ŽELITE DA POSTANETE PILOT? Evo koliko košta obuka pilota u vazduhoplovnoj akademiji!

Veliku zainteresovanost za Vazduhoplovnu akademiju pokazuje broj upisanih koji je u poslednjih godinu i po dana povećan je za više od 200 odsto. Ove godine biće organizovana dva upisna roka, a prijemni ispiti su zakazani za 17. mart i 1. septembar

  • 19

Prema proceni američkog "Boinga" avio-kompanijama širom sveta će u narednih 20 godina biti potrebno novih 533.000 pilota. U školovanju budu budućih kapetana i kopilota učestvovaće i Vazduhoplovna akademija Kontrole letenja Srbije i Crne Gore u Vršcu.

Prošle godine upisano je više od 50 kandidata, pišu "Novosti". Sve veću zainteresovanost pokazuje broj upisanih koji je u poslednjih godinu i po dana povećan je za više od 200 odsto, kaže načelnik Akademije Mirko Vranić. Ove godine biće organizovana dva upisna roka i prijemni ispiti su već zakazani za 17. mart i 1. septembar jer kapaciteti akademije nisu još u potpunosti popunjeni.

- Zainteresovanost za ovu profesiju u poslednje vreme i te kako raste. Ali, prolaze samo oni koji ispunjavaju sve uslove, moraju da poseduju intelektualne sposobnosti, da imaju fizičke predispozicije, motoriku... Samo školovanje traje do dve godine, obuhvata teorijski deo sa 1.163 sata nastave i 215 sati letenja. Ono po čemu je Vršac specifičan je što se sve nalazi na jednom mestu, sprovodi se teorijska nastava, letenje, imamo našu organizaciju za održavanje vazduhoplova, iskusne predavače i instruktore letenja, flotu od 20 aviona i radimo tokom cele godine - navodi Vranić.

Foto: Tanjug Foto: Tanjug

Sa svog kontrolnog tornja vršačka akademija pokriva 2.000 kvadratnih kilometara vazdušnog prostora, što daje pogodnost da organizaciju letenja prilagode svojim potrebama. Vršački aerodrom zbog školovanja pilota ima čak tri puta više poletanja i sletanja dnevno od beogradske vazdušne luke "Nikola Tesla".

Cena obuke za komercijalnog pilota iznosi oko 41.000 evra i plaća se u sedam rata, a uslovi koje kandidat mora da ispuni su završena četvorogodišnja srednja škola, polaže se prijemni ispit iz matematike i fizike, kao i poznavanje engleskog jezika gde kandidat mora da zadovolji nivo 4. Takođe, obavezni su i složeni zdravstveni pregledi, od glave do pete.

- Po generaciji možemo da primimo od 75 do 90 studenata. Važno je da svaki kandidat zna da time što je platio nije završio školovanje, već tek treba da uči i da će učiti celog života i da mora da bude zdrav ukoliko će se baviti ovom profesijom  - navodi Vranić.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • radovan

    20. januar 2015 | 09:13

    u Australiji 21 000 $ sto iznosi u evrima 21000 pomnozeno sa 6,96 = 14616 eura i moze da se placa nedeljno dvonedeljno mesecno i unapred sve zavisno od mogucnosti.doduse samo skolovanje traje godinu dana nakon 215 sati leta neznam tacno kliko treba jos sati da vozi i polaganje za kopilota i pilota boinga itd

  • Alex

    20. januar 2015 | 08:54

    A sta sa nama koji smo zavrsili vasduhoplovstvo na mašincu? Jel da doplatimo samo letenje?

  • Sta reci ...

    20. januar 2015 | 03:10

    Da imam 41000 e kupio bih sebi avion , ne bih se mlatio i mucio u skoli :-)

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA