Most Zemun-Borča: Još bez konačne cene izgradnje!

Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović je izjavila da će most biti pušten u rad po planu, do kraja decembra ove godine, a celokupan projekat s pristupnim saobraćajnicama biće završen do oktobra 2015. godine. Ona je dodala da još ne može da kaže konačnu cenu izgradnje mosta, ali se, kako je rekla, čini sve da ta cena bude što realnija

  • 4

Vlada Srbije potpisala je danas aneks ugovora za izgradnju mosta Zemun-Borča, koji predviđa isplatu još 2,3 miliona dolara za izvršene radove.

Aneks 4 Ugovora su potpisali potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, gradonačelnik Beograda Siniša Mali i generalni direktor ogranka kompanije "Čajna roud and bridž korporejšn" u Srbiji Džang Sjaojuen, u prisustvu ambasadora Kine u Srbiji Li Mančanga.

Mihajlovićeva je, posle potpisivanja aneksa ugovora, izjavila da će most biti pušten u rad po planu, do kraja decembra ove godine, a celokupan projekat s pristupnim saobraćajnicama biće završen do oktobra 2015. godine. Ona je dodala da još ne može da kaže konačnu cenu izgradnje mosta, ali se, kako je rekla, čini sve da ta cena bude što realnija.

Ona je navela da je prvobitno procenjeno da će most koštati 260 miliona dolara, kao i da za eksproprijaciju treba isplatiti dodatnih 70 miliona dolara i najavila da se očekuje i početak razgovora o odštetnim zahtevima izvođača i podizvođača, koji do sada iznose 32 miliona dolara.

Mihajlovićeva je objasnila da su Aneksom 4 ugovora o projektovanju i izgradnji mosta Zemun-Borča, s pristupnim saobraćajnicama, napravljene ozbiljne uštede od nešto više od pola miliona dolara, tako da je konačan iznos novca koji država i grad treba da daju za te radove, umesto 2,9 miliona dolara, smanjen na 2,3 miliona dolara.

Ona je precizirala da će taj novac biti dat za radove koji nisu predviđeni projektom, a koji svakako postoje i naglasila da su uštede postignute zahvaljujući dodatnim pregovorima predstavnika resornog ministarstva i Grada s kinsekim partnerima, pošto to prethodna Radna grupa Vlade Srbije nije uspela da uradi.

- Ovo je samo jedan od primera infrastrukturnih projekata na kojima se prethodno ljudi nisu dovoljno zanimali za sopstveni posao - kazala je ona i dodala da je na ovakvim projektima uočena nedovoljna zainteresovanost svih u u lancu, od projektanata, tehničkog nadzora do izvođača radova, ali je naglasila da, u ovom slučaju, na mostu Zemun-Borča kineska kompanija, izvođač radova, nije ništa kriva.

Ministarka je istakla da je problem nastao pre toga, kada se projekat radio i kada je biran tehnički nadzor koji je prihvatao sve dodatne troškove, kao i da je postojala loša koordinacija između tehničkog nadzora i projektanata, ali je dodala da "sada imamo jasno stanje".

Ministarka je najavila da će, osim angažovanja posebnih mentora za nadzor, Ministarstvo ubuduće raditi na tome da dobijemo dodatne uštede u predstojećim poslovima na tom mostu, a gledaćemo, kako je rekla, i da platimo samo one odštetne zahteve koji zaista i postoje.

Ministarka je dodala da je tim aneksom postignuto to da imamo garancije za dobro izvršenje posla.

Direktor ogranka CRBC u Srbiji potvrdio je da se radovi na mostu odvijaju najnormalnije i da će most biti završen u roku, kao i da je saradnja s Vladom Srbije i Gradom Beogradom izuzetno dobra.

Kineski ambasador je istakao da postoji veliki prostor i za buduću saradnju između Srbije i Kine, na sličnim projektima, i pohvalio Vladu Srbije za, kako je rekao, efikasnost i trud u poslu. On je izrazio očekivanje da će ekonomska saradnja izmedju dve zemlje ubuduće imati još veći uspeh.

Gradonačelnik Beograda je rekao da je most Zemun-Borča najvažniji infrastrukturni projekat za grad i za razvoj opština Zemun i Borča, kao i da smo, potpisivanjem aneksa ugovora koji je na našu korist, sada još jedan korak bliže da završimo izgradnju mosta sa svim pristupnim saobraćajnicama i rasteretimo saobraćaj od Novosadskog i Zagrebačkog do Pančevačkog puta.

Radovi na izgradnji mosta Zemun-Borča počeli su krajem oktobra 2011. godine.

Novi most preko Dunava će biti dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara, s ukupno šest kolovoznih traka i s pešačko-biciklističkim stazama s obe strane, a pristupne saobraćajnice biće dugačke 21,6 kilometara. Glavni raspon mosta je dugačak 362 metra.

Ukupna vrednost mosta s pristupnim saobraćajnicama projektovana je prvobitno na oko 260 miliona dolara, a od tog iznosa 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • BOZA ZEMUNAC

    2. septembar 2014 | 19:02

    BRACO KINEZI SAMO CEPAJTE

  • Вуцибатина

    2. septembar 2014 | 18:45

    У Београду праве мостове ко да је Венеција. Могло би се улагати мало и у друга места,није Србија само престоница

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA