VOJNA TAJNA REPUBLIKE SRPSKE: SUPEGALEB tri puta ostajao bez repa, ali nikada nije bio oboren

Leteći veoma nisko u širem reonu Gradačca naleteli su na dalekovod zbog čega su tokom prolaska ostali bez terminezora i dela vertikalnog stabilizatora, kog su žice dalekovoda odsekle precizno kao žilet

  • 7

Supergaleb G-4 evidencijskog broja 23725, jedini avion u naoružanju Vazduhoplovstva Republike Srpske tokom svoje ratne karijere tri puta je menjao rep, ali nikada nije bio oboren, iako u Hrvatskoj kažu da jeste.

Srpski aerodrom strave: Svaki korak može da odnese u smrt, a na njemu i dalje ima aviona, kojim niko ne sme da priđe (FOTO)

U "Galeba" ugrađuju najsavremeniju opremu: Ovako će izgledati ponos srpskog neba (FOTO)

U vreme federalnih oružanih snaga, tačnije 2. juna 1992. godine, dva pilota su poletela ovim avionom sa aerodroma Batajnica do Banjaluke, ali su se zbog rizika od protivničke PVO tokom preleta odlučili za brišući let.

Leteći veoma nisko u širem reonu Gradačca naleteli su na dalekovod zbog čega su tokom prolaska ostali bez terminezora i dela vertikalnog stabilizatora, kog su žice dalekovoda odsekle precizno kao žilet.

Printskrin/Youtube/abg43 Printskrin/Youtube/abg43

"Odsečeni deo su na hrvatskoj državnoj TV stanici prikazivali kao dokaz o tome da su oborili avion. Vojnici u maskiranim uniformama pozirali su za kameru držeći komad vertikalca na kome se jasno video ceo broj 23725. Avion G -4 trebalo je da se vrati na aerodrom Batajnica, ali je zbog oštećenja zadržan na popravci u Banjaluci", pišu u svojoj knjizi Vazduhoplovne snage bivših republika SFRJ 1992-2015 trojica autora Danko Borojević, Dragi Ivić i Željko Ubović.

Zbog odvajanja SRJ od Republike Srpske, avion je zajedno sa preostalim avionima J -22 orao ušao u sastav 27. Lovačko bombarderske esakdrile. Njega su intenzivno koristili na borbenim zadacima sa aerodroma Mahovljani, a od 1994. i 1995. i sa aerodroma Udbina.

"U matičnu bazu vratio se 5. avgusta 1995, kada su i drugi borbeni avioni sa Udbine prebačeni u Republiku Srpsku pred prodorom hrvatskih snaga. Avion je na jednom borbenom letu pogođen lakim prenosnim raketnim sistemom PVO. Pilot se vratio u bazu sa oštećenim avionom, a posle toga taj G-4 vratio se u operativnu upotrebu V i PVO RS. Avion koji je promenio tri repa u svojoj istoriji i danas je jedini primerak G -4 na teritoriji Republike Srpske. Osim toga ovaj G-4 Hrvatska vojska (HV) vodi kao oborenog u svojim listama PVO pobeda. Samim tim ovaj avion je klasični dokaz ratne propagande", stoji u knjizi trojice autora.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • s3rbsDG

    23. april 2017 | 23:55

    Tuga, jedan jedini avion G-4 Ima Republika Srpska, a mig 21? Nema ni jedan? Ili?

  • Marko

    24. april 2017 | 05:28

    Nije ni jedan oboren a padaju sami kao ludi

  • stari vojnik

    24. april 2017 | 03:50

    Za vreme stare SFRJ obezbedjivao sam tadasnje avione stre RV i PVO medju kojima je bilo Jastrebova, Galebova i Orlova raznih tipva ovih aviona da ih sada ne nabrajam. Sa potpunom odgovornoscu mogu da tvrdim da su Jastreb, G1 i G2 bili najpouzdaniji avioni sto se tice tehnicke ispravnosti i sa najmanje kvarova koji su se tada desavali. U to vreme G4 kao jedan od novijih aviona nase avijacije, imao najvise problema od svih aviona u toj eskadrili, skoro svako njihovo poletanje i sletanje bilo je pod alarmom i u stanju najvise pripravnosti (onaj ko je sluzio na aerodromu vojsku odlicno zna sta to znaci u pripravnosti i u uzbuni). Sticajem okolnosti imao sam dosta razgovora i kontakata direkno sa pilotima koji su letelii u tim avionima i svi do jednog imali su isto misljenje, da je G4 najobicniji krs od aviona. Zanimljivaja je i konstatacija da se dosta pljuje avion tipa "Orao" koji je daleko vise pokazao dobrih osobina pri letovima nego taj " hvaljeni" G4. Nisu mi jasni ovakvi tekstovi koji se pojavljuju po raznim medijima i hvaljenju ovog tipa aviona G4 a na drugoj strani pljuvanju "Orla" koji daleko vise treba da ima pohvala nego kritika.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA