Kako izabrati polovni automobil - šta gledati prilikom kupovine? (FOTO)

Svakako, najvažnije je da uradite probnu vožnju, pregledate motor i rad instrumenata automobila

  • 26
Prodaja službenih vozila Foto: Milena Đorđević

Koji je menjač bolji manuelni ili automatski? Treba li se sklanjati od polovnih automobila sa automatskim menjačem? Za koji se automobil odlučiti? Pokušaćemo malo da vam pomognemo na ono na šta treba da obratite pažnju kada kupujete polovni automobil.

Pri kupovini polovnog automobila treba proveriti da nije ukraden, nekoliko godina stariji nego što piše u dokumentima, pretrpeo tešku saobraćajnu nesreću i da nema više pređenih kilometara nego što piše na instrument tabli.

Državni automobili prodaju se kao alva! (FOTO)

Nije tajna da u našoj zemlji u prodaji ima utomobila čija kilometraža nije originalna. Zbog toga proverite istrošenost upravljača, nožnih komandi i ručice menjača.

Obavezno proverite u policijskoj stanici da li je automobil kraden. Tamo će vam reći sve potrebne podatke kao i da li je za to vozilo raspisana neka poternica.

Automobil obavezno gledajte danju jer se noću mnogo teže uočavaju moguća oštećenja. Dobar auto limar bez većih problema može da utvrdi da li je automobil bio havarisan, čak i ukoliko ga ne podiže na dizalicu ili posmatra iz kanala.

Foto: sxc.hu/taniasha Foto: sxc.hu/taniasha

U znake da je vozilo pretrpelo ozbiljan udes spadaju nejednaki zazori između karoserije i vrata, poklopca motora i prtljažnika, kao i varovi na neuobičajenim mestima. Naročito pažnju obratite na pod prtljažnika, jer je u tom delu najteže sakriti tragove težeg udarca u zadnji deo.

Svakako, najvažnije je da uradite probnu vožnju, pregledate motor i rad instrumenata automobila.

Tokom probne vožnje najbolje možete da uočite eventualne nedostatke na motoru, oslanjanju, kočnicama, menjaču i ostalim komponentama. Motor mora da radi mirno, bez stresanja i oscilacija u broju obrtaja. Naravno, ukoliko je reč o nekom od starijih dizelaša, normalno je da bude bučan.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

VELIKO POSKUPLJENJE POLOVNIH AUTOMOBILA: Evo zbog čega će se dogoditi

Ukoliko razmatrate "automatik", auto treba voziti u različitim uslovima, usporavati, ubrzavati, kretati, stajati i testirati ga na druge načine. Obratite pažnju kako menja stepene prenosa, da li ima trzanja i neodlučnosti. Obavezno voziti malo duže dok se auto ne zagreje – ima slučajeva da hladan "automatik" radi savršeno, ali čim se ulje zagreje, počinju problemi.

Tokom probne vožnje preporučujemo vam da osluškujete motor. Razna šuškanja i grebanja mogu biti bezazlena ali mogu predstavljati i ozbiljan kvar.

Foto: Wikipedia/ Hatsukari715 Foto: Wikipedia/ Hatsukari715

Pratite i temperaturu motora. Na probnoj vožnji nemojte voziti automobil samo 2 do 3 minuta nego sačekajte da se motor zagreje. Zakočite naglo nekoliko puta, kako biste isprobali kočnice.

Stanje amortizera možete da proverite i naglim pritiskom, pa otpuštanjem karoserije iznad jednog točka. Ukoliko se automobil tada suviše zaljulja, amortizer je zreo za zamenu. U ovom slučaju ne bi trebalo da se čuju nikakvi prateći zvukovi.

Ne zaboravite da proverite svetla, duga, kratka i pozicije, pokazivače pravca, svetla u kabini, audio uređaj, ventilaciju, tempomat, sve prekidače, usmerivače vazduha u kabini, centralnu bravu, alarm i slične uređaje i sisteme.

Foto: Wikipedia/ Jedudedek Foto: Wikipedia/ Jedudedek

Ukoliko ste odlučili da kupite polovan automobil u garantnom roku, obavezno proverite dokumentaciju kako biste videli da li je prekršen neki od uslova garancije.

Najbolje je ipak da, kada odete u inostranstvo, posetite ovlašćeni servis i zatražite proveru, jer se prevare dešavaju i u inostranstvu. Na primer, neki proizvođači automobila u Srbiji daju garanciju na dve godine a u inostranstvu tri godine garancije.

(Telegraf.rs/ Izvor: polovniautomobili.com)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mileta

    26. mart 2015 | 18:40

    Bavim se prodajom automobila dugo vremena. Kupcu savetujem da auto otera u servis na pregled pre kupovine. Apsolutno se neubedjujem i nehvalim auto, sutra nedaj boze nesto da crkne meni na vrat se kesu, a ja nit ih vozim nit mogu da udjem u motor. Ovako servis, limar, elektronicar pa posle nek se njima zale ako nesto bude. Tako je musterija najmirnija i prodavac, a ovako ako se trudis da objasnjavas i savetujes odma misle da ih farbas ovako servis i cao. Verujte mi svima preporucujem dijagnostiku kompletnog vozila ona se krece od 500 do 2000 dinara i svi su mirni.

  • Само човек

    26. mart 2015 | 19:12

    Шта год да купиш,зезнућеш се... Најбољи је нов аутомобил

  • gogi

    26. mart 2015 | 20:36

    Au gde me nadjoste sa temom. Ja sam se opekao ko niko...kupio sam pasat star godinu dana u porseu u krnjaci...posle mesec dana crkao mi motor pa su kao stavili novi motor i napisali da su menjali dizne,zamajac.. Sto je laz,sve mi je to crklo ponovo... A u autokomercu od njihovog coveka kupujemo delove u pola cene koje Vama napisu da su ugradili...nikada.vise ne kupujem kod njih

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA