ATLANTIC GRUPA: Najveći rast 2015. ostvaren je na tržištu Srbije!
Atlantic Grupa je u 2015. godini ostvarila prihode od prodaje od 711 miliona evra, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 5,6 odsto. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 53 miliona evra i manja je za 8,3 posto, najviše usled rasta cena sirovina i nepovoljnog kretanja tečaja stranih valuta, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 32 miliona evra, što je rast od 21,1 odsto u odnosu na 2014.
Od važnih poslovnih događaja u 2015. ističe se reorganizacija distributivnog poslovanja uz osnivanje distributivnih kompanija na tržištima Nemačke i Austrije, što pokazuje izuzetan fokus na dalju internacionalizaciju. Godinu je obeležio i nastavak jačanja distribucije u regionu. Takođe je, nakon nepune godine od početka radova, počela s radom nova fabrika energetskih pločica iz asortimana sportske prehrane u Novoj Gradišci, u koju je uloženo 13 miliona evra. Poslednja akvizicija Atlantic Grupe - kompanija Foodland, uspešno je integrisana i danas s brendom Bakina tajna čini novo poslovno područje Gourmet, a krajem godine je sa Spider Grupom, dugogodišnjim ugovornim partnerom u proizvodnji čajeva pod brendovima Cedevita i Naturavita, potpisan ugovor o kupoprodaji poslovanja s čajevima.
U 2016. godini nastavlja se fokus na internacionalizaciju i rast na postojećim tržištima, a posebnu pažnju kompanija i dalje posvećuje održavanju likvidnosti i upravljanju finansijskim obvezama i rizicima.

"Uprkos izazovnim makroekonomskim uslovima na većini tržišta, u 2015. godini ostvarili smo rast prihoda od prodaje i poboljšanje neto profitabilnosti, a Atlantic Grupa je prema poslednjem istraživanju Euromoney-ja proglašena ukupno najbolje vođenom kompanijom u Hrvatskoj kao i najbolje vođenom kompanijom u sektoru hrane i pića u centralnoj i istočnoj Evropi. Nastavljajući razvoj poslovanja u regionu, fokus našeg budućeg razvoja okrenut je prema razvijenim zapadnim tržištima, gde najveći potencijal imaju naši brendovi Argeta, Bakina tajna, Donat Mg, Cedevita i Multipower", komentarisao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Gledajući strukturu prihoda od prodaje, ukupnom rastu Atlantic Grupe u 2015. godini najviše su doprineli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 14,2 odsto, Strateško poslovno područje Kafa s rastom od 5,7 odsto, Strateško poslovno područje Pića s rastom od 4,3 odsto, kao i Strateško distributivno područje Hrvatska s rastom od 11,1 odsto i Strateško distributivno područje Srbija s rastom od 8,5 odsto. Kafa se sa 20,1 odsto učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 143 miliona evra prihoda od prodaje.
Posmatrano po tržištima, najveći rast od 9,7% odsto ostvaren je na tržištu Srbije, koja je učestvuje u ukupnom prihodu sa 23,2 odsto, a sledi tržište Hrvatske s rastom od 9,6%, koje sa učešćem od 26,1 odsto čini najveće tržište Atlantic Grupe. Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 65,3 odsto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 19,7 odsto, apotekarski lanac Farmacia sa 6,2 odsto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju sa 8,7 odsto.
(Telegraf.rs)
Video: Mrtav pijan NAGAZIO 200 NA SAT! Presretači zaustavili vozača (39) kod Loznice, odmah priveden
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Strašno!
Kupujmo domaće!!!
Podelite komentar