DOBRA VEST ZA KUPCE POLOVNJAKA: U Srbiji, Hrvatskoj i Bosni uskoro dostupni nemački dizelaši - ISPOD CENE

Nemački proizvođači automobila pristali su da o svom trošku izvrše konverziju na dizelašima s normama Euro4 i Euro5 (od 2005. na dalje), dok su one starije praktično otpisali. Ovo znači dobru šansu da se veoma dobri dizel polovnjaci uskoro nađu na putevima Srbije, Hrvatske, Bosne i da mogu da se kupe po dobroj ceni

  • 16

Nakon nedavnog "dizel samita" nemački proizvođači automobila pristali su da o svom trošku izvrše konverziju na dizelašima s normama Euro4 i Euro5 (od 2005. na dalje), dok su one starije praktično otpisali. Ovo znači dobru šansu da se veoma dobri dizel polovnjaci uskoro nađu na putevima Srbije, Hrvatske, Bosne i da mogu da se kupe po dobroj ceni.

Nemačka proteruje stare dizelaše: 300.000 njih stiže u Srbiju?

Nemačka želi da se reši prljavih dizelaša pa nudi izdašnu pomoć kupcima koji im pri kupovini novog automobila vrate svoj stari dizelaš proizveden pre 2005. godine. VW nudi od 2.000 evra za kupovinu najmanjeg modela "up!", 5.000 evra za "golfa", pa do 10.000 evra za "tuarega". Ford nudi od 2.000 do 8.000 evra, Škoda od 1.750 do 5.000, a Seat do 8.000 evra. Slične podsticaje nude i BMW, Audi i Mercedes.

Tojota u Nemačkoj nudi 2.000 evra popusta za svoja hibridna vozila, dok u Hrvatskoj nude mnogo više, na primer 19.000 kuna na "prius" i 17.000 kuna za "yaris hybrid".

Kao posledica doći će do pada cena svih dizelaša Euro6 norme koja je počela da se primenjuje 2015. Pitanje je gde će ta vozila završiti.

Foto: Tanjug/FaH/ Tomislav Pavlek

Posle novih troškova kojima je delimično sankcionisan uvoz starijih automobila koji više zagađuju, pretpostavka je da će Srbi i Hrvati zadovoljni dočekati da iz Nemačke stignu ponude diskontnih cena za dizelaše.

ŠTA JE ALTERNATIVA?

Jedan od bitnih kriterijuma za obračun novih troškova je ispust ugljen dioksida (CO2), a one ne destimulišu u dovoljnoj meri uvoz spornih dizelaša jer su problematični s obzirom na ispuštanje čestica čađi i posebno azot oksida. Ispuštanje azot oksida bilo je sporno u aferi "dieselgate" u kojoj je otkriveno kako je VW varao na testovima ispuštanja štetnog plina.

Foto: Pixabay

Za samo dve godine dizelaši su u Nemačkoj postali nepoželjni, a tako je i u ostatku Evrope. Prema ispuštanju štetnog azot dioksida, uz sve filtere i uz skupe katalizatore, gube trku s benzincima. Alternativa su moderni automobili na benzin koji troše manje goriva, iako nisu štedljivi poput vozila na dizel, a tu su i benzinsko-električni hibridi i automobili na prirodni plin, a dugoročno potpuno električni automobili.

(Telegraf.rs / Izvor. vecernji.hr)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mihailovic

    20. avgust 2017 | 13:02

    Bolje bi bilo da država pomogne u Srbiji da se udruže oni koji pokušavaju napraviti el.auto, da im pomogne kreditnom, da spoje stručnjake,inženjere iz auto industrije to bi nam se višestruko vratilo jeftinije autom koji ne zagađuje a ima jeftin pogon na struju, čak imamo nalazište sirovina za proizvodnju baterija za el.aute...treba samo udružiti stručnjake iz Srbije i po potrebi iz inostranstva i započeti planirati...auto industrija podiže privredu zemlje. Zemlje koje imaju svoju autoind. najrazvijenije su zemlje.

  • mali Alek

    20. avgust 2017 | 12:05

    Radujemo se otkupu tudjeg otpada... Pa tržili smo - gledaćemo, sa prosečnom platom od 409 €, pod uslovom da ništa ne jedeš, za skoro godinu dana možeš da kupiš nečije djubre staro samo 7-8 godina....

  • Kit

    20. avgust 2017 | 12:08

    Svo smece kod nas,nece biti nijedan ispod 500 000 predjenih km.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA