Sutra stupa na snagu novi Pravilnik za auto-škole

Kako navode u MUP-u, auto-škole nisu iskoristile period od 25. aprila prošle do 25. oktobra ove godine, da obezbede nove uslove i dobiju dozvolu za osposobljavanje kandidata za vozače

  • 6

Ministarstvo unutrašnjih poslova optužilo je danas auto-škole da opstrukcijama i medijskim pritiscima žele da spreče primenu Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače koji bi sutra trebalo da stupi na snagu. Iako većina auto-škola ne ispunjava propisane zahteve, postoji predlog da se pojedine odredbe ublaže ili da se njihova promena odloži.

Od 25. oktobra 2012. do avgusta 2013. samo jedna auto-škola podnela je zahtev za dobijanje dozvole, ali kako navodi Miodrag Jezdimirović, predsednik Grupacije auto-škola Beograd, njihov broj se ovih dana naglo povećao.

- Svi su čekali poslednji trenutak kako bi podneli zahtev za dobijanje dozvole za osposobljavanja kandidata za vozače. Predlagali smo da prelazno rešenje bude da sve one škole koje budu podnele zahtev do utvrđivanja da li ispunjavaju propisane uslove nesmetano rade. Taj predlog je načelno usvojen, ali tek ćemo sutra videti šta je odlučeno – kaže Jezdimirović.

Ipak, kako navode u MUP-u, period od 25. aprila prošle do 25. oktobra ove godine, koji je bio dat auto-školama da obezbede nove uslove i dobiju dozvolu za osposobljavanje kandidata za vozače, one nisu iskoristile.

- Auto-škole nisu namenski iskoristile taj period koji im je dat da se pripreme za primenu novih propisa, već su znatno povećale broj upisanih kandidata u odnosu na prethodne godine. Tako je od 24. maja do 25. oktobra 2012. upisano oko 160.000 kandidata. Na ovaj način veliki broj auto-škola je obezbedio sticanje znatne zarade, a istovremeno ovim brojem upisanih kandidata se želelo postići odlaganje primene pravilnika zbog nemogućnosti da se obuka upisanih kandidata završi u propisanom roku - ističe MUP.

Prema novom Pravilniku o osposobljavanju kandidata za vozače, sve škola moraju da obezbede: učionicu od najmanje 25 kvadrata, prostoriju za administrativne poslove od osam kvadrata, najmanje jedno vozilo za svaku kategoriju (ukupno 17) i poligon dugačak 51 i širok 7 metara, ali i licencirane predavače i ispitivače. Administrativna taksa koju moraju da uplate iznosi 80.230 dinara.

- Činjenica je da su se pojedine auto-škole i njihova udruženja obratila MUP-u sa problemima koje imaju u pogledu obezbeđenja propisanih uslova vezanih za poligon za početnu praktičnu obuku i ugradnju tahografa u vozila B kategorije. Kako bi obezbedile prostor, koji bi bio isključivo namenjen za početnu praktičnu obuku, nisu naišle na razumevanje lokalnih samouprava – navode u MUP-u.

U cilju prevazilaženja tog problema predložena je izmena Pravilnika koji bi omogućio auto-školama da tu obuku u roku od jedne godine izvode na prostorima na kojima je i do sada sprovođena. MUP je takođe odlučio da objavi prečišćene tekstove pravilnika koji će biti mnogo jednostavniji za primenu, a oni će biti objavljeni najkasnije  sutra.

Najveći broj auto-škola trenutno egzistira zahvaljujući polaganju vozačkih ispita. Kako navode u MUP-u, u slučaju da se rok važenja starih propisa produži, izvesno je da bi nakon isteka tog roka scenario bio isti, a kako dodaju, veliki broj auto-škola (trenutno postoji oko 900) otežava održavanje teorijske obuke.

- Kandidat koji ne sluša teorijsku obuku u proseku polaže teorijski ispit oko tri puta. Kada se uzme u obzir činjenica de teorijska obuka košta 10.000 dinara, a jedno polaganje oko 4.000 dinara, potpuno je jasno da auto-škola bez imalo uloženih sredstava obezbedi znatnu materijalnu korist. Sličan scenario se primenjuje i u praktičnoj obuci, odnosno sve su to razlozi zbog kojih određen broj auto-škola želi zadržavanje postojećeg stanja – navodi se u saopštenju MUP-a.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Cobi ns

    25. oktobar 2013 | 09:10

    MUP nameće nove zakone i pravila u saobraćaju,koje ni sam nemože da ispoštuje-tako npr.traži tehn.ispravnost vozila,zimske gume.....a oni voze neispravna vozila sa ćelavim gumama??!!Da li je to normalno i kakvo opravdanje postoji za to?!

  • Milutin Popovic

    24. oktobar 2013 | 19:03

    Najvecu zbrku u pogledu donosenja pravilnika napravili su pripadnici MUP-a. Obuka vozaca mora da se definise zakonom a ne pravilnikom a u donosenju zakona moraju da ucestvuju pre svih saobracajni fakulteti, ministarstvo saobracaja, saobracajni institut, udruzenja auto skola i predstavnici MUP-a. Da je ta proceura uradjena nebi bilo ove zbrke zbog arogantne politike pripadnika MUP-a.

  • IB500

    24. oktobar 2013 | 17:59

    Previse jeftino, normalno je jedna mesecna plata.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA