OBAMA ODUŠEVIO SVET: Uskoro šaljemo ljude na Mars, već radimo na tome sa privatnim firmama

U SAD više od 1.000 kompanija, u skoro 50 država radi na sopstvenim projektima istraživana kosmosa

Američki predsednik Barak Obama, koji se oduvek zalagao za vraćanje nauke na mesto koje joj pripada, najavio je da će ljudi, do kraja 2030. godine, početi da odlaze na Mars.

DO SADA NEVIĐEN SNIMAK MARSA: Konačno pravi dokaz da je život na crvenoj planeti moguć?! (VIDEO)

Nakon što je NASA prošle godine otkrila tekuću vodu na ovoj planeti, kao i prisustvo leda na jednom od Jupiterovih meseca, američki teleskopi otkrili su planete slične našoj i ispitivali asteroide, kako bismo otkrili na koji način da zaštitimo Zemlju od njihovih udara.

Obama je danas rekao da će se koliko ove nedelje u Pitsburgu okupiti američki vodeći naučnici, inženjeri, izumitelji i studenti, ne bi li ispitali u kojim sve pravcima može da ide njihovo ispitivanje svemira.

Inače, u SAD više od 1.000 kompanija, u skoro 50 država radi na sopstvenim projektima istraživanja kosmosa.

Unutrašnjost Bernalove sfere, predložene ljudske kolonije u svemiru. Foto: Wikimedia Commons/NASA Unutrašnjost Bernalove sfere, predložene ljudske kolonije u svemiru. Foto: Wikimedia Commons/NASA

Barak Obama naveo je da je cilj sledećeg poglavlja u američkoj svemirskoj priči slanje ljudi na Mars, do kraja 2030. godine, kao i njihov bezbedni povratak na Zemlju, sa krajnjom ambicijom da oni jednog dana tamo odlaze na duži period.

VELIKI KORAK ZA ČOVEČANSTVO: Sonda Džuno ušla u orbitu Jupitera (FOTO) (VIDEO)

- Ovaj poduhvat zahteva saradnju vlade sa privatnim sektorom, a mi smo već na tom putu. U naredne dve godine, privatne firme će po prvi put poslati astronaute u Internacionalnu Svemirsku Stanicu - rekao je  Obama i istakao da bi sledeći korak bio dosezanje prostranstava izvan Zemljine orbite.

Foto: Guliver/Ronald Martinez/Getty Images Foto: Guliver/Ronald Martinez/Getty Images

Obama je otkrio i da vladini partneri, zajedno sa njom, trenutno rade na izgradnji staništa u kojima bi astronauti mogli dugoročno da borave u svemiru, kako bi se ispitalo koliko dugo ljudi mogu da žive daleko od Zemlje, što će biti neophodno saznanje za dug put ka Marsu.

(Telegraf.rs / CNN)

• Раднаскела

11. oktobar 2016 | 19:59

За 14 година? Ма важи. Прво дођите до Месеца и то докажите. Можда на Марс 2130, ако се не поубијамо пре тога.

• Nikolas

12. oktobar 2016 | 00:29

I MENE JE ODUSEVIO-AKO BOG DA DA SVI AMERI ODU NA MARS I ZEMLJANE OSTAVE VISE NA MIRU!!!

• stvarno?

11. oktobar 2016 | 18:34

Koje lazi plasiraju amerikanci a narod glup pa veruje. Po pogledajte koliko goriva potroshi jedan obichan spejs shatl ( space shuttle ) i koju razdaljinu predje. Put do meseca sa opremom koju zemljani poseduju je nemoguc. Bar za sad. Ali nemoj da ja kvarim. Ko veruje nek uziva.