10

Trgovci vam bukvalno kradu novac: Sledeći put kad krenete u kupovinu obratite pažnju na ovih 10 stvari!

Kada kupci koriste kolica, a ne korpe, skloni su da potroše i do 40 odsto više novca

Današnji kupci sve više postaju kao glavni junak filma "Trumanov šou". Svakog dana na njih motri čitava armija marketinških stručnjaka koji proučavaju navike mušterija prilikom kupovine i pokušavaju da smisle sve lukavije i sofisticiranije tehnike prodaje

VODIČ ZA KUPOVINU TELEVIZORA: Poslušajte ovih 10 stvari i kupićete TV kakav ste oduvek želeli

Ljudi iz prodaje ovako pokušavaju da vam podvale:

1. Reklame koje stvaraju pogrešan utisak

Da bi pokazali koliko su im proizvodi sveži i učinili ih sočnijim i primamljivijim, fotografi ih prskaju vodom. Ovu tehniku uspešno koriste i prodavci voća i povrća.

2. Antireklamni slogani

"Žao nam je, ali ovo ne možemo da vam prodamo", poruka je koja se čita između redova nekih od "Folksvagenovih" slogana. Da li je takav pristup ikoga sprečio da kupi njihov automobil? Naprotiv: veća pažnja znači veću prodaju!

Foto: Tanjug/AP

Foto: Tanjug/AP

3. Precenjivanje

Na ovaj mudri trik naseda gotovo svako, a evo kako funkcioniše: prvo se prikaže najskuplji proizvod, a onaj sa najnižom cenom na kraju. Iako deluje povoljnije u odnosu na ostale, njegova cena je ipak preterano visoka. Takva taktika se uspešno koristi u restoranima. Kisela voda istog proizvođača ima različitu cenu u samoposluzi, u kafiću na železničkoj stanici i u restoranu. Ljudi su skloni da veruju restoranima kada je u pitanju kvalitet, pa su cene i do dva-tri puta veće. Na ovom primeru, prodavac nudi automobile različite vrednosti za istu mesečnu ratu, što navodi kupca da se zapita: Zašto da kupim jeftinija kola, ako nema razlike?

4. Cena mamac

Skupoća je relativna. Cena mamac funkcioniše tako što cene drugih proizvoda pored nje deluju povoljno, navodeći mušteriju da donese "ispravnu" odluku.

5. Lažna sniženja

U prodavnicima često možemo videti etikete s precrtanim i novim cenama, odštampanim krupnim brojevima. Mali je broj onih koji sagledavaju da su takva sniženja uglavnom lažna. Prodavnice jednostavno naduvaju staru cenu za 20 odsto, nadajući se da niko nije zapamtio originalnu cenu proizvoda. Drugi primer lažnih sniženja su takozvane "specijalne ponude", kod kojih se, recimo, kafa i kolač nude po navodno povoljnoj ceni, pri čemu zbir pojedinačne cene jednog i drugog zapravo odgovara toj ceni. Suština je u tome što „specijalnu ponudu" nesvesno doživljavamo kao povoljnu.

Foto-ilustracija:  Profimedia/Xposurephotos

Foto-ilustracija: Profimedia/Xposurephotos

6. Smanjenje pakovanja

Proizvođači poznatih brendova i samoposluge često se služe ovim trikom kako bi obezbedili stabilan profit, bez podizanja cene.

7. Grinov efekat

Prvi potpuno zatvoren tržni centar projektovao je arhitekta austrijskog porekla Viktor Grin. Pre njega, šoping-molovi su se sastojali od odvojenih jednospratnih zgrada, međusobno povezanih prolazima. Arhitekta je objedinio više prodavnica pod jednim krovom, stvarajući supermarket nalik na lavirint. Grinov koncept podrazumeva potpuno zaštićen svet u kojem je uvek toplo, koji je dobro osvetljen i udoban. To je mesto bez prozora i satova. Danas su gotovo svi tržni centri napravljeni na ovaj način. U takvom okruženju ljudi upadaju u stanje dezorijentisanosti i blagog transa, zaboravljajući zašto su zapravo došli. Dok šetamo po ogromnom šoping-centru, gubimo sposobnost razumnog rasuđivanja. Kao posledica toga, skloni smo da impulsivno kupujemo stvari i potrošimo više novca nego što smo nameravali.

Foto-ilustracija: Profimedia

Foto-ilustracija: Profimedia

8. Velika kolica

Kada kupci koriste kolica, a ne korpe, skloni su da potroše i do 40 odsto više novca. Osoblje supermarketa namerno postavlja osnovne namirnice (hleb i mleko) na što udaljenijem mestu. Na taj način mogu biti sigurni da će mušterije usput ubaciti i nekoliko dodatnih (i ne baš neophodnih) proizvoda. U mnogim samoposlugama hodnici usmeravaju kupce u pravcu suprotnom od kretanja skazaljke na satu, što ih takođe tera na neplanirane kupovine.

9. Antropomorfizam

Reč je o našoj sklonosti da ulažemo u stvari i bića s ljudskim osobinama. Tu spada i raspravljanje s računarima ako ne rade kako treba, tepanje automobilima i razgovaranje sa životinjama kao da su ljudi.

Animirani filmovi, kao što su "Cars" i "Minions", tipični su primeri antropomorfizma.

Kada kompanije koriste maskote u obliku životinja u okviru promocije svog brenda ili u dizajnu ambalaže, potrošači razvijaju simpatije prema tom liku, a samim tim i prema proizvodu. Antropomorfizam jača poverenje potrošača u kompaniju i njene proizvode, što dovodi do povećanja prodaje.

Foto: Profimedia

Foto: Profimedia

10. Lukavo raspoređivanje proizvoda

U svakoj samoposluzi gornje police su rezervisane za manje poznate brendove. Na srednjim policama su popularni, često reklamirani brendovi, dok se na najnižim policama nalaze proizvodi nepoznatih kompanija i proizvoda za decu. Iznamljivanje "zlatnih polica" skupo košta kompanije, što naravno utiče i na cenu njihovih proizvoda. Ukoliko ne želite da se upecate na ovaj mamac, uvek sledite jednostavno pravilo: pre nego što se odlučite za proizvod sa srednje police, uporedite cenu i kvalitet s proizvodima na gornjim i donjim policama.

Pogledajte kako da uštedite novac ako ste student:

(Telegraf.rs / Izvor: brightside.me)

Tagovi: Kupci, Kupovina, Marketing, prodaja

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (10)
Poređaj komentare:
  • V
    vlada

    Jos jedno od pravila u velikim marketima, uvek na mesari cekas 20 minuta a u blizini su proizvodi na akciji, svi ponesto ubace u korpu. Neverovatna stvar. Kao i zvake, vokoladice i bombone na kasi

  • C
    Cvele

    Ogorčen sam na proizvođače koji pakuju bombone i čokoladu od 80 gr,smrznuto povrće od 450 gr.pirinač od 800 gr.šampon koji od 1 litra dobija pakovanje 750 gr.Takve proizvode NE KUPUJEM NIKAD,zaobilazim ih a to savetujem i mojim prijateljima,što već uveliko čine

  • S
    Shone

    Stave sniženja do 60% udjes da pitaš kažu nema ništa do 60%

Na jugu je cena kvadrata ubedljivo najjeftinija, a samo jedan tip stanova ide "kao alva"

Bogoljub Karić na svetskom skupu građevinara u Beču (FOTO)

MMF nije Srbiji odobrio aranžman „čuvarkuća”

Razgovaraću sa premijerkom o načinu za povećanja penzija tako da svi penzioneri budu zadovoljni: Vučić na sastanku sa delegacijom MMF-a (FOTO)

Srpske maline zaražene opasnim virusom vraćene sa mađarske granice

Ipak se ukida roming za zemlje Zapadnog Balkana: Proces će se odvijati u dve faze

U Srbiji može da se štedi i u jenima, krunama i rubljama: Evo da li se to isplati i kolike su kamate

Šta to koči Srbe da dizelaše zamene hibridima i električnim automobilima i koliko ih ima u našoj zemlji uopšte?

Brža, jednostavna procedura i transparentna ponuda dinarskih keš kredita

Raiffeisen banka poziva sve startap kompanije da uzmu učešće u "Elevator Lab Challenge" projektu, u organizaciji Raiffeisen Bank International-a

Besplatni priručnik: Kako trgovati cenom bitkoina

Vranje, Niš i Kraljevo pripremili lokacije za stanove od 500 evra po kvadratu: U avgustu kreće izgradnja, 2020. useljavanje

Umesto na 6, sve na jednom mestu: Upis nekretnine u katastar prelazi kod notara, a evo koliko će vas to koštati

Rast BDP ove godine između 3,8 i 4 odsto, do kraja godine javni dug bi mogao da ide i ispod 50 odsto

Najvažniji zakon o internetu stupa na snagu 25. maja: Kako će to uticati na sve u Srbiji koji ga koriste?

Na igre na sreću Srbi troše milijarde dinara, a evo u koje se najviše nadaju da će ih pretvoriti u milionere

Na 85. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu UniCredit Banka predstavila specijalnu ponudu za kreditiranje

Tri scenarija za veće penzije - u jedan Srbi polažu sve nade

Proverili smo da li je tabela koja je razbesnela građane istinita: Koliko se zaista često rade tehnički pregledi vozila u svetu?

Dinarski keš kredit do 3 miliona dinara sa fiksnom kamatnom stopom i manjom ratom, za sve što nam je važno

Vodič kroz Beogradsku berzu: Sve o kupovini i prodaji akcija, brokerima i načinu kako neki zarade prosečnu platu (DETALJNA PROCEDURA)

Zabrana koja stupa na snagu jula 2019. godine mogla bi drastično da promeni sisteme plaćanja kešom u celom svetu

Ako želite da započnete biznis i imate ideju, država će vam pomoći na ova 3 načina

Kineska kompanija Hajsens namerava da preuzme sve akcije Gorenja

KVIZ: Proverite koliko biste bili uspešni na berzi

Više od 70 odsto penzionera u tom slučaju ne bi dobilo ništa: Vučić objasnio šta znači zahtev MMF-a za povećanje penzija

Projekat vredan 4,7 miliona evra donosi velike promene u poljoprivredi: Brnabić i Mirović obišli kanal za navodnjavanje kod Subotice (FOTO)

2018. godine još smo bliže svetskoj ekonomiji: Digitalne inovacije u bankarstvu oblikuju rast u Centralnoj i Istočnoj Evropi

MMF za ukidanje kriznih mera za penzionere

Razbijamo ekonomski mit: Ko je zapravo najveća svetska sila?

Big Pizza i Caribic dobijaju najžešću konkurenciju: Stiže američki gigant Domino's u Srbiju

"United grupa" ulaže 600 miliona evra u Jugoistočnu Evropu

Da li ste izmirili ovu obavezu? Za to imate jos samo 5 dana

Uzgajanje kunića je unosan biznis: Zarada po zecu od 3 kilograma je 3 evra, a evo koliko malih donese jedna ženka

Kineska kompanija "Hajsens" kupuje Gorenje

Zašto je samo jedna žena na srpskim novčanicama? (PREDLOZI ZA 300, 3000 I 4000 DINARA I ANKETA)

Evo šta možete da uradite ako niste zadovoljni svojim upravnikom zgrade

Evro ili dinar - da li Srbija treba da uvede evropsku valutu?

Novi dizel skandal: Sada je Audi na udaru

Ovi mali trikovi smanjiće vam račune za 27 odsto, treba samo da promenite nekoliko navika

Elektronsko plaćanje poreza: Do kraja godine moći ćete jednim klikom da izmirite obaveze

Posle dve porodice, švajcarac na sudu pobedila i prva firma