7

Da li je online ubio štampu? Kako je tekla diskusija na Telegraf panelu (VIDEO)

- Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet - rekao je Vukelić

Da li su digitalna izdanja pretekla štampane medije, bila je tema panel diskusije sa temom "Digital ubica printa s predumišljajem ili bez" na današnjem Trećem Sajmu informisanja, komunikacija i medija "Media market". Mišljenja panelista bila su veoma podeljena po ovom pitanju, ali su se složili da budućnost jeste u digitalnim medijima, kao i da štampani neće skroz nestati.

Telegraf.rs na Sajmu medija: Najbolje fotke

Učesnici diskusije koju je kao moderator vodio Aleksandar Jovanović, glavni i odgovorni urednik portala Telegraf.rs bili su iz eminetnih beogradskih medija: B92 (direktor Jasmina Koprivica), Blic.rs (glavni urednik Marko Stjepanović), Srpski telegraf (glavni i odgovorni urednik Saša Milovanović) i Telegraf.rs (direktor redakcije Dejan Vukelić).

Koprivica je pomenula da štampani mediji imaju prednosti u odnosu na digitalne jer imaju više prostora da plasiraju sadržaj.

Foto: Telegraf

- U štampanom mediju imate 6,7 sati da pripremite opširniju analizu. Digitalni mediji jesu dominantni, ali mislim da i štampa ima prostora da se izbori za svoju priliku - rekla je Koprivica.

Stjepanović se ne slaže sa time da je "digital ubio print" i kaže da su štampane novine i dalje među najprofitabilnijim u svetu.

Foto: Telegraf

Saša Milovanović smatra da su digitalni mediji doprineli padu printa kod mlađe populacije. Na digitalu je, kako je istakao, bitna svaka sekunda i pojavljuju se netačne informacije u želji da se bude prvi.

- U sutrašnjem izdanju printa biće spakovano sve što se danas desilo, ali će se naći drugi ugao, kao i ekskluzivne priče, kako bi ljudi od 45+ dobili sažvakane informacije iz kojih će malo više da budu informisani na sve teme. Print može sedam, osam godina da ostane na ovom nivou - kaže Milovanović.

Foto: Telegraf

Dejan Vukelić vidi samo prednosti digitalnih medija, ali ne i propast štampanih medija.

- Nisam više mogao da podnesem tu glavobolju čuvanja priča za sutrašnje izdanje. To je mukotrpan proces u kome se nadaš da ni jedan portal u tom trenutku, kao recimo Telegraf.rs, ne pusti to što si saznao. Želeo sam poslovno i privatno da potpuno zaboravim na print - objasnio je Vukelić i dodao:

- Mislim da štampani mediji treba da odustanu da pokušavaju da prodaju sadržaj. Mladim ljudima su dnevne novine nešto arhaično i ne razmišljaju da se informišu tim putem. Sličan je slučaj i sa televizijom. Ona će biti deo digitala. Digitalni mediji efikasnije i brže dolaze do svojih čitalaca, dok štampani čekaju da neko dođe do njih. Na digitalu odmah vidiš rezultat svog rada - istakao je Vukelić.

Izveštavanje o ubistvu pevačice Jelene Marjanović

Na konstataciju Jovanovića da se jedino b92 nije bavio ubistvom pevačice Jelene Marjanović, Koprivica je odgovorila:

Foto: Telegraf

- Mi takve teme ne obrađujemo sa toliko detalja. Damo informaciju relevantnu za javnost i to je to. Te priče je previše u medijima iako je apsolutno neophodno da se to ubistvo rasvetli - zaključila je urednica tog portala.

Da postoje teme koje ne mogu da se zaobiđu i na koje ni jedan medij ne treba da bude gadljiv, smatra Vukelić.

- Ako cela Srbija priča o tome, onda ni jedan medij ne treba da ignoriše tu temu - rekao je Vukelić i podsetio na slučaj ubistva pevačice Ksenije Pajčin kada je blic. rs izveštavajući o tome pretekao b92.

Gde su mediji 2025. godine?

Foto: Telegraf

- 2025. godine će broj virala na digitalu morati da se smanji kao i napad push notifikacijama na čitaoce. Ljudski mozak neće moći da primi toliko informacija. Moraće vesti da budu boljeg kvaliteta. Što se tiče printa jedno dva izdanja do tada će da nestane - predviđa Milovanović.

Stjepanović je naglasio da moramo svi da nađemo način kako da visokokvalitetno novinarstvo preživi s ' obzirom na to da Fejsbuk kao platforma plasira svakakve sadržaje što bi moglo da ugrozi kvalitet koji će biti plasiran u budućnosti.

Foto: Telegraf

Sa prognozama je nešto oprezniji direktor Telegraf.rs, ali je, kako kaže, gotovo izvesno da će desktop umreti pre printa.

- Javnost će se informisati putem mobilnog i u skladu sa tim, menjaće se i njihovo interesovanje za medijske sadržaje. Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet.

Koprivica se slaže sa time da će desktop "izumreti" i da će najvećeg skoka biti u mobilnom segmentu.

- Tehnologija utiče na sve. Možda to 2025. neće biti telefon, možda ćemo dobijati informacije putem sata, čipa u glavi... - zaključila je Koprivica.

UOČI PANELA

Pogledajte i kako je nedavno izgledala anketa sa pitanjem gde se najčešće informišete.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: sajam-medija mediji dejan-vukelic aleksandar-jovanovic jasmina-koprivica marko-stjepanovic sasa-milovanovic
Najnoviji komentari
  • Č
    Čarapan

    A čime ce sporet da potpaljujemo

  • R
    rikimil

    Да , победио је. Куповао сам штампане новине пуних 40 година, а већ неколико година уназад то више не чиним.

  • G
    Grof Vladislavic

    Citanje novina je kultura,nema to mnogo veze sa informisanoscu,nema lepseg nacina da ti dan pocne nego uz kafu i novine

Gde tradicionalni mediji greše u borbi za opstanak protiv modernih online redakcija?

Preminuo čovek koji je skoro uvek bio uz Tita: Snimio je ono o čemu ne možete ni da sanjate (FOTO)

Dva zlatna Semplera Direct Mediji (VIDEO)

ČUVENI CBS drma skandal: Ekspresni otkaz voditelju zbog optužbi da seksualno uznemiravao 13 žena

Šamar Njujork Tajmsa nadobudnim štampanim medijima: Odluka budućnosti medijskog giganta (VIDEO)

Ana Brnabić sa predstavnicima Grupe za slobodu medija: Primarni zadatak rad na započetim reformama

Književno veče VANJE BULIĆA kao promocija BG Media Festivala 2017 (FOTO)

Po prvi put u Beogradu: "Originalni razgovori" sa menadžerima velikih kompanija

Dva chatbota ulaze u bar - početak vica ili kraj superiornosti ljudske rase? (VIDEO)

Kako čuveni Vog piše o Hramu Svetog Save: To je srpska Sagrada familia - večiti "rad u toku"

APSOLUTNA DOMINACIJA TELEGRAFA: Uživo sa Sajma medija - Tropiko bend, MMA borac Darko Stošić, a u 15 h velika panel diskusija (FOTO)

Prvi dan sajma medija: Da li je digital ubica printa ili ne? (VIDEO)

KAKTUS 2017: Potrošače zapravo interesuju samo dobre priče

Treći sajam medija "Media Market": Digital ubica printa s predumišljajem ili bez (FOTO)

Preminuo novinar RTS Dragan Jokić

Ljiljana Smajlović podnela ostavku u radnoj grupi za medijsku strategiju

Izrevoltirani izjavom Ane Brnabić o objektivnom izveštavanju - novinari pozivaju premijerku Srbije na dijalog

U Grčkoj danas neće biti plasirana ni jedna jedina vest, zbog štrajka novinara

Insajderski vodič kroz Srbiju: BBC otkrio gde je najbolje ići u šoping i na odmor u našoj zemlji u hladnim danima

Albanci dobijaju svoje dnevne novine u Srbiji: Evo kako će se zvati

Vlada se oglasila povodom gašenja "Vranjskih": Njihov problem nije sloboda javne reči

Ugasile se "Novine Vranjske" posle 23 godine

Stiže nova medijska strategija: Koliko para dobije RTS, šta će biti s Tanjugom, Politikom, Novostima...

Smešna strana medija: Voditelj se izgubio u studiju, trčao s jednog kraja na drugi (VIDEO)

Preminuo novinar i književnik Petar Lazić

Tužan dan za medije u Srbiji: Preminula glavna urednica radija Beograd

B92 danas odlazi u istoriju i postaje O2 televizija: Nije samo ime promenjeno, tu su i nova zaštitna lica

Mediji iz celog regiona preneli su vest o smrti Ljubiše Samardžića: Otišla je velika legenda!

Milorad Vučelić na čelu "Večernjih novosti"

Ministar Vukosavljević otvorio konferenciju "Digital 2017": Zahvaljujući tehnologiji, ništa nije nemoguće i mašta nije granica (FOTO)