≫ 

Šta to koči Srbe da dizelaše zamene hibridima i električnim automobilima i koliko ih ima u našoj zemlji uopšte?

Na putevima u našoj zemlji postoji samo nekoliko punjača i poneki u boljim hotelima

  • 52
električni automobil, punjenje baterija Foto: Shutterstock

U trenutku kada vozači širom sveta masovno prelaze na električne automobile, na našim ulicama oni su retkost. Šta to koči Srbe da dizelaše zamene hibridima i zbog čega naši ljudi, koji inače sve svetske trendove prate u stopu, ovaj trend zaobilaze u širokom luku?

Mnogi vozači u Srbiji odbojnost prema električnim i hibridnim vozilima pravdaju time da se ni zbog čega bi se odrekli onog brujanja motora pri paljenu automobila. Ali, nije samo to razlog zbog kog se na našim ulicama nalazi samo 200 električnih i hibridnih automobila, od čega je više od polovine u Beogradu.

Jedan od 4 najveća auto-giganta stiže u Srbiju: BMW, Mercedes, Audi ili MD elektronik? Znaće se uskoro

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova vozi hibridni automobil, koji kao pogon koristi i struju i benzin. Ipak, i sam priznaje da mu odluka da štiti životnu sredinu u Srbiji nije donela mnogo pogodnosti.

- Na putevima u našoj zemlji postoji samo nekoliko punjača i poneki u boljim hotelima, ali nijedan ne puni automobil ispod četiri sata. S obzirom da puno vozilo može da pređe oko 200 kilometara, to znači da na putu od Beograda do Zlatibora moramo bar jednom da stanemo i da se punimo satima, što obesmišljava put - objašnjava on.

Miloš Petrović, Foto: uvoznicivozila.rs

Petrović dodaje da do pre nekoliko godina električne automobile kod nas nije bilo moguće ni registrovati, jer su birokrate morale da štikliraju koliko kubika ima motor, a ovaj motor nema kubike.

- U susednim državama vozači električnih automobila imaju brojne pogodnosti - subvencije od nekoliko hiljada evra pri kupovini, besplatan parking, besplatnu putarinu, mogućnost vožnje žutom trakom...- objašnjava on.

U Srbiji ovi vozači nemaju ništa od toga, a još su i kažnjeni jer pri uvozu, verovali ili ne, plaćaju veću ekološku taksu nego zagađivači.

Punjač za električne automobile, Foto: Printskrin/Youtube

- Visina tog nameta ne zavisi od količine štetnih materija koje automobil ispušta, nego od težine automobila, a kako su električna vozila teže zbog baterije, plaćamo više od velikih ubica zagađivača - kaže Petrović.

Zato i nije čudno što našim ulicama krstari jedva 200 električnih i hibridnih automobila. Automobili koji kao pogonsko gorivo troše fosilna goriva sigurno će još dugo biti najbrojniji na drumovima u Srbiji.

VIDEO Ivana Španović dobila nov auto i otkrila zanimljivosti iz života:

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vlada

    17. maj 2018 | 14:56

    Mene sprecava to sto nemam sta da zamenim...nemam ni za polovnjaka od 1000 e da vozim decu u skolu...kakav elektricni...kirija...losa plata...eh

  • lerr

    17. maj 2018 | 13:52

    U zemlji gde je 40+% automobila starije od 15godina je jako tesko odgovoriti na pitanje zasto nema hibrida i el. automobila...

  • Raspucin

    17. maj 2018 | 13:45

    Pa verovatno novac, jer smo generalno teska sirotinja cast izuzetcima koji su nekada bili kriminalci a sada gradjani prvog reda kao i visokim cinovnicima u partija u opoziciji i vlasti

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA