a to je cas kulture ili ti vaspitanja.

    • 28. novembar 2014 | 02:45

      Nenad Nis

      @misa tumbas

      Vaspitanje i kultura se uce PRVENSTVENO kod kuce, do cetvrte - pete godine, posle je kasno... Problem u drustvu je u tome sto nadobudne osobe insistiraju na PRAVIMA a noko ne govori o obavezama... Tako se peru pare dobijene od kojekakvih nevladinih organizacija a ujedno urusava i porodica i skolstvo. Puna su usta prava zena i dece - koja niko ne negira, ali im to daje neke uvrnute ideje - oni ne razmisljaju, oni haluciniraju... Ljudi, prisetite se sta to bese PORODICA...

  • Dzipsi

    21. novembar 2014 | 02:03

    Apsolutno da!Treba otvoriti poptavne domove zatvorenog tims za decu do 14 godina.To su vaspitno zapustena deca,prepustena ulici,sa previse agresije u sebi.To su mali opasni prrstupnici koji ce za 5 minuta postati kriminalci i ubice visokog ranga!Nemojte da citavog zivota lecimo posldiice,a da uzrok negujemo!Oni imaju svest i obesnost kriminalaca,pa treba da imaju i takav tretman.Takodje treba hapsiti roditelje koji necinjenjem podsticu na kriminal,i od tih klinaca prave nekog ko sa 10 godina preuzima ulogu hranitelja porodice!Sramota za drzVu da se sugradjani plase male,romske dece.Pod hitno zastititi gradjane od malih huligana,jet ako narod uzme pravdu u svoje ruke,nece biti dobro...

  • Stara škola

    21. novembar 2014 | 01:46

    Ako dete od 11-12 godina ima dovoljno "zrelosti" da napada stare i nemoćne ljude, da krade i otima, onda ima dovoljno zrelosti i krivično da odgovara.

  • Bojan

    21. novembar 2014 | 00:58

    Naravno da DA!!!

  • Slavica

    21. novembar 2014 | 00:42

    Treba da drzava spreci to nasilje od strane maloletnih lica.Treba da odgovaraju.

    • 21. novembar 2014 | 08:14

      yu

      @Slavica

      Da treba Ali drzava je kriva zato sto uvede zakone da se deca ne smeju tuci. a po mome misljenu roditelji su vise krivi jer je roditelj tu da vaspita svoje dete i da ga uci za dobar izbor u zivotu.Po tome onda treba i roditelj da bude kaznjen

  • iznogud

    21. novembar 2014 | 00:14

    ako iznos kradje neprelazi 15000 nepokrece se postupak,a pre nekoliko nedelja procitam da je neki predlozio zakon po kojem deca ako pocine kradju do milion dinarta neodgovaraju.kaznenu politiku treba promeniti tako da svi odgovaraju pa dali imali 8 ili 88 god

  • Mare

    21. novembar 2014 | 00:12

    DA! Ako moze da napravi krivicno delo svesno, onda ce biti i kaznjen za isto.

  • iznogud

    21. novembar 2014 | 00:11

    deca imaju svaki dan prilike da vide da se kriminal isplati jer kriminalci neodgovaraju za svoja dela,duznicima se oprastaju dugovanja,proneveris pare smene te sa funkcije...deci se svaki dan objasnjavaju prava ,ali niko nepominje obaveze i sankcije koje ce se izvrsiti ako se te obaveze neispune...dok se neuvedu pravila igre za sve ovo je ipak samo prazna prica

  • Tuga

    20. novembar 2014 | 23:59

    Da.

  • Serzex

    20. novembar 2014 | 23:49

    DA !!! Pod hitno doneti takav zakon ..!!!

  • Jovana

    20. novembar 2014 | 23:43

    Treba da odgovoraju. Dete sa navrsenih 5 godina ima formiranu svest da li nesto sme da se radi ili ne, recimo, ima svest o tome da ne sme da uzme noz i izbode coveka, stoga, maloletnik od 14 godina ima svest o apsolutno svemu, pa samim tim ako je u stanju da izvrsava razna krivicna dela, treba i da odgovara bez obzira na to sto nije punoletan jer ga godine uopste ne sprecavaju u izvrsavanju mnogobrojnih k.dela.

    • 8. januar 2015 | 08:51

      Dušan

      @Jovana

      Ne slažem se. O svesti dece do 14 godina se može diskutovati mnogo. O tome su stručnjaci napislai ozbiljna naučna dela i ja lično smatram da ona nemaju dovoljno razvijenu svest o svemu dozvoljenom ili nedozvoljenom. Pogotovo to nemaju deca od 5 godina. Međutim , sa takvom decom treba raditi . Prva je porodica a tek ako ona zakaže treba uključiti društvo i državni aparat kroz sistem prevaspitanja u dnevnim ili ustanovama zatvorenog tipa. Lišavati roditelje njihovih prava i smeštati takvu decu u odgovarajuće ustanove.

  • Sergio

    20. novembar 2014 | 23:42

    Mi se ne pitamo. Zakon ce biti uskladjen sa zakonima EU a po njima kaznjavanje dece je protiv Ustavno. Deca nisu kriva vec porodica, vaspitaci, okruzenje itd....citajte zakon

    • 21. novembar 2014 | 08:22

      skolarac1

      @Sergio

      Pa ta EU će nam doci glave. KP domovi su za tu decu izmisljeni a ne za nas od 40 godina.

    • 21. novembar 2014 | 19:00

      Profi

      @Sergio

      Oladi od EU.

  • Dejan Nikolajević

    20. novembar 2014 | 23:24

    Nekad, dok su deca bila vaspitavana "starim metodima", ovakvi slučajevi su bili gotovo nezamislivi. Tada deca nisu snosila odgovornost isto kao i sad, ali su za njih odgovarali roditelji koji su opet imali prava da ponekad kazne svoje dete u vidu pruta po debelom mesu, ili nekom blažom kaznom. Današnji balavci imaju veća prava od svojih roditelja, niko im ne sme ništa i onda nije nikakvo čudo što klinci divljaju. Mislim da svako kome su data bilo kakva prava mora da ima i odgovornost. Svako drugačije gledište je paradoksalno. Naravno, nisam za nasilje nad decom, ali isto tako nisam ni za to, da kada vidim dva - tri desetogodišnjaka kako mi prilaze na ulici, moram ili da menjam stranu ulice ili da se uzdam u to da su dobro vaspitani.

  • истина

    20. novembar 2014 | 23:23

    Деца морају да буду одговорна као и родитељи.Нисмо ми сигурни шта родитељи говоре деци.Наметнута одговорност детету чини га одговорнијим.Тако се израста у одговорну личност.Демагогија и дволичност од деце стварају проблем.

  • Pera Kojot!

    20. novembar 2014 | 23:22

    Naravno! I na drustveno koristan rad! Jedno par meseci za manje delo!

  • Bebana

    20. novembar 2014 | 23:21

    Nekada su roditelji imali normalno radno vreme ,vikendom su uglavnom bili slobodni i imali su kada da se posvete detetu. Danas kod privatnika radis po ceo dan ,jedva da dobijes i 1slobodandan. Detetu nema ko da se posveti zato su takvi huligani. Treba im se suditi al treba se i mnogo toga jos promeniti.

    • 21. novembar 2014 | 02:10

      Dzipsi

      @Bebana

      UGLAVNOM HULIGANI PROIZVODE MALE HULIGANE!Nema to previse veze sa radnim vremenom roditelja.Mnogo nas je sa celodnevnim obavezama,ali deca znaju sta smeju a sta ne!I jedan sat pred spavanje je dovoljan da se sa detetom provede kvalitetno vreme.Ovu balavu bratiju treba zatvoriti!

    • 21. novembar 2014 | 08:07

      pravda

      @Bebana

      Po tebi,znaci da su za sve krivi privatnici!?

  • Da li i vi mislite

    20. novembar 2014 | 23:17

    Naravno da mislimo da treba i treba da opet rade kazneno popravni domovi i kaznene institucije za maloletne prestupnike sa kojima bi radili vaspitni radnici a zna se kako se radi vaspitna mera za takve,to nam je pod hitno.Kao u vreme stare Jugoslavije lepo u popravni dom pa kad napuni 18 godina ako je ubio onda u zatvor.E zato je tada bilo vise mira i reda.Odvajao se kukolj od zita.I time ce se spreviti da maloletni vrse krivicna dela a samim tim i zastrasiti oni potencijalni koji bi to mogli da ucine zanli bi gde ce posle.I samim tim aktom izdovojiti od normalnog dela populacije ako ne mogu da se promene.A time ce se ujedno i zastiti ostali deo normalne i mirnije populacije od nasilnih i drustveno ne podobnih koji ugrozavaju ostale gradjane!

  • delikvent

    20. novembar 2014 | 23:17

    da

  • XXX

    20. novembar 2014 | 23:13

    Ukoliko deca imaju roditelte ili staratelje njih treba sankcionisati, ukoliko nema tu su socijalne sluzbe da se time pozabave, domovi za nezbrinutu decu i td. A pomerati granice na nize-hm-dajte da ne postoje. Naravno salim se. To samo znaci da je sistem nemocan da sa time izadje na kraj, a da ostale ustanove ne rade svoj posao kako treba i td. i td. i td.

    • 21. novembar 2014 | 02:13

      Dzipsi

      @XXX

      Pomeriti granice nanize,onoliko koliko je potrebno za zastitu od malih vandala.Oni mogu i da ubiju ,a da ne odgovaraju@Grozno!

  • Maja

    20. novembar 2014 | 23:12

    Apsolutno sam za jer ako se maloletnici ne nauce pameti i ponasanju dok su mladi kasnije ce s njihovim odrastanjem biti mnogo gori. Treba smisliti neku stroziju kaznu jer sa ovim zakonom samo jos vise divljaju zato sto im ne moze niko nista....

  • Banjac

    20. novembar 2014 | 23:07

    Prvo moraju da odgovaraju roditelji koji su zapustili decu, ali i deca. Kada bi kod prvog prekršaja bili kažnjeni radnom terapijom prinudnog rada(čišćenja,pakovanja... idd ) i deca i roditelji, sigurno je da bi sesmanjio broj ekstremnih delikvenata. Ali ekstreme obavezno u popravni dom. Pa na ulici postaju ne samo opasnost za drugu decu, već i uzor, nažalost

    • 21. novembar 2014 | 02:15

      Dzipsi

      @Banjac

      Roditelji su vec u zatvoru!Pali dok su deci objasnjavali prakticni rad!

  • Blade

    20. novembar 2014 | 23:06

    Da,jer ako odrastu a ne osete sankcije i da postoji neko jači od njih biće od malog veliko zlo kad tad,zato robija bez razmišjanja.

  • sax

    20. novembar 2014 | 23:01

    PA SIGURNO DA TREBAJU DA ODGOVARAJU JER U NAŠOJ ZEMLJI SOCIJALNE USTANOVE NE FUNKCIONISU VEĆ SLUŽE ZA ZAPOSLJAVANJE NESPOSOBNIH KADROVA RAZNIH STRANAKA!!!DA,DA I STO PUTA DA TREBA DA ODGOVARAJU!!!!!!!!!!!

  • KiselaVoda

    20. novembar 2014 | 23:00

    Mislim da je granica od 14 godina, naravno ne za teška krivična dela, dovoljna. Ako se malo manje bude okretala glava u stranu, takva deca se još mogu izvesti na pravi put. Malo manje sebičnosti i sve se može.

  • Mali Mrav

    20. novembar 2014 | 22:56

    Da!

  • dr.mile

    20. novembar 2014 | 22:53

    Zapamtite nema lose dece!!! Ima losih roditelja,pedagoga vaspitaca.Celokupno drustvo nam je kriminalno,koje ne vodi racuna o deci sam drzavni vrh kako ode sa vlasti,tako saznamo za njihove mahinacije pljacke takvi daju primer deci koja su na ulici i nemaju od cega da zive,da bi preziveli moraju da kradu otimaju.Kako stvari stoje cinimi se da ce to isto uskoro raditi svi nezaposleni kojih je svakim danom sve vise,penzioneri kojih je svakim danom sve manje stariji umiru a novi je nece docekati zbog sve strozih kriterijuma,a tu su i radnici( citaj robovi )koji zbog mizernih plata vise su gladni nego siti.Ne kaznjavajte decu vec im pomozite da izadju na pravi put deca nisu kriva.Mi smo krivi sto nismo nista preduzeli nego smo dozvolili da nam gladnu decu vaspitava ulica .

  • Saša

    20. novembar 2014 | 22:51

    DA!!

  • Ja

    20. novembar 2014 | 22:48

    Više da postoji neka ustanova gde će se deca na fin način obrazovati i shvatati da takvo ponašanje nije dopustivo. Pošto izgleda škola nije dovoljna.

    • 21. novembar 2014 | 00:40

      Hjoj

      @Ja

      Srce moje pa ti ko da nisi išao u srpske škole

  • Dexter

    20. novembar 2014 | 22:48

    Naravno,pa oni su instruirani da rade tacno takva dela zs koja ne mogu da odgovaraju.

  • Zevs

    20. novembar 2014 | 22:47

    Ako dete nije kontrolisano od države onda socijalni radnici da odgovaraju zbog nemara, ako i pored toga učine krivično delo onda u zatvor. Aj da mi neko objasni od ovih pametnjakovica što samo izmišljaju prava deteta kako ja bez prisile da ubedim dete da ne bude delikvent? Batina je mečku naučila da igra!

    • 21. novembar 2014 | 19:06

      Profi

      @Zevs

      Kakva drzava,kakvi centri, roditelji i ta deca treba da odgovaraju. Nece ti drzava vaspitavati decu nego roditelj.

  • Sutra

    20. novembar 2014 | 22:46

    Roditelji(staratelji) krivično,deca u zatvorenu ustanovu na prevaspitavanje. Ako ne shvate da čine zločin,ne puštati ih iz iste.

  • Grunf

    20. novembar 2014 | 22:40

    Apsolutno DA za sve teze oblike krivicnih dela, pogotovo za krvne delikte! Za to nema opravdanja da budu sekunde na slobodi!

  • Marko

    20. novembar 2014 | 22:39

    Pa kad mogu tako odvratni da budu treba ih kazniti razmisliti o adekvatnoj kazni ...

  • Austria Bec

    20. novembar 2014 | 22:35

    Treba jasta od 14 godina znaju oni mnogo toga!!!

  • ned

    20. novembar 2014 | 22:35

    U svakom slucaju treba da odgovaraju jer ona i zato to rade jer znaju da nece biti kaznjena

  • dorina

    20. novembar 2014 | 22:32

    Da trebaju da odgovaraju za njihove postupke !!!! Jer samo tako moglo bi se dovesti u red Jer kad budu. Videli da moraju leci u zatvor po 10 godina. Razmislice pre sto uradu nesto!!!!!!

  • simka

    20. novembar 2014 | 22:31

    definitivno DA,kako je krenulo odgovaraće sa 5 godina

  • borko

    20. novembar 2014 | 22:31

    Dovedes zandarme iz nisa i kraj price.

    • 21. novembar 2014 | 08:44

      skolarac1

      @borko

      Pa za takve prestupnike i trebaju takvi organi reda.

  • Lili

    20. novembar 2014 | 22:31

    Naravno da treba da odgovaraju,ali i roditelji,iako su napustena deca,kao i socijalni radnici,koji su zaduzeni za odredjeno dete. Oni su zamena za roditelje i moraju maksimalno da se angazuju u vaspitanju dece. Svaki socijalni radnik treba da bude zaduzen za odredjen broj dece,POIMENCE,i da odgovara za njihovo ponasanje,vodi racuna o njemu,vaspitava ih,.... U suprotnom,socijalni radnici su nepotrebno zanimanje,kao i institucija,gde rade.

    • 11. decembar 2014 | 01:21

      mira

      @Lili

      To je i predvidjeno Zakonom samo ih niko ne poziva na odgovornost.

  • Dejan

    20. novembar 2014 | 22:29

    Svakako Pogotovo za zlocine slicnih ovoj dvojici mangupa iza resetaka bre! Zamisli sta ce to da radi posle 20... kad se usili! Tipa niko mi nista nije mogao ni dok sam imao 14. Zato nam je crna hronika puna a mala zemlja bezakonja!!! Uzassssssss

    • 20. novembar 2014 | 23:33

      Anci

      @Dejan

      Kako,kada je stopa kriminala u opadanju svakog meseca? Ja uredno slusam vesti i statisticki podaci su tako divno prezentovani da cemo uskoro svi ici sa lovorovim vencima oko glava bezbrizni,sretni i nasmejani. A sto se maloletnika tice,pustite decicu,oni to ne misle ozbiljno,poznati su oni organima od ranije,a i ti stariji ljudi sto imaju potrebu da izlaze napolje.Hladno je i duva vetar.

  • Kuki

    20. novembar 2014 | 22:29

    DA DA DA

  • Andrej

    20. novembar 2014 | 22:27

    I ja sam prošle godine tukao mlađeg 2 godine od mene razbio mu zube ,i radio svasta pravio haos po utakmicama,školi tukao se stalno ,spadam u tu grupu i ja pa nista.ŠTA MI MOŽETE

    • 20. novembar 2014 | 22:52

      Zivot

      @Andrej

      Dok tebi neko ne polomi zube naleteces na majstora neki dan ne brini..

    • 20. novembar 2014 | 22:52

      Branislava

      @Andrej

      E jesi debil , svaka ti čast

    • 20. novembar 2014 | 22:53

      Jelena

      @Andrej

      Jadni su tvoji roditelji. Treba da se stidis.

    • 20. novembar 2014 | 23:02

      Pffff

      @Andrej

      Pa vidi se da su te roditelji lepo vaspitali, a i imas pileci mozak tako da ti je ta kazna dovoljna, vidi se da si deriste ;-)

    • 20. novembar 2014 | 23:38

      BORKA

      @Andrej

      Olicenje pravog muskaraca.Divan osecaj kada bijes mladjeg od sebe pri tome sa potrebom da se naglasi da je mladji.Sigurno si ponosan?

    • 21. novembar 2014 | 21:27

      nbg

      @Andrej

      ma ti si bre obicna bu.... nevaspitana,i usput cuvaj nos

    • 22. novembar 2014 | 00:41

      bg

      @Andrej

      Samo ti guraj tako, za 20 godina ces da pijes pivo ispred prodavnice i zickas pare za cigare, a tvoja generacija ce da ima porodicu, kola,posao i da ide na letovanja sa prijateljima. Ti izaberi, sa takvim stavom sam sebe zakopavas, nisi smeker nego klosar!

  • Boskic

    20. novembar 2014 | 22:24

    Naravno da trebaju.

  • Boban

    20. novembar 2014 | 22:23

    DA!!!!

  • Persida

    20. novembar 2014 | 22:23

    znate sta, ako ponavljaju nedela, i kao oni gurbeti ubiju coveka, nek idu u popravni dom zatvorenog tipa dok se ne opamete ili ako se ne opamete do punoletstva, nek nastave da robijaju ko odrasli u pravom zatvoru - ubistvo je ubistvo. nije bilo iz nehata, bilo je iz obesti i bezobrazluka. dakle dom pa corka. to NIJE za ulicu.

  • MAJA

    20. novembar 2014 | 22:22

    Naravno da Da!

  • joE

    20. novembar 2014 | 22:22

    Naravno deca a i roditelji

  • Mrki

    20. novembar 2014 | 22:21

    Netrebaju krivicno odgovarati al ih roditelji trebaju tako izlupati da mu vise nepadne na pamet da nekog popreko pogleda a kamali nesto drugo

  • JA

    20. novembar 2014 | 22:18

    Kakvo je vreme doslo, i sta sve danas ta deca rade...definitivno sam za to da im se sudi kao i odraslima! A ovako ubijaju bez problema jer znaju da im niko nista ne moze.

  • PUTINE SRBINE

    20. novembar 2014 | 22:17

    Zajedno sa roditeljem a ustanove da se obezbedjuju bolje a ne da beze od tebe

  • Sweety

    20. novembar 2014 | 22:14

    Svako treba da odgovara za krivicno delo bez obzira na godine.Deca su nam iz godine u godinu kao iz pakla.Odgovor:DA!!!

  • Kimi

    20. novembar 2014 | 22:14

    Da

  • Veljko

    20. novembar 2014 | 22:14

    Naravno da treba da odgovaraju

  • lili

    20. novembar 2014 | 22:13

    Da naravno, svi trebaju da odgovaraju, deca, roditelji ili socijalni radnici zaduzeni za doticnu decu!!!

  • srbija

    20. novembar 2014 | 22:10

    Ako ovakvi stvorovi umeju da naprave krivicno delo onda MORAJU da snose posledice za kriminalne radnje. Ali nasa drzava izmislja jos dodatne savete za prava dece i sl. a ne razmislja o zastiti svojih zitelja od malih zloca. Sem toga, zna se koja su to deca i iz kakvog miljea ali niko nema hrabrosti da izgovori sta je crno a sta belo. Pocecu da nosim sa sobom biber sprej u sopstvenoj proizvodnji.

    • 4. decembar 2014 | 10:58

      komi

      @srbija

      Naravno da da,kad mi dete iz osnovne skole doslo posle casova kuci rece onako sa kezom na licu da su danas ucili o pravima deteta najezio sam se.Da moje dete napravi neko krivicno delo bio bih za to da odgovara

  • posmatrač

    20. novembar 2014 | 22:10

    do sada su roditelji odgovarali za maloletnu decu,oni su ih vaspitali,šta je tu sporno.

    • 20. novembar 2014 | 23:45

      Neza

      @posmatrač

      Pa niko ne vaspitava dete da bude kriminalac!!!!!

  • M!N

    20. novembar 2014 | 22:08

    DAAAAAA!!!!!

  • Ej

    20. novembar 2014 | 22:07

    Odmah pisati krivicnu

  • ap0calypto

    20. novembar 2014 | 22:06

    Da, ako su spremni da urade krivicno delo, spremni su da odgovaraju

  • Talamaska

    20. novembar 2014 | 22:06

    ??? Mislim da da.....

  • Pele

    20. novembar 2014 | 22:05

    Absolutno Da.

  • L28,5

    20. novembar 2014 | 22:05

    Da naravno!!!!

    • 21. novembar 2014 | 05:12

      Zasto

      @L28,5

      Ne odgovaraju "deca" sa dedinja i ostalih "zvezda"??? A sa ovim DA slazem se.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA