Auto-škole menjaju cene: Same će moći da određuju koliko će koštati časovi!

Iz predloga izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja za koje je najavljeno da će biti usvojene ove godine, izostavljena je sadašnja odredba da vlada određuje najnižu cenu teorijske i praktične obuke. Šta ovo znači za auto-škole, a šta za njihove polaznike i buduće vozače, i koliko bi realno trebalo da košta obuka za B-kategoriju?

  • 16

Kada je krajem 2012. Vlada donela Odluku o određivanju najniže cene teorijske i praktične obuke kandidata za vozače, to nije baš sa oduševljenjem prihvaćeno u javnosti, jer je ova usluga na taj način skoro tri puta poskupela.

 

Ovo su saobraćajni prekršaji za koje nikada ne dobijate kaznu (kompletna lista)

 

Oglasila se i Komisija za zaštitu konkurencije sa mišljenjem da je takva odluka vlade u suprotnosti sa Zakonom o zaštiti konkurencije i sa osnovnim načelima slobodne tržišne privrede i o tome zvanično obavestila tadašnje nadležno ministarstvo trgovine.

 

Međutim, takvo mišljenje i tumačenje ove komisije u praksi ništa nije promenilo, pa su propisane minimalne cene obuke stupile na snagu, a evo i danas još važe, tako da samo obuka, na primer za B-kategoriju, košta preko 50.000 dinara, a ostali trođškovi iznose još dvadesetak hiljada, što mnogima nije lako da plate.

 

Međutim, kako piše magazin “SAT”, cene obuke će se ponovo menjati uskoro.

 

Obuka pojeftinjuje?

 

Iako to još niko nije zvanično saopštio, iz predloga izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja, izostavljena je odredba sadašnjeg Člana 218, koja kaže da vlada određuje najnižu cenu teorijske i praktične obuke na predlog Ministarstva unutrašnjih poslova, i da auto-škola ne sme odrediti nižu cenu od te koju vlada propiše.

 

Foto-ilustracija: Tanjug/Oksana Toskić

Foto-ilustracija: Tanjug/Oksana Toskić

 

Kako navodi pomenuti magazin, i u MUP-u i u auto-školama kažu da su te promene cena već sasvim izvesne. To u praksi znači da će obuka moći da se dobije jeftinije nego danas, jer je trenutno za većinu kandidata upravo cena presudna pri izboru škole u koju će se upisati, pa je jasno da će mnogi upravo na taj način pokušati da pridobiju polaznike.

 

Sasvim logično, roditelji čija deca treba da uče vožnju, ali i stari vozači, nemaju ništa protiv ove novine i željno je iščekuju. Ipak, predstavnici auto-škola u tom slučaju strahuju od nelojalne konkurencije koja će im niskim cenama oduzeti kandidate. Kako tvrde, niža cena obuke svakako povlači i slabiji kvalitet, jer razlika u novcu mora da se izniveliše na neki način.

 

Foto: Telegraf

Foto: Telegraf

 

- Ovakva promena nam sigurno neće doneti ništa dobro, jer će ponovo biti nelojalne konkurencije koja će kandidate, umesto kvalitetom, gledati da privuče nižim cenama - smatra Milan Todorović, predsednik Udružena auto-škola Beograda i objašnjava zbog čega to neće biti dobro za same kandidate.

 

Naravno da će mnogi gledati da prođu jeftinije i da se upišu ili da upišu svoju decu upravo u takve škole, ne znajući ili ne hajući za to što tamo jednostavno neće moći da dobiju ono što treba da dobiju i što program obuke predviđa. Mi smo već imali slobodno formiranje cena sve do 2013. kada je obuka u proseku koštala između 25.000 i 30.000 dinara, a pojedine auto-škole su je nudile za samo 9.000 dinara, pa su im ljudi jednostavno poklanjali poverenje, ne pitajući se kako je to moguće i čemu će ih naučiti za taj novac. Posle smo od kandidata koji su dolazili iz takvihauto-škola čuli na koje se sve načine štedelo na obuci.

 

CENE OBUKE KOD NAS I U OKRUŽENJU:

 

Bugarska 180 evra

Crna Gora 200-400

Rumunija 220

Makedonija 350

Srbija 510 evra (51.080 din)

Mađarska 430-470

BiH 500

Grčka 500

Hrvatska 770

 

Neki časovi su upisivani kao da su održani, a nisu, mnogima se dešavalo da od 45 minuta koliko bi trebalo da traje jedan prosečan čas, kandidat vozi jedva pet, a da se ostalo vreme provede u priči ili na neki drugi način.

 

Mnogi su prevaru uočili tek na ispitu, kada su shvatili da nemaju potrebno znanje jer su dobar deo obuke propustili.

 

Ipak, liberalizacija cena je sasvim izvesna jer je dirigovana iz Evrope, kao i mnoge druge promene naših zakona.

 

Čim se bude desila izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, ovo će postati praksa. Prema nekim navodima, promene su moguće već tokom ove godine. Tako će svaka auto-škola imati pravo da odredi cenu obuke u skladu sa svojom računicom, ili da je spusti, ako joj se već tako isplati.

 

CENA OBUKE DANAS:

 

Teorijska obuka (40 časova) - 11.100 din

Polaganje teorisjkog ispita - 4.000 din

Lekarsko uverenje - 2.100 din

Praktična obuka (40 časova) - 39.500 din

Polaganje praktičnog ispita - 4.000 din

Polaganje ispita iz prve pomoći - 5.100 din

Izdavanje probne vozačke dozvole - 1.600 din

Ukupno: 67.400 din

* Cena jednog dopunskog časa vožnje u trajanju od 45 minuta je oko 1.200 dinara.

 

Daljinac baner

 

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • SM

    21. april 2017 | 12:13

    Najbolje da obuka bude 3000e,po logici MUP-a onda bi bila najkvalitetnija obuka

  • Dragan

    21. april 2017 | 12:08

    Koliko ova drzava nista ne ume da uradi mozete videti po ovim glupiranjima oko voznje...Promenite jos pet puta bitno da napunite dzepove a ljudi i dalje ginu....Strasno

  • seka

    21. april 2017 | 12:25

    Još ako je saobraćajni policajac neki isfrustrirani kao što je bio kod mene pa me obarao zato što sam prerano zakočila e to je hit i čim je on otišao na odmor došao drugi ja položila..... znači ludaka na svakom ćošku kamere i mikrofone u auta pa da vidimo ko je kakav.....

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA