7

Da li je online ubio štampu? Kako je tekla diskusija na Telegraf panelu (VIDEO)

- Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet - rekao je Vukelić

Da li su digitalna izdanja pretekla štampane medije, bila je tema panel diskusije sa temom "Digital ubica printa s predumišljajem ili bez" na današnjem Trećem Sajmu informisanja, komunikacija i medija "Media market". Mišljenja panelista bila su veoma podeljena po ovom pitanju, ali su se složili da budućnost jeste u digitalnim medijima, kao i da štampani neće skroz nestati.

Telegraf.rs na Sajmu medija: Najbolje fotke

Učesnici diskusije koju je kao moderator vodio Aleksandar Jovanović, glavni i odgovorni urednik portala Telegraf.rs bili su iz eminetnih beogradskih medija: B92 (direktor Jasmina Koprivica), Blic.rs (glavni urednik Marko Stjepanović), Srpski telegraf (glavni i odgovorni urednik Saša Milovanović) i Telegraf.rs (direktor redakcije Dejan Vukelić).

Koprivica je pomenula da štampani mediji imaju prednosti u odnosu na digitalne jer imaju više prostora da plasiraju sadržaj.

Foto: Telegraf

- U štampanom mediju imate 6,7 sati da pripremite opširniju analizu. Digitalni mediji jesu dominantni, ali mislim da i štampa ima prostora da se izbori za svoju priliku - rekla je Koprivica.

Stjepanović se ne slaže sa time da je "digital ubio print" i kaže da su štampane novine i dalje među najprofitabilnijim u svetu.

Foto: Telegraf

Saša Milovanović smatra da su digitalni mediji doprineli padu printa kod mlađe populacije. Na digitalu je, kako je istakao, bitna svaka sekunda i pojavljuju se netačne informacije u želji da se bude prvi.

- U sutrašnjem izdanju printa biće spakovano sve što se danas desilo, ali će se naći drugi ugao, kao i ekskluzivne priče, kako bi ljudi od 45+ dobili sažvakane informacije iz kojih će malo više da budu informisani na sve teme. Print može sedam, osam godina da ostane na ovom nivou - kaže Milovanović.

Foto: Telegraf

Dejan Vukelić vidi samo prednosti digitalnih medija, ali ne i propast štampanih medija.

- Nisam više mogao da podnesem tu glavobolju čuvanja priča za sutrašnje izdanje. To je mukotrpan proces u kome se nadaš da ni jedan portal u tom trenutku, kao recimo Telegraf.rs, ne pusti to što si saznao. Želeo sam poslovno i privatno da potpuno zaboravim na print - objasnio je Vukelić i dodao:

- Mislim da štampani mediji treba da odustanu da pokušavaju da prodaju sadržaj. Mladim ljudima su dnevne novine nešto arhaično i ne razmišljaju da se informišu tim putem. Sličan je slučaj i sa televizijom. Ona će biti deo digitala. Digitalni mediji efikasnije i brže dolaze do svojih čitalaca, dok štampani čekaju da neko dođe do njih. Na digitalu odmah vidiš rezultat svog rada - istakao je Vukelić.

Izveštavanje o ubistvu pevačice Jelene Marjanović

Na konstataciju Jovanovića da se jedino b92 nije bavio ubistvom pevačice Jelene Marjanović, Koprivica je odgovorila:

Foto: Telegraf

- Mi takve teme ne obrađujemo sa toliko detalja. Damo informaciju relevantnu za javnost i to je to. Te priče je previše u medijima iako je apsolutno neophodno da se to ubistvo rasvetli - zaključila je urednica tog portala.

Da postoje teme koje ne mogu da se zaobiđu i na koje ni jedan medij ne treba da bude gadljiv, smatra Vukelić.

- Ako cela Srbija priča o tome, onda ni jedan medij ne treba da ignoriše tu temu - rekao je Vukelić i podsetio na slučaj ubistva pevačice Ksenije Pajčin kada je blic. rs izveštavajući o tome pretekao b92.

Gde su mediji 2025. godine?

Foto: Telegraf

- 2025. godine će broj virala na digitalu morati da se smanji kao i napad push notifikacijama na čitaoce. Ljudski mozak neće moći da primi toliko informacija. Moraće vesti da budu boljeg kvaliteta. Što se tiče printa jedno dva izdanja do tada će da nestane - predviđa Milovanović.

Stjepanović je naglasio da moramo svi da nađemo način kako da visokokvalitetno novinarstvo preživi s ' obzirom na to da Fejsbuk kao platforma plasira svakakve sadržaje što bi moglo da ugrozi kvalitet koji će biti plasiran u budućnosti.

Foto: Telegraf

Sa prognozama je nešto oprezniji direktor Telegraf.rs, ali je, kako kaže, gotovo izvesno da će desktop umreti pre printa.

- Javnost će se informisati putem mobilnog i u skladu sa tim, menjaće se i njihovo interesovanje za medijske sadržaje. Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet.

Koprivica se slaže sa time da će desktop "izumreti" i da će najvećeg skoka biti u mobilnom segmentu.

- Tehnologija utiče na sve. Možda to 2025. neće biti telefon, možda ćemo dobijati informacije putem sata, čipa u glavi... - zaključila je Koprivica.

UOČI PANELA

Pogledajte i kako je nedavno izgledala anketa sa pitanjem gde se najčešće informišete.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Tagovi: Aleksandar Jovanović, Dejan Vukelić, Jasmina Koprivica, Marko Stjepanović, Mediji, Sajam medija, Saša Milovanović

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (7)
Poređaj komentare:
  • Č
    Čarapan

    A čime ce sporet da potpaljujemo

  • R
    rikimil

    Да , победио је. Куповао сам штампане новине пуних 40 година, а већ неколико година уназад то више не чиним.

  • G
    Grof Vladislavic

    Citanje novina je kultura,nema to mnogo veze sa informisanoscu,nema lepseg nacina da ti dan pocne nego uz kafu i novine

#KAKTUS2018: Festival integrisanih komunikacija 12. i 13. novembra u Beogradu

Ovo nije narod lakrdijaša i psovača, rijalitiji su sramota za Srbiju: Ministar kulture kivan jer ne može da utiče na stanje u medijima

Internet više neće biti potpuno slobodan: Evropski parlament podržao reformu autorskih prava koja su bila nezaštićena (FOTO)

RTS se opet zaigrao: Prvo vremenska prognoza, a sada i pravopisne greške

Otvorena peta konferencija #Digital2018 – Digitalizacija je imperativ naše budućnosti

Udruženje evropskih novinskih agencija složno: Gugl i Fejsbuk da plate autorska prava za sadržaje koje sada besplatno koriste

Gasi se poznati njujorški nedeljnik: Čuveni Vilidž Vojs prestaje sa radom posle 60 godina i tri Pulicera

TV VREMEPLOV, 2008: Ovo su bile najgledanije emisije, filmovi, serije, šou programi pre 10 godina! Rezultati su hit (VIDEO)

Nastavak umiranja štampe: Ugasila se novina posle 232 godina postojanja, ovo su razlozi

Italijanski novinar fascinantnim rečenicama objasnio kako je spinovanje u medijima odredilo sliku koju svet ima o ratu na Kosovu

60 godina RTS: Servis pristojne i normalne Srbije (FOTO)

RTS slavi važan jubilej: 60 godina postojanja javnog medijskog servisa Srbije

Krstić podneo ostavku u Upravnom odboru RTS-a, pa na Tviteru obrazložio zašto

Šest medijskih i novinarskih udruženja predalo zahteve Vladi Srbije (FOTO)

Dnevne novine u Nemačkoj gube čitaoce: 1,3 miliona ljudi manje ne čita štampu

Koliko košta sekund reklame pre početka RTS Dnevnika?

Finalni razgovori za preostalo parče nacionalnog etra: Dodela "Avaline" frekvencije na jesen

#kaktus2018: Festivali su ogledala i ubrzani kursevi rasta

Srbi svakog dana vide 2.362 reklame

Srušila se mreža i signal HRT-a, ugašeni svi programi

RTS napravio grešku tokom uključenja iz Vašingtona, svi su gledali u gornji desni ugao ekrana (FOTO)

Klif Ričard dobio slučaj protiv BBC-ja: Medijska kuća mora da plati dodatne troškove od 850.000 funti

Vruća jesen na kanalima FOX Networks Group-e

Povratak televizije otvorenih očiju na medijskom nebu Srbije (FOTO) (VIDEO)

Prva srpska reklama trajala je 7 minuta i podrhtavala je: Emitovana je u biskopima kao čudo, a snimljena je pre 92 godine (VIDEO)

Brnabić o ratu sa novinarima i podelama: Do 2011. godine je postojala potpuna kontrola medija, a danas otvorena debata

Nakon bronze, stiže i zlato: New Moment osvojio i Zlatnog lava na Kanskom festivalu

Vlada Srbije dobila dve važne grupe za medijsku strategiju u narednih 5 godina

Formirana Radna grupa za izradu medijske strategije: Dogovoreno i formiranje Koordinacionog tela za saradnju sa medijima i Tima za dijalog (FOTO)

Asocijacija medija o odgovornosti Ministarstva kulture i informisanja za probleme ovogodišnjih konkursa

Kako su izgledale vesti u Srbiji pre 110 godina (FOTO)

United media kupuje kompaniju Direct media: Podneli su zahtev za 100 odsto udela

Poslali dronove da ispišu naslovnu stranu Tajma: Ogromna flota bespilotnih letelica obasjala nebo (FOTO) (VIDEO)

Preminuo vlasnik Daso grupe i lista "Figaro": Umro u kancelariji u 93. godini

Koje promene nas očekuju u novoj "Slagalici"? (VIDEO)

Prvi sastanak predstavnika medija i premijerke Srbije: Nova medijska strategija u planu (FOTO)

Marketing stručnjaci na devetoj Direct Media Akademiji poručili: Inoviraj, ne imitiraj (FOTO)

Vreme je da se menja slika o ženama u medijima: Nažalost, mnogo su važniji dekoltei, nego ono što govorimo

Asocijacija medija traži da se u roku od 10 dana ponovo formiraju komisije za sufinansiranje medijskih sadržaja

Prošle godine je ubijeno 66 novinara, u Srbiji je napadnuto 92, a danas je Dan slobode medija

Reporteri bez granica objavili mnogo jak spot protiv lažnih vesti (FOTO) (VIDEO)

Ombudsman: Od početka godine 30 napada na novinare