Transparentnost: Stranke potrošile više nego što su prijavile!

Koalicija oko SPS-a, Dveri, SVM i LSV nisu imale troškove za televizijsko oglašavanje u kampanji za parlamentarne izbore, dok je najviše potrošio URS. Koalicija "Izbori za bolji život" izdvojila najviše novca za kampanju u štampanim medijima, na bilbordima se najviše oglašavao SNS

  • 0

Novac koji su stranke prijavile kao sumu koju su imale na raspolaganju za predizbornu kampanju jedva je dovoljan da pokrije troškove oglašavanja na bilbordima u Beogradu ili, recimo, da pokrije oglašavanje u samo jednoj novini, izjavio je programski direktor "Trasparentnosti Srbija" Nemanja Nenadić.

Predstavljajući izveštaj "Monitoring finansiranja izborne kampanje 2012", koji je sprovela Trasparentost, Nenadić je rekao da je strankama na raspolaganju bilo oko pet miliona evra ako se saberu izdvajanja iz budežta za troškove kampanje i privatni prihodi, koje su stranke takođe dužne da prijave.

- Imamo prihodnu stranu koja je bila raspoloživa dok je trajala kampanja i veliki jaz prihodne i rashodne strane, čak i u slučaju da su popusti na TV oglašavanja bili veći od 50 odsto, što je neverovatno - kazao je Nenadić.

On je pojasnio da su u istraživanju korišćene cene oglašavanja u različitim medijama na osnovu zvaničnih cenovnika i bez eventualnih popusta.

Nenadić je naveo da se pokazalo da su stranke najviše novca za televizijsko predstavljanje potrošile u kampanji za parlamentarne izbore, gotovo upola manje za predsedničke, a znato manje za lokalne, izbore u AP Vojvodini i za antikampanju.

Za oglašavanje na televizijama u kampanji za parlamentarne izbore najviše novca potrošio je URS, više od 620 miliona dinara. Sledi koalicija "Izbor za bolji život" koja je potrošila nešto više od 425 miliona dinara, a koalicija "Pokrenimo Srbiju" za kampanju na TV potrošila je oko 209 miliona.

Koalicija oko SPS-a, Dveri, SVM i LSV, uopšte nisu imale troškove za televizijsko oglašavanje u kampanji za parlamentarne izbore.

Televizijska kampanja za predsedničke izbore najviše je koštala koaliciju oko DS-a, nešto više od 337 miliona dinara. Preokret je u toj kampanji potrošio oko 165 miliona dinara, SPS-PUPS-JS oko 151 miliona dinara, Pokrenimo Srbiju nešto više od 71 miliona dinara...

Za oglašavanje u štampanim medijima najviše je potrošila koalicija "Izbor za bolji život" (734.168 evra), sledi Pokrenimo Srbiju (354.622 evra), Preokret (64.223 evra), PRS (54.769 evra), URS (51.899 evra)...

Na bilbordima se najviše oglašavala Srpska napredna stranka, koja je za tu kampanju potrošila 378.856 evra. Demokratska stranka potrošila je 331.062 evra, URS 180.277 evra, Preokret 155.215 evra, a istraživanje je pokazalo i da se u kampanji pojavio veliki broj novih bilborda, te da sada njihov ukupan broj odstupa od dozvola koje su izdale nadležne institucije.

Kada je reč o medijima, od predizborne kampanje najviše je zaradila Televizija Pink i to 13.449.421 dinara.

(Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA