≫ 

Grafima 2018: 40. Međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije

Ovogodišnji, 40. Međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije - Grafima - najznačajnije godišnje regionalno sajamsko okupljanje profesionalaca u ovim oblastima, biće održan pod svodovima Beogradskog sajma od 26. do 29. septembra 2018. godine

  • 0

Jubilarno izdanje ove prestižne sajamske, privredne i umetničke manifestacije na najbolji način podsetiće i izlagače i posetioce i sve druge učesnike na istoriju dugu punih četrdeset godina.

Pod sloganom "Više boje", srpskom i regionalnom tržištu biće ekskluzivno predstavljeno sve bez čega se danas ne može u matici svetskih tehnoloških tokova u oblasti grafičke industrije, izdavaštva i štampanih medija, dizajna, reklamne, muzičke i filmske industrije, u proizvodnji, doradi i preradi papira i brojnim drugim segmentima ovih privrednih i medijskih grana. Radi se o širokom spektru mašina, uređaja i opreme za grafičku industriju, paleti neizostavnih sirovina, repromaterijala ili finalnih proizvoda za različite sektore grafičke industrije, ali i kompleksnim softverskim, ICT ili dizajnerskim rešenja u ovim oblastima.

Na sajmu se kao izlagači, prezenteri, davaoci usluga ili u drugom svojstvu pojavljuju proizvođači, uvoznici, izvoznici i distributeri mašina, opreme i komponenata, štamparije, dizajn studija, uvoznici repropromaterijala, papira, polovnih mašina... Zbog toga se poslovnom segmentu i rejtingu ove sajamske manifestacije sajma poklanja posebna pažnja, a učesnici različitih sajamskih programa po pravilu su veoma zadovoljni poslovnim aranžmanima sklopljenim tokom ili povodom Grafime.

Foto: Beogradski sajam/Saša Šarčević

Domaćin ovogodišnje Grafime je kompanija Epson, globalni lider u inovacijama i proizvodnji uređaja za prikaz slike, u oblasti kompaktne, energetski efikasne i precizne tehnologije, sa paletom proizvoda - od štampača i 3LCD projektora za poslovnu i kućnu upotrebu do elektronskih uređaja i uređaja sa kristalnim oscilatorima (računari, štampači, skeneri, projektori, poluprovodnici, displeji, kristalni oscilatori, satovi, plastična korektivna sočiva, oprema za automatizaciju u fabrikama itd).

Tradicionalno izvrstan prateći program Grafime biće podeljen u tri tematske celine - tehnologija štampe, grafički dizajn i reklamni materijal - a sastoji se od stručnih predavanja, prezentacija novih tehnologija i dostignuća, uz neizostavnu podršku udruženja, obrazovnih i strukovnih organizacija, akademskih ustanova.

Inovativni sajamski program "Ulica kreativnih rešenja", koji promoviše idejna rešenja iz oblasti grafičkog dizajna, na zahtev izlagača i posetilaca biće obogaćen novim segmentom - berzom korišćenih mašina. Radi se o polovnim mašinama, sa znatno nižim cenama, namenjenim malim privrednicima koji tek pokreću svoj privatan posao.

Ovogodišnje učesnike i posetioce svakako će obradovati i specijalni sajamski poklon - regionalno takmičenje u oblepljivanju vozila pod nazivom "Adria/Balkan Wrap Star", koje po pravilu privlači veliku i medijsku i pažnju široke publike. Proizvodnja samolepljivih folija je, inače, samo jedan segment u oblasti grafičke industrije, ali je ovakav način promocije odlično prihvaćen i od korisnika i od proizvođača. Takmičenje se organizuje u saradnji sa Print Magazinom iz Hrvatske.

Foto: Beogradski sajam/Saša Šarčević

Najkvalitetnijim grafičkim proizvodima u različitim kategorijama stručni žiri Grafime i Beogradskog sajma dodeljuje već tradicionalne simbolične nagrade - Zlatni, Srebrni i Bronzani pečat, a nisu isključena ni druga ad hoc priznanja.

Ne treba zaboraviti da se zajedno sa Grafimom, na istom mestu i u isto vreme, od 26. do 29. septembra 2018, u hali 4 Beogradskog sajma, održava i 26. Međunarodni sajam informatičko-bitrotehničke opreme Biro-Expo, kompatibilna multisektorska sajamska manifestacija usmerena na kancelarijsko poslovanje (od kancelarijskog nameštaja i biro mašina i pribora, preko kancelarijskog materijala, poslovne i dekorativne galanterije, do foto programa...)

Na prošlogodišnjoj Grafimi učestvovalo je čak 80 izlagača iz devet zemalja (Srbije, Hrvatske, BiH, Češke, Italije, Portugalije, Nemačke, Kine i Bugarske). Izlagački i prateći sajamski programi obuhvatili su 3.500 m2 zatvorenog izlagačkog prostora, a posetilo ih je 7.000 posetilaca, od čega se na registrovanu poslovnu posetu odnosi čak 824. Grafimu 2017. obeležila su i stvaralačka dostignuća naših svetski poznatih grafičkih dizajnera: Slobodana Jovanovića, poznatijeg kao Cobe, Dejana Vukelića i Nemanje Jehličkog.

Sve su to razlozi da predstojeća Grafima bude unapred osuđena na uspeh.

(Telegraf.rs/ PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA